Inlägg från: Tändstickan |Visa alla inlägg
  • Tändstickan

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Hmm, om det stämmer så låter det snarare som att TS bara vill skapa debatt kring vaccination. Vilket dock känns sorgligt med tanke på folk som verkligen drabbats. Och skrämmer dessutom upp de som nu ska vaccinera sina små.

• Tändstickan

Och till "tvetalan" som skrev att du inte skulle "offra ditt barn för flocken" så förstår jag inte hur du menar. Ditt barn löper ju större risk som ovaccinerad än som vaccinerad. Det låter i så fall som att du hellre offrar ditt barn för din personliga åsikt än den fakta att fler skulle dö om man inte vaccinerade. Vaccination kan ha baksidor och risker, absolut! Men det är farliga sjukdomar man vaccinerar mot och det är större risk att inte vaccinera, speciellt om många slutar att vaccinera.

• Tändstickan
    tvetalan skrev 2014-11-21 15:20:52 följande:
    Att vaccinera mot svininfluensan då var nog det dummaste jag någonsin gjort. Dessutom är gardasil ett skitvaccin. Det är en falsk trygghet snarare. Vaccin ger inte ett 100% skydd.
    Ja det är ett annat vaccin de använder mot det idag. Det de använde då var inte beprövat som de vanliga årliga vaccinerna man använder och som man har använt i många år.

Men jag är glad att jag gjorde det då min sambo som inte hade vaccinerat sig fick svininfluensan och var så dålig att han låg inlagd med dropp etc en-två veckor. Det var tur att vi åkte in med honom så snabbt som vi gjorde, annars vet man inte hur det hade gått. Men jag fick inte det, vilket lär ha berott på vaccinet. Men som sagt, det man använder idag är beprövat.
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp