Bf Augusti 2015
FB grupp lät toppen. Där vill jag gärna vara med. SB
FB grupp lät toppen. Där vill jag gärna vara med. SB
Kom upp till morgonsimning en lite sent men det blev 40 min innan jobbet. Cyklade 6 km dit. Det är så himla skönt att träna och illamåendet håller sig borta lättare, men oj så segt det går. Det har varit samma sak under de andra två graviditeterna, som att ständigt dra ett traktor efter sig. Men jag blir piggare och en förlossning är ju som ett maraton så det gäller ju att inte tappa stinget.
Jag gör tidigt UL v 13 och är i v 11 nu och ja, vad jag vill ha det gjort NU!!! Bäst att tänka bra tankar för andra gör ju ingen glad.
Jag väntar tredje barnet och alla graviditeter känns olika. Tyckte inte att jag hade särskild växtvärk förrän efter andra halvan med de andra. Denna gång kändes det från dag ett och några veckor och nu är det lugnare, (v11). Jag tror på att tänka goa glada tankar, prata med bebisen för oron kommer aldrig ta slut. Har haft några tuffa ängsliga dagar men inser att det blir inte bättre. Så länge inget annat sägs så är det en frisk levande bebis på tillväxt där inne.
Ännu en fråga till er som har barn sen tidigare. Har ni mer eller mindre växtvärk denna gång? Jag känner väldigt lite växtvärk och den känns annorlunda jämfört med förra gången så jag blir lite nojig.. kan det vara för att kroppen är mer van nu? Jag födde ju trots allt första barnet för mindre än 1 år sen..
Så tråkigt, vet hur det känns.
[quote=74651531][quote-nick]Moelme skrev 2015-01-09 11:47:42 följande:[/quote-nick]
Va in till gynakuten imorgon pga blödning och magont. Tyvärr så har graviditeten stannat av i v 6+2. Skulle idag gått in i v 10+0. Ska tillbaka nästa fredag för att göra en skrapning, eftersom kroppen inte verkar fixa detta själv. Jag som skulle på inskrivning idag
Men jag önskar er all lycka och hoppas allt går bra för alla.
Skönt att höra! Ja jag förutsätter också att allt är bra men ibland kommer oron över mig. Men strax efter att jag hade skrivit frågan här så började jag känna lite växtvärk och har känt idag med. :)
Går in i vecka 12 imorgon (11 +0). Ser så fram mot när den är förbi! Knappa 2 v till UL och hjärnspökena har hållit sig hyfsat lugna. Det går bra nu:)
Vilken lycka! Har gjort vul och där fanns en bebis med ett slående hjärta. Den var exakt så stor som den ska vara (om man räknar enligt sista mens) och jag är i vecka 8 +1. Nu ska jag sluta oroa mig och börja njuta! Den enorma tröttheten har inte varit så enorm idag. Det kanske betyder att illamåendet också ger med sig snart. Wiiiieeeee
Är det någon mer som ligger sömnlös på nätterna? Lägger mig skapligt för att vakna vid midnatt och kan ligga vaken tre till fyra timmar... Ibland hjälper det att äta lite youghurt eller nötter. Imorgon flexar jag från jobbet för jag måste få återhämta mig. Berättade för chefen tidigt för att kunna köra med öppna kort och hittills har jag inte varit hemma något. Är i v. 12 nu.
Jag har haft samma problem, med sömnstörningar, med mina två tidigare graviditeter. Som om jag inte minns hur det känns att nattamma, jag behöver inte någon mental förberedelse. Jag vill bara sova. :) Testar att lägga mig lite senare idag.
Vaknade inte förrän kl fyra inatt! Jippiii! Passade på att gå på morgonsimning med cykel fram och åter. Efter en stadig frukost hoppade jag åter ner i sängen för att sova. Sen en lur till på eftermiddagen. Skönt! Tar en slappar dag till imorgon. Sen kommer nog mitt energiska jag åter:)
Fina magar ni lagt ut. Själv är jag lite mitt emellan. Att få magen platt är omöjligt nu mera:)