• Anonym (Förbannad)

Min mans bror är ihop med kvinnan som min man var otrogen med!

Det jag ska berätta nu händer bara i dåliga tv-serier.... Min man var otrogen mot mig för flera år sedan. Nu ska samma kvinna gifta sig med hans äldre bror. Detta händer bara inte!!? Hur fan kan hon sjunka så lågt att hon går från en bror till nästa? Hur fan kan HAN vara så korkad att han faller för henne?  Hittills har jag lyckats undvika alla familjeträffar där hon är inblandad och har förbjudit henne från att komma till vårt hem, men i längden håller det inte. Jag kommer tids nog att tvingas stå ansikte mot ansikte med en kvinna som jag bara har sett naken i min mans mobil och dator! Hur fan ska jag hantera detta? Jag blir så förbannad! Som om det inte var nog att bli bedragenSkrikandes.....

• Svar på tråden Min mans bror är ihop med kvinnan som min man var otrogen med!
  • Johan75

Förstår dig! Vad säger din man om det hela? Vad säger hans bror? Och hur påverkas ditt eget förhållande av det här?

Är din motvilja för att träffa henne tillräckligt stark så kan det väl hålla i längden? Att inte träffa henne menar jag.

Behold, i come as a thief.
  • dirty88

Hahaha. Knasigaste jag hört :)
    Sjukt overkligt.

• BCH52

Det som hände mellan din man och kvinnan hände uppenbarligen för flera år sedan. Kan det inte vara så att även hon utvecklats och förändrats? Människor brukar göra det med åren.
    Om hon visste att din man var gift så gjorde hon fel, men det fel din man gjorde var större och honom har du förlåtit. Är det inte möjligt för dig att förlåta även henne?

• Anonym (Vem är dum?)

Du undrar hur brodern kunde vara så korkad?? Det är väl din man som är korkad! Brodern gifte sig med en kvinna han blev kär i. Din man knullade runt när han var gift. Du behöll en otrogen man. Hur är brodern den dumma i sammanhanget?

Du undrar hur hon kan sjunka så lågt. Hon gifter sig med en man som hon uppenbarligen älskar. Du lever med en man som ljuger och bedrar dig. Vem sjunker djupt?

• ÄngDal

Kände din mans bror till otroheten? Vad säger din man om detta?

Jag håller med om att situationen är allt annat än avundsvärd. Men ska de gifta sig och din man och hans bror ofta umgås måste du kanske träffa henne och rensa luften och prata ut om allt som hände. Kanske ska ni även träffas alla fyra och få upp allt gammalt på bordet. Annars lär ni inte kunna gå vidare.

Har du ångrat att du förlät din man? Jag kan ju tycka att skulden för otroheten faller långt mycket tyngre på honom än på henne. Vad berodde otroheten på? Har du vetskap om all bakgrund? Och hur kom du på dem? Hittade du nakenbilderna? Allt detta måste ju bearbetas om du ska kunna gå vidare. Kanske behöver du tala med någon professionell person för att kunna få verktygen att kanalisera all ilska och frustration detta måste skapa.

• Anonym (Pastorn)

Hon kan ju vara hur trevlig som helst, jag tycker att du ska ge henne en andra chans!

Det var ju inte hon som var otrogen mot dig!

Ni har ju dessutom samma smak gällande män!

Som andra påpekat så har du ju redan förlåtit din man, eller?!

Om inte så är det enda återstående alternativet för att återställa balansen i relationen att du ligger med din mans bror!

• viseversa

Haha det är HAN som knullat vid sidan av. Det är HAN du borde hata. Men du valde att behålla ett otroget as. Stå för det då.

• Anonym (Malin)

Usch jag lider verkligen med dig!

Har tyvärr inga goda råd för jag vet inte själv hur jag hade hanterat det... Svårt att se att man skulle kunna ha en normal relation framöver. Möjligtvis efter mååånga år.

