• Inorr02

Bf Augusti 2015

plussa ny år så bf den 29/8 detta är så efterlängtat vi har en dotter född 2010 som äntligen ska få bil stora syster

• Inorr02
    Jessi20 skrev 2015-01-02 17:05:16 följande:
    Grattis till er! ???? vilken bra start på de nya året!
    tack joo det bästa ny år hittills Glad ett bra slut på året då vi kämpat 16 månader för ett syskon till dottern å äntligen hände det  
  • Inorr02

känner ni av att ni är gravida?

jag kommer inte så mycket ännu de spänner lite i magen och är trött sen inge mer

• Inorr02

Gruvar min har börja kanna av fogarna redan hoppas de försvinner är rädd att de ska bli värre vill inte bli sjukskriven alls vill vara frisk denna gång. Fick havandeskapsförgiftning förra gången och blev i gång satt i vecka 33. Så vill ha en bra graviditet denna gång. 

Vill bara att de ska bli måndag så jag får fara till bm och bli inskriven så de karske känns som verklighet.  Jag gjorde ett nytt gravtest i går de stod gravid 2-3 veckor har så svårt att förstå och ta in att det är så är lyckligt att jag är gravid men vi har kämpat i 16 månader så detta är svårt att ta in att vi äntligen ska bli 2 barns föräldrar. Jag hade börja tror att jag inte skulle få nå mer barn. Längtar så till vecka 12 så stora syster får veta att hon ska bli stora syster. Hon har tjatat länge om att hon vill ha en lilla syster. vad jag ser fram i mot förlossning ul och få vara mammaledig igen. 

• Inorr02
    familjenl skrev 2015-01-04 20:01:19 följande:

Vilken vecka är alla i? När har ni tänkt gå ut med det offentligt (allmänheten och sociala medier etc)? :)

Förra gången gick vi ut med det på Facebook i v.13 för efter att ha varit ofrivilligt barnlös en tid så ville vi bara få skrika ut det till världen men den här gången hade vi tänkt hålla det hemligt lite längre -men om magen fortsätter växa i den här takten så får vi nog berätta i v 13 igen.. :P (är i v 10 nu)

vi ska vänta till vecka 12 är nu i vecka 6+1
  • Inorr02

Ja då var det måndag är i vecka 6+2 och i dag åker stödstrumpor på känner av fogarna så blir be om ett bältet i dag då jag är hon bm för inskrivning.  Har så svårt att fatta att äntligen efter 16 försök så är det en liten i magen har gjort 3 gravtest och alla säger att jag är gravid men svårt ta i ändå. Sambon har också svårt att förstå att de gick till slut. 

Hoppas nu att de stannar kvar och vi får bli 2 barns föräldrar i början på hösten. 

• Inorr02

Jag är i vecka 6+3 mår inte illa alls denna gång ännu i alla fall. Är bara trött. Vill att veckorna ska gå fort nu vill att de ska bli vecka 12 ska få ett tidigt ul då och efter det ska vi gå ut med det. 

• Inorr02
    Jessi20 skrev 2015-01-06 11:29:47 följande:

En annan fråga, är de någon som har börjat handla nått till bebis än? När ska man börja? ????

kommer börja köpa nåt förs vi gjort ul. 
  • Inorr02

Tiden går så sagt nu och när jag är så sjukt trött så går den inte nå fortare.

Ni som ska göra kub hur kom ni fram till att ni skulle göra det ? Hur gammal är ni som ska gör det ?

7+1 i dag vill bara att de ska gå fort till v 12 och att jag inte ska vara så här trött

• Inorr02

Känner mig inte gravid enda jag är jätte trött. För gången mådde jag jätte illa i början men denna gången har jag inte mått illa alls. 

Börjar känna oro att bli sjuk denna gång fick havandeskapsförgiftning och blev igångsatt  och född i vecka 33 förlossningen gick så fort från 2 cm till ute tog 50 min så är rädd att om allt går som de ska att jag inte ska hinna till bb födda i bilen eller hemma har 5 mil till bb

• Inorr02

är i vecka 8+4 tiden går sakta vill att den ska rusa framåt nån vecka. Vill att de ska bli tisdag ska då på pecmödra för att kolla upp mig lite då jag blev sjuk i havandeskapsförgiftning. 

• Inorr02

9+1 dag tiden går tidigt blev inge specmödra den 27 tiden fanns inte fått en ny tid dock inte i vår kommun finns inte nån tid på överkomlig tid suck hoppas de inte blir att åka så här långt värja gång jag ska på specmödra kommer måste gå de regelbundet denna gravdiet då fick havandeskap föra gången 

• Inorr02

9+1 dag tiden går tidigt blev inge specmödra den 27 tiden fanns inte fått en ny tid dock inte i vår kommun finns inte nån tid på överkomlig tid suck hoppas de inte blir att åka så här långt värja gång jag ska på specmödra kommer måste gå de regelbundet denna gravdiet då fick havandeskap föra gången 

• Inorr02

hur gamla är ni som ska göra kub? Får nå de av landstinget eller betalar ni själv?

• Inorr02
    Cvs skrev 2015-03-30 20:24:20 följande:

nån som vet hur det blir med föräldrapenningen när man studerar? 
    Jag har pluggat sen 2011, tog tjänstledigt från min heltidstjänst började plugga och sedan sa jag upp mig och började jobba deltid på ett annat jobb parallellt med studier. om jag förstått rätt så räknas pengen ändå ut på min lön jag hade som heltidsarbetade? :S krångligt de blev

har du gått från jobb till plugga helatiden så är ditt gamla sgi som gäller
  • Inorr02
    stjärnasomärdin skrev 2015-04-20 17:21:37 följande:

Någon som har erfarenhet av amningskudde sen tidigare? Användbart? Är vadd eller frigolitkulor att föredra?

körde med vanlig kudde med dottern funka bra 
Svar på tråden Bf Augusti 2015