Akua skrev 2014-11-21 11:00:28 följande:
Ja jag förstår att du menar det.
Men du undrade vad vitsen var med att blötlägga torrfoder och jag skrev att det är för om man är orolig att katten får i sig vätska. Du skrev också att du inte förstod vitsen då det stinker mer än blötfoder. Och jag skev att jag inte alls tycker att det luktar mer. Då svarade du såhär:
IceJossan skrev 2014-11-20 08:24:54 följande:
Nej absolut inte bara, blötmat har i regel betydligt bättre innehåll anpassat för var katten naturligt sett bör äta, gentemot torrfoder som innehåller mer vegetabilier och annat jox. Det är förstås skillnad mellan sorter också men om du jämför två bra sorter - t.ex. Orijen torrfoder och Mjau blötmat så är Mjau det som är klart bäst anpassat för kattens anatomi.
Det svaret passar inte riktigt ihop med det jag skrev så jag antog att du missförstått.
Jaha, ja alltså du skrev ju att vitsen med att ge blötfoder är ju för att katten ska få i sig vatten, och då svarade jag att det inte bara är det som är vitsen, utan att hela innehållet generellt sett är betydligt bättre i blötfoder än i torrfoder.
Du skrev ju själv att det är individuellt vad man tycker stinker värre - blötfoder eller blött torrfoder - så det fanns inte så mycket mer att säga om den saken ;) Jag själv har blött upp Applaws och Orijen torrfoder och det luktar uppkräkt diarré eller nåt *ryser*. Vedervärdigt.