• inapina

Bf Augusti 2015

Hej!

Jag är gärna med här!

Gravid i vecka 10+1 idag, och har en son född i september 2013. Vi glädjer oss massor till att bli en familj på fyra!

Med sonen försökte vi i ett och ett halvt år innan vi fick plus. Var förberedd på att det skulle ta tid den här gången också, så det blev nästan en liten chock när det tog på första försöket!

Jag mår mycket mer illa den här gången och spyr en del, mest på kvällarna. Magen börjar puta och jag längtar efter en ordentlig bebiskula, och sparkar!

Det ska bli kul att följas åt!

• inapina
    charlotta1985 skrev 2015-01-09 13:34:41 följande:
    Någon som har koll på det här med foglossning? Kan man ha det tidigt? Jag går in i v 11 imorgon. I tre dagar har jag haft väldigt ont i ländryggen, särskilt när jag suttit ett tag. Kanske inte alls är det, men undrar ju vad det är för något.

Jag hade foglossning förra grav, för mig kändes det nere i bäckenet, på sidorna om svanskotan. Det liksom högg och sved, mest om jag belastade benen snett eller vred mig. Men värkte konstant också, speciellt mot slutet.

Nog tror jag man kan få foglossning tidigt om man har otur. Några tips är att tänka på att hålla ihop benen och belasta dom rakt, typ när man ska kliva i och ur bilen, eller resa sig ur sängen. Och sov med en kudde mellan knäna så att höfterna är raka. Jag köpte en gravidkudde förra gången, dyr men värd varenda krona! Så skön att sova med! Funkade fint som amningskudde sen också.
  • inapina

Vecka 12 + 2 idag! Illamåendet är borta, magen växer, tuttarna gör ont, halsbrännan har slagit till med full kraft, humöret svajar ( stackars maken! ) Ständigt sömnig, och lätt förvirrad. Så allt är som det ska! Skönt att passerat v12, nu längtar jag bara efter att få känna min lilla parasit röra sig!

• inapina
    MissPin skrev 2015-01-22 22:41:46 följande:

Jahopp, nu blöder jag :( vecka 9. Orkar inte med det här igen.

Hoppas allt är bra och att du får komma och kolla upp det fort!
  • inapina
    MammaEmm skrev 2015-01-22 22:09:24 följande:

då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne

äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...

Grattis till tvillingarna! kan tänka mig att det är lite av en chock att få reda på. Eller hade du några misstankar?
  • inapina
    Minxy skrev 2015-01-23 12:07:25 följande:

Underbart! Själv har jag två veckor kvar. Gah!

Men jag har ett ultraljud om en vecka. Ser allt bra ut då (hjärtslag, moderkaka mm) så ska jag försöka slappna av :)

Åh kul med ul och få se den lill*! Nån speciell anledning att du ska göra tidigt? Själv får jag vänta till rul i v18. Känns länge, men det går nog bra. Jag känner mig inte så orolig.
  • inapina
    Minxy skrev 2015-01-23 12:26:12 följande:

Nej, ingen direkt orsak. Jag går till en provat BM och hon frågar inte varför man vill göra UL vill gärna se så allt står rätt till. Funderar på att berätta för barnen att dom ska få ett syskon och det vill vi inte göra förrän vi sett att allt står rätt till..

Ja det vore ju skönt att veta att allt står rätt till, och inte bara hoppas.

Det är min stora skräck, att komma till rul och få beskedet att bebis är gravt missbildad och inte kommer överleva utanför magen. Så man måste göra abort. Der vore fruktansvärt! Tack och lov är det väldigt ovanligt!

Hur gamla är syskonen?
  • inapina
    MissPin skrev 2015-01-23 18:44:34 följande:
    Fanns inget foster. Läkaren sa att det såg ut som en normal graviditet i vecka 5, så jag ska komma tillbaka om en vecka och kolla om det har hänt något. Men jag förstår ju att det inte kommer gå vägen. Så nu väntar jag på att börja blöda ordentligt och börja om!

Tack för allt stöd!

