Inlägg från: Emmask |Visa alla inlägg
  • Emmask

Min man vill inte att vår nyfödda ska sova i vårt sovrum!!

Den frågan kom inte upp på länge för oss eftersom det var så mycket annat praktiskt att förbereda under graviditeten. Hälsa din man att ni inte har en aning om hur ert barn kommer vilja sova. Vårt barn (8 v) somnar endast _på_ mig och sen flyttar jag över hen till spjälsängen (m öppen sida mot vår) om jag pekar efter första amningen.

Det skulle vara helt omöjlighet att ha henne i eget rum och det skulle dessutom innebära merarbete för mig som ammar. Amma vill jag göra i mörkret och i sängen så att barnet inte vaknar. För andra är det naturligtvis annorlunda. Ni kan inte förutspå vilket barn in får.

• Emmask
    Anonym (mitt rum är mitt.) skrev 2014-11-18 12:25:00 följande:
    Visst ska man älska sina barn men de är inte bra att de dem ovanor. Lär de sig att om man skriker tillräckligt högt så får man sova hos mamma då blir de 7 resor värre när man ska lära fom att såva i en egen säng. Alla barn skriker någon gång ocj lite skrik är nyttigt och med tid och tålamod lär de sig att de inte är farligt att sova själv. Ju mindre dem är ju lättare är de att lära dem och få dem att komma in i rutiner.

Tycker du de är något fel med de så varsågoda uppfostra du dinna barn som du vill så uppfostran jag mina på mitt sätt. :)
    Få se, du hade... inga barn just nu alltså? Jag hade också föreställningar om "hur saker funkar". Sen kom barnet och jag förstod hur naiv jag varit. Du har uppenbarligen ingen aning om exakt hur rutinlösa riktigt små barn är. Är du ett troll som enbart vill provocera eller har du helt enkelt inte hunnit läsa in dig på spädbarn ännu?
Svar på tråden Min man vill inte att vår nyfödda ska sova i vårt sovrum!!