• Anonym (Puffpuffpass)

Röker Cannabis dagligen!

Jag röker Cannabis dagligen, allt mellan 2-6 gram per dag, utöver detta studerar jag, antar att jag är vad man kalla en Cannabis-missbrukare.

Om ni har några frågor så kör på! :)

• Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!
  • Carnitas
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-20 17:24:37 följande:
    Antagligen så har personen känt av "psykosen" hela sitt liv, eller i alla fall från tidiga tonår.

Att sluta med Cannabis är bland det lättaste som finns haha, jag har rökt dagligen i ett år och slutat en månad på fläcken, inga problem, inte svårt att somna etc.

Dem jag känner som brukar steroider är helt normala människor med jobb/studerande, sen finns det även dem som är inne på lite gangstersvängen och dealar hit&dit, dem kan jag tänka mig har någon diagnos.
    MEN dem flesta är helt normala som sagt.

Varför är du så inne på diagnoser? Du vet att 99% av befolkningen skulle passa in på nån typ av diagnos va?

Tror snarare att personer som brukar med diagnos lättare hamnar in kläm med lagen osv, medans dem miljoner "normala" människor som brukar flyger lite under radarn.

Nu pratar vi om vissa typer av diagnoser.
    Vi har ett xxx per capita med diagnoser i samhället, men när man kommer in i drog världen så ökar detta.
    Ni efterfrågade siffror, men har inga och inte orkade googla.
    Men är nått som man inte ens bråkar om inom sjukvården, att det är så.

När du pratar om hur lätt det är för dig att sluta, så är det inte mer än empiri.
    Jag har liknande erfarenhet med folk som slutar, jag personligen aldrig behövt ens fundera på sluta eller inte.
    Men det finns folk som inte kommer till insikten, att det vore bra att sluta.
    Dessa personer kommer väldans svårt att sluta.
    Psykiska beroenden/missbruk, väldigt svåra att hantera.

• Anonym (Puffpuffpass)
    Carnitas skrev 2014-11-20 17:48:51 följande:

Nu pratar vi om vissa typer av diagnoser.
    Vi har ett xxx per capita med diagnoser i samhället, men när man kommer in i drog världen så ökar detta.
    Ni efterfrågade siffror, men har inga och inte orkade googla.
    Men är nått som man inte ens bråkar om inom sjukvården, att det är så.

När du pratar om hur lätt det är för dig att sluta, så är det inte mer än empiri.
    Jag har liknande erfarenhet med folk som slutar, jag personligen aldrig behövt ens fundera på sluta eller inte.
    Men det finns folk som inte kommer till insikten, att det vore bra att sluta.
    Dessa personer kommer väldans svårt att sluta.
    Psykiska beroenden/missbruk, väldigt svåra att hantera.

Nämn gärna vilka diagnoser du talar om hela tiden, lite svårt att förstå vad du menar annars.

Alltså jag tror du måste läsa på lite mer, du känner inte mig och kan inte snacka om hur det är empiri eller inte haha.

Du vet väl att kaffe är en drog? Du vet väl att socker är en drog?

Dricker jag kaffe varje morgon i 1 år, så kan jag sluta med det direkt, men jag kommer säkerligen vara trött i 2-3 dagar för att min kropp är så van med det.

Slutar jag däremot med allt socker, nu menar jag ALLT socker, kommer jag få biverkningar som huvudvärk, aggressivitet, lätt irriterad, svårt att somna, lätt deprimerad, lätt ångest och säkerligen ett otroligt sötsug.

Att jag inte märker någon som helst skillnad när jag slutar röka Cannabis tycker jag talar för sig själv.Skrattande
  • Anonym (lets go, coffeshop below....)

Läser den här tråden o tänkte göra ett litet inlägg.

Man kan röka 2-6 g gräs om dagen, inga problem, har själv gjort det, från o till under tio års tid. Man höjer sin toleransnivå naturligtvis. Man kan konsumera stora doser och fungera bra i sitt liv med arbete och studier, t o m så ingen märker det på dej.
    Nyttan härutav är dock något att betvivla. Men om man jämför att röka cigaetter så får man ju åtminstone ett inre lugn av gräs och av cigg ingenting. Det var för mej inte svårt att tvärt sluta röka gräs, men min skapare vad jag har fått slita med nikotinet.

• Carnitas
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-20 18:09:25 följande:
    Nämn gärna vilka diagnoser du talar om hela tiden, lite svårt att förstå vad du menar annars.

Alltså jag tror du måste läsa på lite mer, du känner inte mig och kan inte snacka om hur det är empiri eller inte haha.

Du vet väl att kaffe är en drog? Du vet väl att socker är en drog?

Dricker jag kaffe varje morgon i 1 år, så kan jag sluta med det direkt, men jag kommer säkerligen vara trött i 2-3 dagar för att min kropp är så van med det.

Slutar jag däremot med allt socker, nu menar jag ALLT socker, kommer jag få biverkningar som huvudvärk, aggressivitet, lätt irriterad, svårt att somna, lätt deprimerad, lätt ångest och säkerligen ett otroligt sötsug.

Att jag inte märker någon som helst skillnad när jag slutar röka Cannabis tycker jag talar för sig själv.Skrattande

Bokstavssjukdomarna, psykos(begynnande och pågående), schizofreni, depression, bipolär,  panik attacker, touretts osv....

Om du vet vad empiri är, så handlar det om personliga erfarenheter.
    Som inte går ta för universala sanningar.
    Så när du säger jag har inga problem, så gäller det bara dig och möjligtvis nån polare.
    Det är vad empiri betyder.

Kaffe har de egenskaper en drog har, socker fallerar på berusning.
    Och ingen drog, även om den har ett beroende och missbrukar problem.
    Som man säger motsvarar kokain.

Att du inte har problem när du har uppehåll(lets face it, du slutar inte, utan bara uppehåll).
    Är bara en empiri erfarenhet, verkar som du inte riktigt förstår vad detta menas med empirin.
    Empiri så ser du bara vad du själv uppfattar, och inte förstår att det är en del som har problem med att sluta.
    Vilket du inte har, jag har än mindre problem med detta, då jag insåg att jag inte konsumerat cannabis på 6månader helt plötsligt.
    Men inbillar mig inte att alla är som mig, då jag inser empirin bara gäller mig och de erfarenheter jag har med av omgivningen.

• Anonym (Puffpuffpass)
    Carnitas skrev 2014-11-20 20:03:51 följande:

Bokstavssjukdomarna, psykos(begynnande och pågående), schizofreni, depression, bipolär,  panik attacker, touretts osv....

Om du vet vad empiri är, så handlar det om personliga erfarenheter.
    Som inte går ta för universala sanningar.
    Så när du säger jag har inga problem, så gäller det bara dig och möjligtvis nån polare.
    Det är vad empiri betyder.

Kaffe har de egenskaper en drog har, socker fallerar på berusning.
    Och ingen drog, även om den har ett beroende och missbrukar problem.
    Som man säger motsvarar kokain.

Att du inte har problem när du har uppehåll(lets face it, du slutar inte, utan bara uppehåll).
    Är bara en empiri erfarenhet, verkar som du inte riktigt förstår vad detta menas med empirin.
    Empiri så ser du bara vad du själv uppfattar, och inte förstår att det är en del som har problem med att sluta.
    Vilket du inte har, jag har än mindre problem med detta, då jag insåg att jag inte konsumerat cannabis på 6månader helt plötsligt.
    Men inbillar mig inte att alla är som mig, då jag inser empirin bara gäller mig och de erfarenheter jag har med av omgivningen.

Varför ska jag sluta om jag det är något jag tycker sjukt mycket om att göra? :)

Jag dricker väldigt lite kaffe, konsumerar inte överdrivet mycket alkohol.

Face it - Man kan röka varje dag längre perioder utan att få några som helst problem.

Kroppen vänjer sig och man blir inte längre "superhög" - Kanske beror det på att dopaminnivåerna är lite lägre, vad vet jag.

Jag tror att för MIG kan det tom vara nyttigt, får mycket djupare sömn, får extremt bra träningsresultat på gymmet (tränar 5 gånger i veckan och brukar röka en spliff så musklerna slappnar av efter passet).
  • Carnitas
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-20 20:54:41 följande:
    Varför ska jag sluta om jag det är något jag tycker sjukt mycket om att göra? :)

Jag dricker väldigt lite kaffe, konsumerar inte överdrivet mycket alkohol.

Face it - Man kan röka varje dag längre perioder utan att få några som helst problem.

Kroppen vänjer sig och man blir inte längre "superhög" - Kanske beror det på att dopaminnivåerna är lite lägre, vad vet jag.

Jag tror att för MIG kan det tom vara nyttigt, får mycket djupare sömn, får extremt bra träningsresultat på gymmet (tränar 5 gånger i veckan och brukar röka en spliff så musklerna slappnar av efter passet).