Vad säger din man? När han var otrogen var det ett one night stand eller hade de en relation vid sidan?

• Anonym (Olof)

Men för tusan skärp dig!
    Det klart att det kan kännas lite jobbigt men du har ju redan gjort ditt val. Du har valt att gå vidare tillsammans med din man. Det var ju han som var otrogen mot dig, hon har väl inte gjort dig något? 
    Om hon inte var din syster eller din bästa väninna..(?).

Du vann mot henne.
    Din man valde dig och ni två valde att gå vidare tillsammans.
    Du har ju ett självklart övertag på henne. Din man valde dig, du har sett henne naken, ni valde att bejaka er kärlek till varandra och gå vidare.
    Hon hade inte en chans och hon har inte sett dig naken.
    Du ska självklart gå vidare med högburet huvud!
    Och du ska gå vidare på ett ansvarsfullt sätt, utan att sänka dig ner till hennes nivå, och utan att någonsin utnyttja ditt övertag över henne (om hon inte i framtiden skulle visa sig förtjäna att du utnyttjar ditt övertag).
    På detta sätt kommer hon alltid att tänka sig för mycket noga hur hon uppträder mot dig och de dina. Hon är mycket mera sårbar och i en mycket känsligare position än du.

• Anonym (Förbannad)
    Johan75 skrev 2014-11-18 16:25:46 följande:

Förstår dig! Vad säger din man om det hela? Vad säger hans bror? Och hur påverkas ditt eget förhållande av det här?

Är din motvilja för att träffa henne tillräckligt stark så kan det väl hålla i längden? Att inte träffa henne menar jag.

Alla inblandade tycker att det är jobbigt.... allra mest min man tror jag. Jag tror inte att det håller i längden att undvika henne, men jag kan dra ut på det tills jag känner mig redo
  • Anonym (Förbannad)
    Tines skrev 2014-11-18 17:13:40 följande:

Skyll dig själv.... du behöll ju äcklet.

Antar att du inte förlät din man när han var otrogen?!
  • Långbenopluto
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-11-19 13:47:24 följande:
    Antar att du inte förlät din man när han var otrogen?!
    Hahahaha, nej, av vilken anledning skulle jag tillåta en man behandla mig som skit??
  • Johan75
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-11-19 13:45:59 följande:
    Alla inblandade tycker att det är jobbigt.... allra mest min man tror jag. Jag tror inte att det håller i längden att undvika henne, men jag kan dra ut på det tills jag känner mig redo
    Ja, tycker du har all rätt i världen att vänta precis så länge som du vill. 

Sen bör ju inte din ilska riktas enbart mot henne. Jag vet inte förutsättningarna för otroheten men hon behöver verkligen inte vara den stora skurken i ett rationellt perspektiv. 

Jävligt bisarr situation. Hoppas det går bra på något sätt i slutändan i alla fall-
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Själv bedragen)

Beklagar din situation. Måste vara för j*vligt!

Om de nu ska gifta sig, kommer du klara av att medverka på bröllopet?

Hur ställer sig din man till bröllopet, vill han gå på sin f.d. älskarinnas bröllop?

• OlleSQ
    Anonym (Pastorn) skrev 2014-11-18 19:15:38 följande:

Om inte så är det enda återstående alternativet för att återställa balansen i relationen att du ligger med din mans bror!

• EnGladPingvin

Du har förlåtit din man som är den stora boven i dramat, det är nog dags att du även förlåter henne. Det är trots allt han som var otrogen och svek dig, inte hon.

• Hopp o Kärlek

Du behöver inte umgås med henne. Det låter som att din man verkligen ångrar vad han gjorde. Vad säger hans bror om det hela? Det kommer troligen bli som så att ni kommer ha minimalt med kontakt med brodern och hans fru. Tyvärr! Men det som har hänt er kan man inte sopa helt under mattan... Njut av varandra och umgås så lite som möjligt!!

Svar på tråden Min mans bror är ihop med kvinnan som min man var otrogen med!