• Jessi20

Bf Augusti 2015

Hej hej!

Hoppar in här jag med! Första barnet för mig men andra för min sambo då han har ett barn sedan innan. Är i v 10 (9+5)! Bf 8 augusti om man går efter gravidkalendern :)

Har ni berättat för någon än i familjen/vänner? Vi har berättat för några av våra närmsta men jag har väntat att berätta för mina föräldrar då jag vill berätta det på nått roligt/fint sätt då de blir första barnbarnet för dom, någon som har några bra förslag? ????

• Jessi20
    iceball skrev 2015-01-02 13:37:29 följande:

När jag väntade dottern köpte vi "mormor och morfars bok". (Tror den heter så iaf..) där morföräldrarna ska skriva in hur det var när de var små. Den fick de som present, det tog ett tag innan det gick upp för dom vad som var på gång

Ja de va ju en bra idée, känns som att man vill göra nått sånt för att de blir roligare då eller så är de bara jag som tycker de ???? längtar som tusan till att få dela de med alla man känner. De är plågsamt o hålla tyst om de men man vill inte berätta för tidigt heller om något skulle hända!
  • Jessi20
    ellyangel skrev 2015-01-02 14:31:24 följande:

jag köpte stumpor på HM med testen mom+dad=me och så fick de en lapp med texten "än är jag väldigt liten, men vi ses i Augusti" och sen fick både mina och sambons föräldrar de i julklapp :)

Va gulligt! ???? bra tips! De kommer väl bli nåt liknande att dom får en liten present där det står nån text med något i. ?
  • Jessi20
    Micka! skrev 2015-01-02 15:04:53 följande:

Jag går in i vecka 10 imorgon, berättade för min bästa vän idag, kommer inte träffa henne förns i sommar, det är ju tråkigare att berätta på telefon! Hon blev så glad och alldeles tårögd och jag med ska berätta för mina föräldrar också, men vet inte riktigt hur jag ska säga!!!! Våra barn kommer ju att berätta för hela världen, så de får reda på det om minst 3 veckor och efter ett vul!!!!

Åh va härligt! Sant man vill ju helst inte ta de på telefon. Mina föräldrar bor ju 16 mil bort så blir nog en tripp dit över en helg snart så kommer berätta då ????
  • Jessi20
    Inorr02 skrev 2015-01-02 16:38:14 följande:

plussa ny år så bf den 29/8 detta är så efterlängtat vi har en dotter född 2010 som äntligen ska få bil stora syster

Grattis till er! ???? vilken bra start på de nya året!
  • Jessi20
    liizz83 skrev 2015-01-04 02:03:47 följande:

Jag har oxå föräldrarna långt bort men vi ska berätta på lite kul sätt.

Har en dotter som är 8 månader så jag ska köpa en body där det står Jag ska bli storasyster och så ska vi ringa till mormor på FaceTime och morfar på Skype så får de se bodyN på lilla Alma

De verkar ju super mysigt o göra så, så får de bli när man väntar 2a barnet, haha nu ligger ja långt fram i tiden men men :)

Lycka till, när ska ni berätta? Vilken vecka är du i? :)
  • Jessi20
    Minxy skrev 2015-01-06 11:07:29 följande:

En lite provat fråga: är det någon annan som känner att det känns konstigt i magen när man får orgasm? Det blir alldeles tungt och hårt. Jag minns att jag kände av det tydligt med de två andra barnen, men det var först senare i graviditeten, runt v.20 eller så. Då kunde jag riktigt känna hur livmodern drog ihop sig och blev stenhård. Minns dock inte att det började såhär tidigt? Är ju bara i v.8 än.

Jag har känt precis samma som du beskriver, de känns som magen drar ihop sig o blir hård. Lite halv skum känsla. Är i v.10 nu men kände av de första gången i slutet på v 8.
  • Jessi20

En annan fråga, är de någon som har börjat handla nått till bebis än? När ska man börja? ????

• Jessi20

Okej ja vi ska väl också vänta tills efter v 12 iaf sen kan man börja köpa lite smått o sen mer o mer ju längre de går ????

• Jessi20

Har vart ledig nästan 2 veckor över jul o nyår o då mådde ja prima. Nu är man tillbaka på jobbet o mår illa som tusan från morgon fram till kl 13-14 nångång.. säker för man är as trött o kan inte äta konstant som jag gjorde när ja va hemma ???? sexlusten är bra från min sida. Sämre från min sambos sida då de har hänt att jag har fått små blödningar efter samlag, vilket inte är så upphettsandede för honom.. har vart på vul 2 gånger på grund av detta o ska dit på måndag igen. Men varje gång har bebis växt som den ska iaf så de är ju skönt! ????

• Jessi20
    TantB skrev 2015-01-12 16:32:13 följande:

Vilken lycka! Har gjort vul och där fanns en bebis med ett slående hjärta. Den var exakt så stor som den ska vara (om man räknar enligt sista mens) och jag är i vecka 8 +1. Nu ska jag sluta oroa mig och börja njuta! Den enorma tröttheten har inte varit så enorm idag. Det kanske betyder att illamåendet också ger med sig snart. Wiiiieeeee

Åh va underbart!

Jag va också på vul idag o nu kunde man se en liten bebis, innan såg de ju mest ut o va en liten rund plupp typ. Men nu kunde man se huvudet o benen mm. Kändes så häftigt!! Tårarna va inte långt borta o leendet man har på läpparna är så härligt!

Har känt mig lite nere då jag inte tycker att man har känt så mycket mer än illamående men nu har man massa lyckorus och allt känns mer verkligt! Är i v 11 nu (10+3) en bm idag :)

När är det man brukar känna av sparkar eller rörelse? Tycker man inbillar sig att de rör sig :)
  • Jessi20
    Micka! skrev 2015-01-12 17:55:38 följande:

Jag kände fladder i magen v 12+ 0 med dottern och i v 12+3 med sonen, det är väldigt tidigt, men första sparken kom i v 17 och 18! Längtar så dit, är i v 10+ 2 idag, har sett lilla underverket på vul 9+ 6, var helt underbart Bara väntar att få känna. ..

Ja de va ju tidigt men mysigt o känna så tidigt! :D ja man vill ju att tiden ska springa iväg nu samtidigt som man vill njuta av tiden men just nu är ja bara illamående o hungrig hela tiden så de får gärna gå lite fortare, plus att ja är ivrig att få berätta för mina föräldrar efter v 12 att dom ska äntligen få sitt första barnbarn :)
  • Jessi20
    Minxy skrev 2015-01-12 19:04:11 följande:

Jag kände fladder först i v.20 med första barn. Ungefär v.16-17 med andra barnet. Hade moderkakan i framvägg med båda, och det gör ju att man känner lite senare. Får se hur det blir den här gången :)

Mitt illamående fortsätter hålla sig borta, samma sak med den överdrivna hungern! Det är så skönt att kunna äta normalt igen :)

Skönt att ditt illamående o hungern är borta! I början va ja tvungen att ha frukost typ 5 på morgonen när ja går upp till jobbet men nu får ja inte ner nånting förens 2-3 timmar efter ja har gått upp. Ändrades på 1 dag kändes de som, man blir lite förvirrad ;D annars är ja hungrig konstant!
  • Jessi20
    Minxy skrev 2015-01-14 07:23:01 följande:

V.10 (9+0) idag! Mår bra, bara lite illamående då och då men fullt hanterbart. Är gasig och uppsvälld, ser ut att vara gravid i 6:e månaden tycker jag själv :P

Allt bra med er övriga?

Skönt att du mår bra trost lite illamående. :)

Jag åkte till jobbet igår men kunde inte hålla emot illamåendet plus en jäkla huvudvärk. Så de va bara spy o sen gå hem. Jag skyllde på migrän. Känner att ja måste berätta snart. När tänkte ni berätta till erat jobb?
Svar på tråden Bf Augusti 2015