Beklagar verkligen!
  • inapina
    Sanandra skrev 2015-02-03 17:10:01 följande:

Flicknamn är hur enkelt som helst, men pojknamn....

Flicka blir troligen Lo, Ruth eller Ester och pojke Elmer.:)

vi väntar också en liten Lo om vi får en tjej. Det namnet har vi haft klart i flera år. Första barnet blev en pojke så då blev det inte använt. Men vi har bara tänkt ha två barn, så blir det en son till så kanske han får heta Lo ändå. Det funkar ju som killnamn också även om det känns mer som en tjej.
  • inapina
    Minxy skrev 2015-02-03 13:25:21 följande:

Inte förrän 24/3 :( Känns långt bort...

Men idag tror jag faktiskt att jag kände Lill-humlan i magen! Mys! :)

Imorse syntes livmodern tydligt innan jag gått på toa, urinblåsan sköt väl upp den extra mycket.

Jag har också känt liten! Så mysigt!
  • inapina
    charlotta1985 skrev 2015-02-04 10:11:37 följande:
    Lo verkar rätt poppis, faktiskt. Och Louie. Jättefint!

När vi "upptäckte" det så var det väldigt ovanligt. Men det har tagit fart ordentligt senaste åren och är nog inte alls så ovanligt länge. Men det är ju så fint så det är ju inte så konstigt!
  • inapina
    MissJP skrev 2015-02-04 19:42:53 följande:
    Fick en akuttid imorgon. Vul nummer 5. Börjar bli löjligt... Jag är så trött på det här. Inställd på att inte se något hjärta slå imorgon. Blä!

Jobbigt! Hoppas att allt är dom det ska med liten! Håller tummarna!
  • inapina
    MissJP skrev 2015-02-05 11:59:27 följande:
    Ungen levde väldigt mycket där inne. Blodet vet de inte var det kom från. Nu tänker jag inte oroa mig mer! Vi ska ha barn!! Hon passade på att kolla nackspalten när hon ändå var där inne och inget tydde på kromosomfel. Men ska ändå göra kub. Shit vad underbart det här är!

Fantastiskt!
  • inapina
    AnnaBanana skrev 2015-02-06 20:38:41 följande:

Någon som har börjat få foglossning än? Tror jag börjat få de nu, känns så iaf. Sambon fick ta över resterande stallsysslor och nu kan jag knappt resa mig rakt upp :/ går ända ner i skinkorna som en molvärk som sticker till lite emellanåt :/ känns konstigt för häromdagen så kände jag mig totalt ogravid :p men behöver ju inte vara foglossning , tror dock de e de :p

Jag har börjat känna av det. Känns surt att det börjar så tidigt, jag är rädd för att det kanske blir riktigt illa innan det är över. Förra gången började det inte förrän efter vecka 20 och det hann bli riktigt jobbigt ändå. Tack och lov försvann det helt i princip samma stund som förlossningen var över!
  • inapina
    Minxy skrev 2015-02-07 08:49:06 följande:

Tycker dagarna går långsamt igen. Vill känna humlan varje dag och dessutom vara SÄKER på att det är bebben jag känner. Som det är nu så händer det någon gång per dag att jag känner nåt och just då är jag bombsäker på att det är lill*n, men lite senare samma dag tänker jag: "Nä....det var nog bara tarmarna ändå"

Samma här! Känner nån liten kittling nästan varje dag. Men det är så svagt att jag blir osäker. Men men, det är inte länge innan dom sparkar så det gör ont istället!
  • inapina
    MissJP skrev 2015-02-07 11:56:38 följande:
    I vilken veckan är ni som känner barnet? Och är det första barnet? Jag längtar så tills jag får känna. Tog lång tid med första barnet men då hade jag moderkakan i framvägg, och nu är den på sidan liksom. Så förväntar mig att jag ska känna flera veckor tidigare :p

Jag är i vecka 14+3 nu. Men började känna för ca en vecka sedan. Det är min andra graviditet, med första kände jag första gången i vecka 18 tror jag. Hade moderkakan i framvägg då. Jag gissar att den inte är det nu eftersom jag känner så tidigt.
Svar på tråden Bf Augusti 2015