Inlägg från: winnethepooh |Visa alla inlägg
  • winnethepooh

    Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

    Babyfeber skrev 2014-11-22 12:37:51 följande:

    Läst hela tråden och tror inte heller på det. Men är det bara jag som reagerar på hur flickan sov? I famnen på sin sovande pappa, då ev på mage och med stor risk att bli för varm eller att få täcke eller arm för ansiktet. Rekommendationer för att undvika psd är väl att barnet sover i egen säng, på rygg och inte är för varmt, samt att täcke och annat inte ska kunna täcka barnets ansikte.


    Jag reagerade också på det. Att föräldrarna vaknat och då insett att flickan var död i pappans famn. Vad hände medan de sov? Det rekommenderas inte att sova med spädbarn i famnen om man vill undvika PSD.
  • winnethepooh
    Elle75 skrev 2014-11-22 15:51:09 följande:

    Åh så fruktansvärt Gråter mitt hjärta gråter för er skull!


    Dessvärre är det inte så ovanligt som man tror detta, plötslig spädbarnsdöd finns t o m på bipacksedlars biverkningar över ett liknande kombinationsvaccin i USA.


    Läkare och BVC-sköterskor har inte tillräcklig utb i vaccin, det är bara fyra salstimmar som läkare studerar detta på hela sin utbildning.


    Vi är många som försöker sprida informationen nu om vaccinationers baksida, helt ideellt, och jag rekommenderar er att läsa mer på www.vaccin.me, en sida som dessvärre baktalas av vaccinindustrin, men när man börjar läsa där så ser man att de har källhänvisningar till alla sina artiklar, med en mängd studier att djupdyka i (många från pubmed, där läkare själv hämtar studier och info från). De är med andra ord väldigt trovärda.
    Detta ger dig inte din lilla flicka tillbaka, men jag hoppas att du orkar sprida vad som hänt, för det behövs komma ut i Sverige, så att det aldrig händer igen. Hjärta


    Jag har själv en liten flicka, som är 5 månader, som är och kommer att förbli helt ovaccinerad. Varje gång jag läser något liknande, och det är ofta, så känns det som om mitt hjärta går itu. Gråter


    Rekommenderar även FB-gruppen "Medvetna föräldrar", för er som vill välja bort alla dessa gifter - och få veta om sådana man kanske inte ens tänkt på är farliga tidigare: https://www.facebook.com/groups/232554050252823/?fref=ts


    Mitt råd är - lita aldrig på någon förutom er själva, och läs på om ALLT innan! Det är så mycket gifter där ute som vi inte förstått tidigare. En mycket viktig film är Underkastelsen med Eva Röse. Den går även att se på youtube:
    ">


     


    Många många kramar, från mitt hjärta!


    Eleonor


    Filmen är intressant, men absolut inget nytt för de flesta skulle jag tro. Eller? Det är ju självklart att vi är omgivna av en fruktansvärd massa kemikalier och ämnen som skadar vâr hälsa och bland annat gör att sjukdomar som diabetes och cancer har ökat i västvärlden. Detta är helt fruktansvärt. Men det betyder inte automatiskt att det skulle vara bäst att inte vaccinera sina barn mot väldigt allvarliga sjukdomar. Med eller utan vaccin är vi fullproppade med kemikalier. Sâ var är den sammankopplingen? Snälla förklara det. Annars skulle man kunna tro att saker blandas ihop lite hursomhelst. Personligen är jag t ex väldigt besviken pâ att Sverige inte tar upp kampen mot GMO som t ex Frankrike gör, snacka om förgiftning, men detta är ju OT.

    Angâende kombinationsvaccinet stelkramp-difteri-polio som ges i USA och som skulle nämna PSD som biverkning, vad heter det? Är det Pediarix du menar? Konstigt att PSD sâ ofta nämns av vaccinmotsstândare men sällan riktigt uppenbara sjukdomsförlopp som snabb insjukning med konvulsioner och till och med död till följd. För detta har ju också inträffat även om det är ytterst ytterst sällsynt.

    Angâende rådet att bara lita pâ sig själv, det är nog lite svârt för föräldrar som inte vet sâ mycket om vaccin. I sâ fall skulle man ju inte kunna lita pâ någon av sidorna eller pâ någon information överhuvudtaget som inte kommer inifrån en själv. Lite som att sitta pâ en öde ö alldeles själv dâ. För flockdjuret människan är det ganska svârt att klara sig dâ.  
  • winnethepooh
    Elle75 skrev 2014-11-22 22:25:53 följande:

     


    Faktiskt så tror jag att informationen i filmen är rätt ny för många. Rörande kopplingen till gifter och vaccin så är ju vaccin fullt med ämnen som anses toxiska i alla andra sammanhang.


