Inlägg från: banan123 |Visa alla inlägg
  • banan123

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Jätte hemskt!! Har min 2 månaders sovandes på magen och man blir ju lite velig om man ska vaccinera! En fråga: Varför står det på din sida(om man trycker på ditt namn) att du är 44 år? är detta ännu en hittapå sak?

• banan123
    E2012smamma skrev 2014-12-05 19:59:12 följande:

Så du oroar dig mer för att vaccinera än att barnet sover på mage?

Förlåt att jag var otydlig. menade sovandes på min mage :)
  • banan123
    winnethepooh skrev 2014-12-05 20:31:41 följande:

Skojar du? Låt inte din bebis sova på mage! Det är den ledande orsaken till PSD idag!

Var otydlig, Jag menade att han sov på min mage. sorry!
  • banan123
    winnethepooh skrev 2014-12-06 08:18:55 följande:

Okej. Jag antar att du menar under bebisens tupplurar pâ dagen under kortare stunder? Jag skulle inte rekommendera att göra sâ pâ natten, bättre att bebisen fâr ligga pâ rygg, helst i egen säng eller åtminstone, om ni samsover, inte ligga trângt. Viktigt att hâlla borta frân honom/henne föräldrarnas täcke och kudde också, att han/hon har sitt eget sovtäcke som kläs pâ och inte ligger löst över bebisen.

Fötstår att du försöker vara snäll men har läget under kontroll. hsn sover med mig i 180 säng. på rygg, egen kudde o täcke. Du behöver inte vara orolig. för det är inte jag.
  • banan123
    winnethepooh skrev 2014-12-06 08:18:55 följande:

Okej. Jag antar att du menar under bebisens tupplurar pâ dagen under kortare stunder? Jag skulle inte rekommendera att göra sâ pâ natten, bättre att bebisen fâr ligga pâ rygg, helst i egen säng eller åtminstone, om ni samsover, inte ligga trângt. Viktigt att hâlla borta frân honom/henne föräldrarnas täcke och kudde också, att han/hon har sitt eget sovtäcke som kläs pâ och inte ligger löst över bebisen.

För 20 år sedan skulle bara barnen ligga på mage när dom sov. (bara påpekar, vet att dom säger rygg nu)
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp