Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

winnethepooh skrev 2014-11-21 08:46:27 följande:

Konstigt att TS säger att hon inte blivit vaccinerad mot stelkramp för att hon föddes i Tyskland dâ man i Tyskland inte bara vaccinerar fler gånger mot stelkramp under barndomen än i Sverige men även är väldigt noga med att fortsätta att vaccinera i vuxen ålder (till skillnad frân Sverige):

Tetanus

Tetanus and diphtheria vaccinations are always given in combination to youngchildren. Primary immunisation of children consists of four doses of tetanusantitoxin in their first 2 years in Austria, Belgium, Finland, France, Germany,Greece, Italy, Luxemburg, the Netherlands, Portugal, and Spain, but only threedoses in Denmark, Ireland, Sweden, and the United Kingdom. Children in the United Kingdom receive a fourth dose at school entry. A booster dose is givenat the age of 15 to 16 years. Boosters of tetanus vaccine in adults are givenmore systemically than for diphtheria: in addition to Austria, Finland andGermany, they are recommended every 10 years in the French, Greek and Portuguese programmes.

Här är länken där informationen kommer ifrån:

www.eurosurveillance.org/ViewArticle.aspx

Ja precis! När jag bodde i Tyskland fick jag, vid fyllda 30, min första stelkrampsspruta sen nionde klass. 
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp