• ametisten

Vantar?

Min dotter är snart två och det är hög tid att köpa riktigt varma och vattentäta vantar. Jag var ute hela söndagen och provade vantar, men de flesta passar inte över jackan. Vintervantar kan man ju inte ha under jackan, men jag blev förvånad att jag inte fick över dem över tjocka jackan. Även de som hade dragkedja eller liknande var svåra. Vilka vantar kan ni tipsa om. Jag vill gärna ha Hestra då de fått bäst i test och bra rekommendationer av andra föräldrar - men vilken modell? Jag vill som sagt att vanten ska vara varm, vattentät samt enkel att ta på och då även över jackan/overallen.

Tack!

• Svar på tråden Vantar?
  • Flickan och kråkan

Reimatec+ slår Hestra alla dagar. Vattentäta, slittåliga, varma, ostinkiga, går lätt över den tjockaste ärm och åker inte av.

• ametisten

Hon kan inte ha vantarna under jackan då mudden på jackan inte räcker runt de tjocka vantarna.

• ametisten

Nej tyvärr. Det är en jacka med "innermudd" och utanpå det själva jackan med ytterligare en mudd. Vanten blir även för tjock att ha under "yttermudden".

Jag behöver en vante som går att trä över jackan som är tjock som en vanlig täckjacka.... Det borde ju finnas vantar som fungerar för det. Denna jacka känns inte ovanlig på något sätt. Det ör en jacka från polarn & pyret.

• Flickan och kråkan
    ametisten skrev 2014-11-18 23:26:45 följande:

Vilken modell av Reimatech har du?

Jag tror att det är "Loru". Tror att man nästan bara hittar dem på utförsäljning numera. Finns på ett par nätbutiker i alla fall. Deras nya modeller som "Ote" har bara varit reimatec, inte reimatec+. På vanten är det ett rött plus efter reimatec. 
  • Barbamama08

Förra året sydde jag två knapphål på raken i mudden till overallen, där hon kan sticka in tummen. Då hålls vantarna kvar.

• Sheryl82

Kolla på ullvantar på www.miiminki.se De är inte för tjocka och de håller varm hela tiden, även om de blir blöta. Ullen är verkligen ett magiskt tyg :)

• Harmagedon

Lite sent svar kanske. Men vi har kört pops vantar ( både skal o de fodrade). De har funkat utmärkt för de senaste Stockholmsvintrarna på mina barn. Enkla att sätta på och har hållit sig torra trots mer gegga än snö.

Svar på tråden Vantar?