• TantB

Bf Augusti 2015

Hejsvejs.

Jag hoppar in här då jag är gravid och enligt mensen har bf den 21 augusti. Jag har följt den här tråden med glädje sedan jag plussade 15 december. Har inte skrivit tidigare då jag inte riktigt vågat tro att detta är sant. Hade ett utomkveds och opererade bort ena äggledaren i augusti och fick därför tid för vul 18 december. Läkaren kunde då inte se någon bebis och hinnsäcken var avlång (typiskt!). Dagarna därefter var jag helt övertygad om att det skulle bli ett missfall. Dock så finns det inget som tyder på det och jag vågar nu vara lite hoppfull. Jag mår illa, kräks, är dödstrött, svullen, har ömma bröstvårtor m.m m.m. Gravidsymtomen avlöser varandra och har inga blödningar eller så. Imorgon är det dags för vul igen och jag hoppas på att få se ett hjärta slå.

I övrigt är jag 25 år och har jag en pojke född -07 sedan tidigare.

• TantB
    Kakanbus90 skrev 2014-12-29 10:03:31 följande:

Jag gick in i vecka 7 igår och på kvällen och nu på morgonen så kom lätt illamående. Inte så jag behöver spy, utan mest en lätt pågående illamående. Första gången jag är gravid och jag har inte haft så värst mycket symtom mer än ömma bröst. Nu efter mackor till frukost mådde jag lite bättre i typ en kvart, men nu är det tillbaka igen. Men det är bara att stå ut :) Är även jättetorr i munnen? någon mer som är det?

Jag har också varit galet torr i munnen. Det började ca. en vecka innan jag plussade.
  • TantB

Fick tid för vul 14.45. Hoppas, hoppas, hoppas att allt ser bra ut och att det finns en bebis med ett slående hjärta i livmodern.

• TantB
    LisaLuck skrev 2014-12-31 11:33:05 följande:

Hejsan, hoppar in här. Är gravid med andra barnet med BF 24 aug är i v 7 nu alltså. känner inte av det så mycket mer än att jag är trött och har svullna bröst så är ju lite nojjig såklart.. Känner inte av någon växtvärk heller, hur har ni det med det.. Kan det vara så att man inte känner av det?

Jag har väldigt mycket växtvärk vilket också gör att jag oroar mig för missfall hela tiden. Kan inte minnas att jag hade växtvärk med min första och det gick jättebra. Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig utan njut av att ha en lätt graviditet
  • TantB
    Minxy skrev 2015-01-01 18:38:15 följande:

Ska börja jobba imorgon och gruvar mig....

Stressa upp vid 6 istället för att i sakta mak stiga upp vid 9, måste räkna lite på vad och hur mycket jag behöver ha med i matväg för att klara mig utan illamående. Vill inte avslöja något än på jobbet..

Jag ska också jobba imorgon och känner ett motstånd precis som dig. Med tanke på att jag känner mig konstant bakfull så kommer jag nog behöva använda mig av vilorummet vid något tillfälle. Känns skönt att veta att man inte är ensam i alla fall
  • TantB

Ställde mig på vågen som visade + 2 kg sen julafton. Det känns inte alls bra! Gick in i vecka 8 idag så är ju alldeles i början. Förra gången vägde jag ca 20 kg mindre och gick endast upp ett kilo i veckan de sista 10 veckorna. Hur mycket har ni gått upp? Är det någon mer som oroar sig för vikten?

• TantB
    inda skrev 2015-01-03 18:23:13 följande:

Jag vågar inte ställa mig på vågen. Sist gick jag upp 30 kg + ville inte kolla på vågen i slutet :(

Hoppas verkligen inte på samma uppgång nu. Låg som en strandad val i sängen det sista :(

Är orolig för att råka ut för samma sak. Nej, får helt enkelt vara nyttig och röra på mig!
  • TantB
    doccah skrev 2015-01-04 03:06:14 följande:

Jag är i v 11 ovh mitt illamående har kommit först nu.. Verkar lite skumt, är det inte nu de ska försvinna?! ^^

Så var det för mig när jag var gravid med sonen. Mådde toppen fram till vecka 12 ungefär då jag började må illa. Höll i sig i ungefär tre veckor.
  • TantB

Just nu känner jag mig så matt och trött att jag inte orkat handla något. Jag har kollat på barnvagn på internet. Tror att jag/vi har bestämt vilken vi ska ha . I övrigt känner jag ingen stress .

• TantB
    Sanandra skrev 2015-01-06 15:17:17 följande:

Har mkt kläder å sådant kvar efter dottern också men ska köpa ny vagn, babyskydd och babynest. Har mer eller mindre bestämt mig om vagn men beställer inte förrän tidigast efter RUL.:)

Vad blir det gör vagn? Önskar att jag hade mer kvar från förra gången. Dessvärre var vi tvungna att slänga nästan allt då det var mögel i källaren .
Svar på tråden Bf Augusti 2015