Inlägg från: detkanskefunkar |Visa alla inlägg
  • detkanskefunkar

Min man vill inte att vår nyfödda ska sova i vårt sovrum!!

Vet du ts, innan jag fick egna barn och under tiden som jag var gravid med vårt första barn så var jag något av en självutnämnd expert på hur man tog hand om barn.
    Både jag och min man visste precis hur man skulle uppfostra barn på allra bästa sätt, och vi hade fullständigt klart för oss hur vi skulle göra och inte göra.

Nästan inget blev så som jag hade trott. Och nästan alla våra goda föresatser och regler hade brutits innan de första 2 åren var till ända.

Sedan kom barn nr 2 och vi hade en betydligt mer avslappnad attityd till vad som komma skulle.
    Nu har vi varit föräldrar i totalt 13 år. Föräldraskapet och livet med barn blev inte riktigt så som vi tänkte oss när vi planerade så noga för 14 år sedan.

Men vet du, det blev helt fantastiskt ändå!

Så ni behöver inte bestämma något nu.

Grattis till barnet, och lycka till!

• detkanskefunkar
    Anonym (D) skrev 2014-11-19 10:32:41 följande:

Ta det lugnt och vänta på att bebisen föds, alla som inte har barn tror att det ska vara på ett visst sätt, även folk som bara har ett barn, de tror att alla världens barn är likadana som deras Jag hade själv väldigt många idéer och det är tur att jag inte pratade alltför vitt och brett om dem, för gud vad pinsamma grejer man kom med (vilka alla som hade barn förstås fattade)

Precis! Jisses vilka grodor som hoppade ur munnen ibland . Fruktansvärt pinsamt i efterhand, när man blivit lite klokare.
Svar på tråden Min man vill inte att vår nyfödda ska sova i vårt sovrum!!