    Håller med dig om GMO.


    Lade in länk om Tripedia i ett annat svar. Det finns även kopplingar till Shaken Baby Syndrome och vaccin för övrigt, det var bara någon månad sedan som en förälder i Sverige frikändes från detta och jag vet ännu inte om de hade vaccin som svar, men mest troligt eftersom det varit svaret på en mängd fall i USA t ex. Hoppas kunna läsa rättegångsdokumenten senare.


    I dagens informationssamhälle så är det inga svårigheter att lita på sig själv om man är läskunnig och lägger ned lite tid.


     


    Däremot så tänker åtminstone inte jag fortsätta debattera vaccin i en sådan här sorgetråd! Lite respekt hoppas jag att vi kan visa.


     


    Allt gott till er.


    Jo men de mängder gift i rekommenderade vacciner är nog ändå väldigt små jämfört med vad vi får i oss dagligen på andra sätt. Plus att vaccinerna tar man ju bara ett begränsat antal gånger. Nu har jag inga siffror till hands men om man tänker sig en familj som äter besprutade frukter och grönsaker samt kött från djur som äter GMO-soja, städar hemmet med aggressiva produkter och andas då in en massa giftiga ångor, bebisen i familjen gnager dagligen på plastleksaker (eller på sina skor) innehållande phtaler, de kanske dessutom äter mat ur konservburkar och dricker mineralvatten ur plastflaskor innehållande Bisphenol A, ibland värmer de saker i plastbehållare i mikron och får i sig megadoser av Bisphenol A (hormonrubbande ämne som är länkat till cancer, diabetes och infertilitet). Allt detta (och mycket mer) gör att de dagligen får i sig mycket mycket mera gifter än vad som finns i några få små doser vaccin skulle jag tro.

    Angående Tripedia så kollade jag bipacksedeln och såg vissa alldeles  otrevliga saker nämnda bland de väldigt sällsynta biverkningarna men jag såg inte autism och PSD nämnt. Nu tror jag inte att Tripedia används särskilt ofta i Europa. Mera Infanrix om jag inte misstar mig.



    Sedan måste man vara medveten om att det mesta vi tar i medicinväg har väldigt läskiga möjliga biverkningar. Här är Ipren t ex (något många svenska kvinnor tar vid mensvärk):

  • winnethepooh
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-23 10:35:21 följande:

    GMO är inte "gift". Om någon önskar debattera den saken så kan vi göra det i en annan tråd.


    Nej det är det inte. Men de allt starkare giftcocktails som måste användas till att låta växa GMO-grödor är definitivt gift och djuren som sedan äter dessa grödor har stora problem (och personerna bosatta nära dessa odlingar också). Antagligen överförs en del om man sedan äter dessa djur också men personligen räcker det att se hur hemskt dessa djur, och människor i t ex Argentinska byar där GMO-grödor odlas, mår för att välja bort GMO av etiska skäl.

    Att använda dessa väldigt giftiga besprutningar med GMO-grödor (för att slå ut precis allt annat som växer runtomkring) är liksom hela poängen med GMO, annars skulle de inte vara mer ekonomiskt lönsamma än andra grödor.
  • winnethepooh
    Iarwain skrev 2014-11-23 10:52:50 följande:

    Jag tror du missuppfattat något angående GMO.
    Starta gärna en annan tråd om detta, så kan vi gå in på djupet.


    Absolut, detta är OT. Men jag har nog inte missuppfattat. Vore konstigt för detta är  anledningen till att franska staten fortsätter att kämpa emot att släppa GMO-grödor fria pâ EU-marknaden för även mänsklig konsumtion (utöver det som de djur vi äter konsumerar). 

    Pâ vilket sätt är grödorna genetiskt modifierade? De är ofta modifierade för att stâ emot giftigare besprutningar än vanliga grödor (utöver möjligtvis att modifiera smak, utseende osv.). Detta för att man lättare ska kunna ta död pâ ogräs och annat som stör odlingen, utan att själva grödan också stryker med. Detta är oftast poängen med att genetiskt modifiera grödan, att göra den starkare och mer resistent, och det är därför som bönder vill använda sig av den. 

