Inlägg från: Knorten2015 |Visa alla inlägg
  • Knorten2015

Bf Augusti 2015

Hej!!

Jag hoppar på denna tråden då jag va med i en annan först men inte lika många som är "aktiva" där som här! :)

Vi väntar vårt första barn och är i v.8 idag! :D

• Knorten2015
    Sanandra skrev 2014-12-29 17:33:23 följande:

Ngn mer än mig som har ett rätt fysiskt ansträngande jobb och/eller jobbar skift?

Tycker för tillfället det är piss, jobbar få men långa pass inom processindustrin och har en del tunga moment. Svårt när man inte vill berätta ännu, 7+0 idag. Vill gärna vänta till efter ul i v.8+4 iaf. Men hur gör ni andra?

Jag jobbar som sjuksköterska i hemsjukvården och har berättat för 1 kollega, men vill gärna vänta med att berätta för alla + mina patienter ett tag till, är ju fortfarande tidigt i v.8 tycker jag.. Men har ringt "anonyma"samtal och frågat om restriktioner när det gäller vissa mediciner och behandlingar när man är gravid! :)
  • Knorten2015

Jag mår också illa mest hela dagen, absolut värst på morgonen då jag måste spy 1-2 gånger direkt när jag vaknar! Äpple, piggelin och tuggummi hjälper mig, men ska verkligen prova kokos! :)

• Knorten2015

Det beror på hur länge jag orkar hålla mig vaken! ;) men med några powernaps på dagen så tänkte vi orka åka till ett par kompisar och fira det nya året! :) tur att jag kan skylla på att jag både ska köra och jobba dagen efter, så slipper vi avslöja oss än! Så länge jag kan äta maten vill säga.. :P

• Knorten2015
    Mollan88 skrev 2015-01-01 19:07:35 följande:

Jag fick höra en god nyhet idag. 2 kompisar ska också ha barn.. Först jag den 5:e , den ena kompisen den 3:e och andre kompisen den 4:e. Ha ha så sjukt kul. Tänk om det blir samma dag! Det är deras första och det blir mitt andra. Så det var jag som startade baby boomen ;)

Annars undrar jag till er som får vul: är det pga säkerhets åtgärder eller är ni orolig på nåt vis? Jag är orolig att nåt skulle va fel och funderar på att ringa och gulla till mig ett vul.