Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Min man vill inte att vår nyfödda ska sova i vårt sovrum!!

Vi pratade om de mest grundläggande sakerna innan vi blev gravida, däribland detta.

Spontant kan jag ju känna att din man borde backa... Speciellt om du ska amma osv. Att gå från att ha bebisen inuti sig i nästan ett år, till att lämna hen ensam i ett rum? Nej det är inte alla som vill. Jag skulle inte få för mig det.

• Anonym (M)
    Anonym (mitt rum är mitt.) skrev 2014-11-18 11:05:00 följande:

Jag väntar också mitt första barn och jag har funderat på just detta men jag har bestämt mig för att jag vil inte ha barnet i samma rum som jag sover i. Jag tycker man ska sätta gränser från första början och inte dalta för mycket.

Man älskar sina barn jag personligen kommer att man skall sätta gränserna och vad som är ok för att både jag och barnet ska få sova.

Är bara nyfiken nu, men hur tänker du om barnet skriker hela nätterna?

Och en nyfödd förstår ju inte gränsdragning. Att vara nära sitt barn för att nära och skydda har jag svårt att se som att dalta.
  • Anonym (M)
    Anonym (mitt rum är mitt.) skrev 2014-11-18 12:25:00 följande:

Visst ska man älska sina barn men de är inte bra att de dem ovanor. Lär de sig att om man skriker tillräckligt högt så får man sova hos mamma då blir de 7 resor värre när man ska lära fom att såva i en egen säng. Alla barn skriker någon gång ocj lite skrik är nyttigt och med tid och tålamod lär de sig att de inte är farligt att sova själv. Ju mindre dem är ju lättare är de att lära dem och få dem att komma in i rutiner.

Tycker du de är något fel med de så varsågoda uppfostra du dinna barn som du vill så uppfostran jag mina på mitt sätt. :)

Nej jag lägger mig inte i hur ni väljer att göra, var bara nyfiken på hur du resonerar då det är väldigt långt från mitt eget synsätt. Alla gör ju som de själva vill.
Svar på tråden Min man vill inte att vår nyfödda ska sova i vårt sovrum!!