Inte sagt du ska sluta!
    Utan att en del har svårt att sluta, pga de hamnat i ett psykiskt beroende.
    Och håller med man kan röka i längre perioder, och inte få problem.
    Själv gjort det, pga smärta i rygg.
    Men rygg okey nu, och inte ens funderat på det, fast än det nu är 3 år senare.
    Men krånglar ryggen igen, så kommer jag medicinera mig igen.

Det finns fördelar och nackdelar med cannabis.
    Det får man inte glömma.

• Anonym (Puffpuffpass)
    Carnitas skrev 2014-11-20 21:24:34 följande:

Inte sagt du ska sluta!
    Utan att en del har svårt att sluta, pga de hamnat i ett psykiskt beroende.
    Och håller med man kan röka i längre perioder, och inte få problem.
    Själv gjort det, pga smärta i rygg.
    Men rygg okey nu, och inte ens funderat på det, fast än det nu är 3 år senare.
    Men krånglar ryggen igen, så kommer jag medicinera mig igen.

Det finns fördelar och nackdelar med cannabis.
    Det får man inte glömma.

Har du ont i ryggen så vet jag inte hur Cannabis skulle kunna hjälpa dig långvarigt, mot lindrig smärta tillfälligt, visst.

Annars så är rehab tränig att rekommendera, gärna kombinerat med tillväxthormon(inte så många som vet om vilka under hgh kan ha för skador).Cool
  • Anonym (nyfiken)
    Carnitas skrev 2014-11-20 15:58:35 följande:

Varför inbillar du dig att jag säger alla har diagnoser för?
    Vad överrepresenterade menas, är att de är mer procentuellt.
    Och inte i antal, där helt normala är överlägset störst i antal.

Jag vet inte riktigt hur du läser att jag inbillar mig att du tror att alla som röker har diagnoser. Om du menade att jag skrev "nuförtiden har alla en diagnos" så var jag ironisk. Folk gärna sätta en diagnos på allt och alla, speciellt på internetforum, lite inne så att säga..:).

Sen så efterfrågade jag ju efter faktaunderlag, man kan slänga ur sig precis vad som helst på internet och det är ju inte värt ett dugg och man inte kan backa upp det med fakta.
     Jag har som sagt inte påstått att du har fel, jag tror dock inte du har rätt, men jag vet inte. Om jag skulle påstå något så skulle jag se till att ha faktastöd. 
    Carnitas skrev 2014-11-20 14:09:38 följande:

Sa inte att alla har en diagnos, som röker ofta.
    Men det är helt klart överrepresenterat.

• Carnitas
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-20 21:56:12 följande:
    Har du ont i ryggen så vet jag inte hur Cannabis skulle kunna hjälpa dig långvarigt, mot lindrig smärta tillfälligt, visst.

Annars så är rehab tränig att rekommendera, gärna kombinerat med tillväxthormon(inte så många som vet om vilka under hgh kan ha för skador).Cool

Kunde hantera smärtan dag tid, rökte bara för slippa vakna 20ggr per natt.
    Och var mycket effektivt, från gå ifrån vakna hela tiden.
    Tills sova en hel natt, var bra för mig.
    Så jag blev en trevligare person, pga inte ha sömnbrist.

Rehabträning, ja där har jag tillbringat extremt många timmar de senaste 9 åren.

• Carnitas
    Anonym (nyfiken) skrev 2014-11-20 21:58:53 följande:
    Jag vet inte riktigt hur du läser att jag inbillar mig att du tror att alla som röker har diagnoser. Om du menade att jag skrev "nuförtiden har alla en diagnos" så var jag ironisk. Folk gärna sätta en diagnos på allt och alla, speciellt på internetforum, lite inne så att säga..:).

Sen så efterfrågade jag ju efter faktaunderlag, man kan slänga ur sig precis vad som helst på internet och det är ju inte värt ett dugg och man inte kan backa upp det med fakta.
     Jag har som sagt inte påstått att du har fel, jag tror dock inte du har rätt, men jag vet inte. Om jag skulle påstå något så skulle jag se till att ha faktastöd. 

Ironi, är svårt att uppfatta i skriven form, utan smile´s.
    Men nu vet jag, och bry dig inte om vad jag skrev där.

Vad vill du ha fakta om?
    Jag gör så gott jag kan, och ge dig fakta om det du vill ha fakta om.

Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!