• Lovven

Bf Augusti 2015

Jag är beräknad till den 31 augusti. Känner mig dock otroligt nedstämd och som en spillra av mitt forna jag trots planerad graviditet. Någon som känner igen sig?

• Lovven
    Kottex skrev 2015-01-07 22:33:30 följande:

176, 56 kg. Inte lätt alls att dölja den svullna magen. Fram till lunch går bra. Så snart jag ätit så växer den och jag veti tusan hur det ska gå att dölja den i ca 4 veckor till. Går in i vecka 9 imorgon. Blir en vända på stan och kika efter skjortor, snyggt och lite pösigt :)

Jag är bara i v.7 men jag känner mig som en boll. Försöker inte ens hålla in magen längre. Jag är 174, 68kg. Känner mig numera som en klump är så jäkla uppsvälld och seg i magen. Känns som om jag inte kunnat gå på toa "ordentligt" på veckor..
  • Lovven
    Minxy skrev 2015-01-07 22:59:10 följande:
    Inte nedstämd (förutom över det jävla illamåendet), mest fånigt fnittrig.

Prata med mvc, det är ju jättevanligt att man funderar ett par extra varv när det gäller nåt så stort som ett nytt liv! Mvc har läkare och kuratorer knutna till sig, dom är där för DIN skull! Använd dom.
    Jag ska träffa barnmorska på mvc på fredag. Längtar. Har berättat för min sambo och förstått att det är vanligt, men man känner sig inte mindre värdelös för det..
  • Lovven
    Minxy skrev 2015-01-07 23:11:51 följande:
    Jättebra att du ska träffa mvc snart och bra att du har din sambos stöd :)
    Utan honom vet jag inte vad jag gjort. Sexlusten är också borta, min ÄLSKADE SEXLUST! Hur är det med den för er andra? Jag hade sex nästan varje dag innan nu känns det otroligt avlägset. Igår hade jag sex två gånger men då hade jag haft någon sexdröm på natten, känner att jag har otroligt lång startbana om det ens ska "vakna till liv". Det suger.
  • Lovven

Haha jag hann ju vakna innan jag kom så han fick avsluta, två gånger! Det var det bästa som hänt mig under denna mörka grav. Hoppas jag börjar känna mer lust snart. Jag saknar sex! Tror det har att göra med denna depp jag känner och tröttheten.

• Lovven
    Lilla My82 skrev 2015-01-08 10:28:36 följande:

Usch nu blir jag jätte nervös. Min "växtvärk" har försvunnit. Känns inte alls bra. Är ju bara i v 7 så nu blir jag nojjig över ma.... Hade tänkt vänta till kub testet men vet inte om jag klarar det... Någon som kan tala om hur mycket ett vul kostat privat?

Jag såg att du är i v7. Det är jag också. När har du bf? Jag frågade om vul idag när jag ringde mvc. Sa att jag gärna vill göra det på grund av att jag mår så dåligt psykiskt av graviditeten. De var inte omöjliga och sa att vi skulle prata mer om det när jag ska dit i morgon. Hör med barnmorskan! Det är dock inget dom gör som standard.
  • Lovven
    Minxy skrev 2015-01-08 22:56:59 följande:

Jag har också extra mensvärk idag (dagen efter VUL). Jag förstår att du är orolig, det blir man ju när man blöder! Men - som det sagts tidigare tror jag att det mycket väl kan bero på att slemhinnorna är extra sköra och att man därför kan blöda lite lätt.

Vilken vecka är ni som blöder i?
  • Lovven

Jag var hos mvc första gången idag (v7) och fick bokat UL nästa måndag pga min oro och ångest. Längtar så himla mycket!! Detta var i Halmstad.

• Lovven

Ni som gör KUB? Varför gör ni det? Nu kanske jag inte har koll helt på vad det är men man kollar väl efter Downs och typ ryggmärgsskada? Jag har en i familjen med Downs och skulle aldrig välja bort ett barn pga just detta, så sent som i v15 dessutom. Hur tänker ni?

• Lovven
    charlotta1985 skrev 2015-01-11 19:11:12 följande:

Ja precis, man kollar efter kromosom-avvikelser bla, eller snarare sannolikhet för det. Om sannolikheten är hög kan man välja att gå vidare med t ex fostervattensprov för att vara säker.

Det är väl individuellt, men vi skulle ta bort det om det var avvikelser. Förstår att man säkert tänker annorlunda om man har en familjemedlem med t ex downs. Min svägerska har en ärftlig sjukdom som hennes bror har, de gjorde en abort pga detta. De resonerade att även om barnet kan leva bra så är det ofta förknippat med följdsjukdomar osv. Mkt jobbigt beslut såklart, särskilt som hennes levande bror som hon älskar har det. Men de kände ändå att det var rätt beslut. Som sagt, upp till var och en.

Jag respekterar självklart vilket val man än gör är bara lite nyfiken hur andra tänker. Jag själv hade nog blivit galen av att ta bort ett barn endast för att den har ex dawns och sedan undra resten av livet hur den människan vart. Men det kan ha att göra med att jag gjort en abort tidigare som jag ångrar. Sen oroar det mig att det föds förre och färre barn med ex dawns i Sverige nu pga kub test och tycker världen hade vart en tråkig plats utan lite avvikelser. Däremot inte sagt att det skulle vara ansträngande och självklart ledsamt om mitt barn skulle vart sjukt.
  • Lovven
    familjenl skrev 2015-01-12 17:10:34 följande:

Underbart!!!!

Själv så har jag så svårt att greppa att jag är gravid och vågar inte tro på det än trots att jag såg det lilla livet i v 7. Blir så sur på mig själv att jag inte kan vara mer positiv - det är inte riktigt likt mig.. men är kanske lite extra känslig pga hormonerna oxå. Vem vet. :)

Jag har känt som du! Det tog flera veckor innan jag blev glad. Det är ju en så sjukt stor omställning. Men det blir bättre :)
  • Lovven
    Minxy skrev 2015-01-14 07:23:01 följande:

V.10 (9+0) idag! Mår bra, bara lite illamående då och då men fullt hanterbart. Är gasig och uppsvälld, ser ut att vara gravid i 6:e månaden tycker jag själv :P

Allt bra med er övriga?

Jag hade smärta en kort stund igår natt. Sen var allt som vanligt tills kvällen då jag kände att spänningen i brösten försvunnit, det gravidsymtom jag haft så jag är väldigt orolig att jag fått missfall. Ringer som en tok till gyn och mvc men får inte tag på en käft :(
Svar på tråden Bf Augusti 2015