• Malin8903

Hur kan detta räknas som normalt!

Jag båda min förlossningar har jag spruckit mycket, första fick bli med tång(vilket de sa är bättre för barnet men blir mer skador på mamman) och andra förlossningen fick de klippa lite så det blev nedsövning när jag skulle sys och en ruptur grad 3.

Har inge bestående men efter det, men efter andra förlossningen sa läkaren redan på bb innan jag skulle hem om vi ville ha ett tredje barn att vi skulle tänka på att överväga ett planerat snitt efterso jag spruckit 2 gånger redan och en tredje gång ärför riskabelt.

Tänker även att du ar fortfarande problem, har du sökt för det?för det borde väl nästan fixas på något sätt, till mig så sa de att om jag fortfarande har problem med toabesök o dyl efter 6 månader så skulle jag kontakta de igen...

Men om man skulle svara på din fråga så: Nej de kan nog inte räknas som normal i mitt tycke....Eller så kanske det är så att det inte vidtar åtgärder förrens man har spruckit 2 gånger eller något, men dina psykiska men bör väl också spela roll tänker jag.

Kankse skulle be om ett ill utlåtande från en annan läkre om det finns?

Svar på tråden Hur kan detta räknas som normalt!