    Problemet är att ogräs och annat som växer runtomkring ofta anpassar sig efter besprutningen allt eftersom och allt starkare besprutningar behövs därför för att hâlla GMO-odlingen ekonomiskt kompetitiv. Detta är helt accepterat av mânga offentliga myndigheter och mig vetandes varken mytomspunnet eller konspiratoriskt pâ samma sätt som vaccin.me i alla fall.
  • winnethepooh
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-23 10:53:28 följande:
    Som sagt, vill du debattera den saken så gör vi det i en annan tråd. Det du påstår här är långt ifrån hela sanningen.
    Nej jag har verkligen inte täckt allt vad gäller GMO, bara en del som jag tycker är problematisk ur etisk synvinkel.
  • winnethepooh
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-23 11:28:22 följande:
    Tror du verkligen att det jag skrev betydde "men det finns mer problem med GMO än det du tar upp"?

    Det gjorde det inte, utan att det du påstår inte är korrekt. Men som sagt, vill du diskutera den saken tar vi en tråd för det, jag diskuterar det gärna men inte här.
    Jag pâstâr inte känna till allt det gâr att känna till om GMO och jag trodde inte heller att du menade det du antyder att jag trodde. Jag nämnde bara en del av GMO-debatten - den del som ett av de största EU-länderna använder som argument mot att inte vilja ha GMO-produkter för mänsklig konsumption pâ EU-marknaden. Informationen kommer inte frân några kvacksalvarinternetsidor utan frân fransk statlig TV och nyheter samt frân offentliga myndigheter. Jag vet inte exakt vad det är du menar inte skulle vara sant.

    Hursomhelst, jag har sedan en tid tillbaka ändâ undrat varför svenskar inte verkar bry sig särskilt mycket om GMO-frâgan sâ kör pâ, här är en trâd:

    www.familjeliv.se/forum/thread/74386440-vill-du-ata-gmo
  • winnethepooh
    Maaatiiildaaa skrev 2014-11-26 21:26:52 följande:

    Jag hoppas fler läser på och INTE vacinerar!

    Många fall där barn dött p.g av vacin

    Fråga din barnläkare om han kan GARANTERA att ditt barn inte blir sjukt AV vacin så blir svaret nej, varför? Ush, låter hemskt men hoppas fler folk får problem efter vacin så dom kan öppna ögonen!!!!


    Du borde skämmas. Det är som om någon skulle önska att fler ovaccinerade barn blev sjuka så att folk insåg att det är bäst att vaccinera. Jag förstår inte ens hur du har kunnat tänka tanken, det tyder på ett läskigt fanatiskt sätt att resonera.

    .
  • winnethepooh
    sextiotalist skrev 2014-11-27 15:34:05 följande:

    Sambandet verkar vara väldigt vagt, en googling visade att 2013 så var 98% av barn föddda 2010 eller senare vaccinerade och PSD var på 0,02% (1 barn per 5000) och man har lyckats sänka detta med 85% med hjälp av råd och rekommendationer till dagens låga siffra.


    Bara för att förtydliga: de råd och rekommendationer som har drivit ner antalet fall av PSD rör framför allt sovläge (att bebisen ska sova på rygg utan mjuka föremål som filtar och gosedjur runtomkring). Dessa råd och rekommendationer har inget med vaccinering att göra.
  • winnethepooh
    Maaatiiildaaa skrev 2014-12-01 13:00:04 följande:

    Hoppas inte ni beter er såhär när någon i er närhet gåt bort, är riktigt skrämmande att se...

    Vacin kan ge allvarliga problem

    Oavsett om ni väljer att tro på det eler inte

    Finns en lista där folk vars barn fått riktigt allvarliga

    Problem skrivit under.

    Eller det är normalt att en 1 åring

    går bakåt i utveklingen efter sprutan, kan inte gå

    inte prata och knappt sitta själv,

    Om ni på fullaste allvar säger det är en vanlig bieffekt

    Och inget att oroa s över så ber jag för era barn!!


    Jag tror inte att någon hävdar att det inte finns risker för allvarliga bieffekter med vacciner. Av vissa vacciner mer än andra naturligtvis.

    Men dessa risker beräknas idag till lägre än riskerna att fâ allvarliga skador och men av sjukdomarna som man vaccinerar mot (om man inte vaccinerar sitt barn). 

    Det finns ju barn som inte borde vaccineras alls pâ grund av auto-immuna besvär eller annat. Det finns även barn som helt oväntat kan ha kraftiga reaktioner pâ ett visst vaccin. Men detta är väldigt ovanligt, mycket ovanligare än att fâ problem frân sjukdomarna i fråga om man inte är vaccinerad och t ex befinner sig pâ ställen där mânga andra inte heller är vaccinerade (i de fall det handlar om smittsamma sjukdomar). 
  • winnethepooh
    banan123 skrev 2014-12-05 19:46:07 följande:

    Jätte hemskt!! Har min 2 månaders sovandes på magen och man blir ju lite velig om man ska vaccinera! En fråga: Varför står det på din sida(om man trycker på ditt namn) att du är 44 år? är detta ännu en hittapå sak?


    Skojar du? Låt inte din bebis sova på mage! Det är den ledande orsaken till PSD idag!
  • winnethepooh
    winnethepooh skrev 2014-12-05 20:31:41 följande:

    Skojar du? Låt inte din bebis sova på mage! Det är den ledande orsaken till PSD idag!


    När jag säger ledande orsaken menar jag naturligtvis den ledande utav de orsaker som är kända och kan kontrolleras.
  • winnethepooh
    banan123 skrev 2014-12-05 23:16:05 följande:
    Var otydlig, Jag menade att han sov på min mage. sorry!
    Okej. Jag antar att du menar under bebisens tupplurar pâ dagen under kortare stunder? Jag skulle inte rekommendera att göra sâ pâ natten, bättre att bebisen fâr ligga pâ rygg, helst i egen säng eller åtminstone, om ni samsover, inte ligga trângt. Viktigt att hâlla borta frân honom/henne föräldrarnas täcke och kudde också, att han/hon har sitt eget sovtäcke som kläs pâ och inte ligger löst över bebisen.
  • winnethepooh
    banan123 skrev 2014-12-06 09:56:16 följande:
    För 20 år sedan skulle bara barnen ligga på mage när dom sov. (bara påpekar, vet att dom säger rygg nu)
    Ja precis. Och antalet fall av PSD har drastiskt minskat i och med att man började rekommendera att bebisar sover pâ rygg. Däremot har inget samband alls visats mellan vaccinering och PSD. Att vissa barn kan ha en kraftig reaktion mot vissa vacciner är ju ingen hemlighet, även om detta är ovanligt. Men det betyder inte att vacciner är farliga, i de allra flesta fall.

    Tänk pâ att ditt barn kan dö av att fâ i sig en pytteliten bit fisk eller nötter t ex, om det nu skulle visa sig att ditt barn var väldigt väldigt allergiskt mot fisk eller nötter. Det händer att barn dör av att fâtt i sig en pytteliten bit nöt av misstag. Dâ är det väl heller inte konstigt att tänka sig att vissa barn kan ha en helt otroligt kraftig reaktion mot ett visst vaccin också, det är precis samma princip: en ovanligt stark reaktion, som en allergi. Ett fâtal barn har gâtt in i chock av ett visst vaccin, precis som vissa barn har gâtt in i chock av att bara vistas i ett rum där det äts fisk. Men detta har som sagt inget att göra med att det skulle vara allmänt farligt att vaccinera sina barn eller att det skulle finnas en link mellan vaccin och PSD.

    PSD är oförklarliga fall av plötslig spädbarnsdöd per definition. När en förklaring finns, när man kan fastställa en viss dödsorsak (alltså utom ett plötsligt och helt oförklarligt andningsuppehâll), sâ kallas det inte längre PSD. Dâ säger man att bebisen avled av den eller den orsaken.
  • winnethepooh
    Gudasänd skrev 2014-12-09 19:59:45 följande:

    Andrew Wakefield´s forskning kring sambanden mellan MPR-vaccin och autism har nu fått upprättelse:

    .

    newsvoice.se/2013/03/09/dr-andrew-wakefield-confirmed-right-in-vaccine-brain-damage-connection

    .

    healthimpactnews.com/2013/new-published-study-verifies-andrew-wakefields-research-on-autism-again/

    .





    .





    .


    Nej varken han eller hans forskning har fått upprättelse även om han själv fortsätter att påstå att hans forskning var äkta. Och det är väl inte så konstigt att han gör det då han har oerhört mycket pengar att tjäna på att folk tror honom.
  • winnethepooh
    Maaatiiildaaa skrev 2014-12-10 18:26:32 följande:

    Fler vacinerade än ovacinerade barn dör, förklara den faktan då?


    Fler vaccinerade barn dör av vad än ovaccinerade barn som dör av vad? Om du inte preciserar detta så betyder det du säger ingenting, det måste du väl förstå.

    I ett exempel som mässlingen så dör självklart fler barn i mässlingen än vad det dör barn av mässlingsvaccinet. Alltså dör fler ovaccinerade barn än vaccinerade barn av mässlingen.

    Så vilken eller vilka dödsorsaker menade du med ditt uttalande?
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp