• Anonym (18 år - ett tappat självförtroende)

Vill försvinna ett tag - ta en överdos av Seroquel?

Nu är jag sådär desperat och i ett sådant läge att jag bara vill dö. Men jag ska inte dö, jag ska ta mig igenom detta på något konstigt vis. Självskada är det oftast som gäller(skära, strypa mm.) men även överdoser. Alltså ej i syfte att dö utan försvinna ett tag. För ca 3-4 månader sedan tog jag en överdos av Seroquel 300 mg, vårdades på sjukhus i fyra dagar. Sov i princip konstant. Vill göra om samma sak, så skönt att få försvinna och slippa tänka och vara "här och nu"(som jag för övrigt är så trött på att höra och försöka vara i. Vill ju inte vara i denna situation och liv). 

Tog 20 stycken sist, när blir det farligt? Alltså livshotande? 

• Svar på tråden Vill försvinna ett tag - ta en överdos av Seroquel?
  • Anonym (också seroquel)

Det går aldrig att säga exakt var gränsen går, när det blir väldigt farligt. Får du någon behandling som du tycker hjälper? Om du mår så dåligt att du vill överdosera, kan du inte be om att få bli inlagd istället då?

• Anonym (bryr mig)

Håller med ovanstående kommentar. Fundera på att lägga in dig. Även om det inte blir en dödlig överdos kan du skada kroppen väldigt allvarligt av en sådan stor dos seroquel. Exempelvis din lever.

Jag har varit i liknande situation som din. Man vill bara försvinna.

Ta hand om dig och se till att få den vård du har rätt till!

Svar på tråden Vill försvinna ett tag - ta en överdos av Seroquel?