Inlägg från: Knorten2015 |Visa alla inlägg
  • Knorten2015

Bf Augusti 2015

Hej!!

Jag hoppar på denna tråden då jag va med i en annan först men inte lika många som är "aktiva" där som här! :)

Vi väntar vårt första barn och är i v.8 idag! :D

• Knorten2015
    Sanandra skrev 2014-12-29 17:33:23 följande:

Ngn mer än mig som har ett rätt fysiskt ansträngande jobb och/eller jobbar skift?

Tycker för tillfället det är piss, jobbar få men långa pass inom processindustrin och har en del tunga moment. Svårt när man inte vill berätta ännu, 7+0 idag. Vill gärna vänta till efter ul i v.8+4 iaf. Men hur gör ni andra?

Jag jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården och har berättat för 1 kollega, men vill gärna vänta med att berätta för alla + mina patienter ett tag till, är ju fortfarande tidigt i v.8 tycker jag.. Men har ringt "anonyma"samtal och frågat om restriktioner när det gäller vissa mediciner och behandlingar när man är gravid! :)
  • Knorten2015

Jag mår också illa mest hela dagen, absolut värst på morgonen då jag måste spy 1-2 gånger direkt när jag vaknar! Äpple, piggelin och tuggummi hjälper mig, men ska verkligen prova kokos! :)

• Knorten2015

Det beror på hur länge jag orkar hålla mig vaken! ;) men med några powernaps på dagen så tänkte vi orka åka till ett par kompisar och fira det nya året! :) tur att jag kan skylla på att jag både ska köra och jobba dagen efter, så slipper vi avslöja oss än! Så länge jag kan äta maten vill säga.. :P

• Knorten2015
    Mollan88 skrev 2015-01-01 19:07:35 följande:

Jag fick höra en god nyhet idag. 2 kompisar ska också ha barn.. Först jag den 5:e , den ena kompisen den 3:e och andre kompisen den 4:e. Ha ha så sjukt kul. Tänk om det blir samma dag! Det är deras första och det blir mitt andra. Så det var jag som startade baby boomen ;)

Annars undrar jag till er som får vul: är det pga säkerhets åtgärder eller är ni orolig på nåt vis? Jag är orolig att nåt skulle va fel och funderar på att ringa och gulla till mig ett vul.

Annars får jag vänta till v.20 på UL

Vi ska göra ett vul i v.9 alltså nästa vecka, och det gör vi bara för att det fortfarande känns så overkligt att det är sant + att det känns kul att få se det pyttelilla miraklet! :) det är vår första barn! men vi har bokat via en privatklinik och får så klart betala själva, men vi tyckte de va värt det! Känns så länge till första UL annars! :)
  • Knorten2015

Vill tipsa alla om en bra bok, om ni bara vill läsa en bok och inte bara massa fakta böcker :) En mamma blir till av Malin Wollin :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015