Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Men det där stämmer inte. Risken för PSD är som störst vid 3,5 månad om jag inte missminer mig. Det brukar således vara efter att vaccindos 1 vid tre månader blivit insprutad ;)
Nej, jag tror inte heller på det faktiskt. Jag vet inte vad som händer i ett sådant här fall, om det går att anmäla BVC för något (tror ju förstås inte det) men om de skulle kunna anmälas finns det inte en chans att de skickar ett ursäktsbrev innan man ens vet vems "fel" - om någons - det inträffade är. Det skulle användas emot dem att de bad om ursäkt, det skulle tyda på att de visste att de var skyldiga. Varför annars be om ursäkt?
Så nej, jag tror inte heller på det. Sorry TS.
Kanske kan man göra första vaccinet vid 4 månaders ålder istället för vid 3 månader om man ber om det?
Konstigt att TS säger att hon inte blivit vaccinerad mot stelkramp för att hon föddes i Tyskland dâ man i Tyskland inte bara vaccinerar fler gånger mot stelkramp under barndomen än i Sverige men även är väldigt noga med att fortsätta att vaccinera i vuxen ålder (till skillnad frân Sverige):
Tetanus
Tetanus and diphtheria vaccinations are always given in combination to youngchildren. Primary immunisation of children consists of four doses of tetanusantitoxin in their first 2 years in Austria, Belgium, Finland, France, Germany,Greece, Italy, Luxemburg, the Netherlands, Portugal, and Spain, but only threedoses in Denmark, Ireland, Sweden, and the United Kingdom. Children in the United Kingdom receive a fourth dose at school entry. A booster dose is givenat the age of 15 to 16 years. Boosters of tetanus vaccine in adults are givenmore systemically than for diphtheria: in addition to Austria, Finland andGermany, they are recommended every 10 years in the French, Greek and Portuguese programmes.
Här är länken där informationen kommer ifrån:
www.eurosurveillance.org/ViewArticle.aspx
Men alltså det där måste ju vara det sämsta argumentet. Du tycker alltså att det är ok att en del barn dör av vaccinet, andra får bestående skador, allt för flockimmunitetens skull? Jag skulle aldrig offra mitt barn så.
Andelen fall av kikhosta, röda hund, difteri osv gick ner innan man ens började vaccinera. Dessutom verkar ju vaccinen inte ge nåt bra skydd alls. Med tanke på de fall som uppmärksammats i media om fullvaccinerade som fått kilhosta ändå.
Hmm, om det stämmer så låter det snarare som att TS bara vill skapa debatt kring vaccination. Vilket dock känns sorgligt med tanke på folk som verkligen drabbats. Och skrämmer dessutom upp de som nu ska vaccinera sina små.