Min alkoholkonsumtion
Jag har alltid vart säker på att andra överdriver. När jag kommit full till skolan och blivit tagen på var gärning tre gånger så har jag ändå tänkt att "men herregud får man inte ha lite kul eller som tonåring". Men nu när jag blivit 19 och har så många anmärkningar om berusning hos polisen och just nu druckit en stark vinflaska fast jag jobbar imorgon (och vet att jag måste prestera till hundra procent där) så börjar jag tänka om. Att få skuldkänslor av sitt eget drickande borde ju betyda något? Och det är precis vad jag har just nu, och det blir bara värre. Men egentligen är jag bara en tjej som precis som alla andra dricker någon gån per helg, vara det att det allt för ofta händer tokigheter men jag kanske överdriver? Man kanske ska kunna va lite "vild och galen" när man är ung? Sånt man växer ifrån sen? JAg inte jag känner mig så vilse i mig själv och litar inte på mig själv ett dugg. Hur var ni? Känns på något sätt mer okej att va så som jag om man är kille men bland mina tjejkompisar känns det inte så vanligt. Men dom har inte sagt något om mitt drickande så det kanske inte börjar urarta som jag bli rädd för att det gör? Utan jag får det nog att låta mycket värre än vad det är