• MissPin

Bf Augusti 2015

Hej! Jag hoppar gärna in här. Har bf den 29 augusti. Jag är 25 och min sambo är 27, vi har ett barn som är född i april 2013.

Livrädd att det inte ska gå bra den här gången, fick missfall i vecka 12 i augusti det här året. Jag hoppas jag får ett tidigt vul som kan lugna mig lite!

• MissPin
    Liafiaa skrev 2015-01-04 18:44:57 följande:

Är det vara jag som inte alls känner mig gravid?

Är i vecka 8 (7+4) idag. Mår lite illa, har ibland lite ont i brösten.. drömmer mardrömmar varje natt att allt är inbillat.

Jag har bara testat en gång och fick plus. Inskrivning först 2/2.

Tänk om testet visade fel.. så känns det nu.

Är verkligen deppig så ni får ursäkta! :(

Jag känner likadant. Men jag är bara i vecka 7. Jag drömmer mycket varje natt och är rätt trött på dagarna, annars så känner jag ingenting och är rädd att det inte finns något där.

Jag har inte ringt mvc än, ska göra det i veckan. Jag ser framför mig hur dom tar ett graviditetstest på mvc och det är negativt, haha.
  • MissPin
    Sommar15 skrev 2015-01-15 15:28:23 följande:

Ni som mår bättre, hur långt gångna är ni?

Jag som haft MA förut är så rädd för det... Såg hjärtat för bara en vecka sen men har redan börjat oroa mig igen. Har bokat nytt vul nästa fredag för att kolla, ser allt bra ut då är jag 10+2 och då ska ju väldigt mycket till för att det inte ska gå vägen. Är idag 9+1 och har fortfarande ömma bröst och är trött men har knappt någon växtvärk längre och mår inte illa heller. Mådde inte speciellt illa innan heller men lite grann när jag var hungrig.

Mitt förra MA upptäcktes på kub-ul i v 13 men hade avstannat redan i v7, så den "gränsen" har jag lyckligtvis redan passerat o då såg det bra ut.

Förra graviditeten fick jag MA i början av vecka 12. Livrädd för att det ska hända igen. Jag förstår verkligen din oro! Jag är i vecka 8 nu och känner ingenting, ingen växtvärk, inget illamående, ingen trötthet. Det ända är att jag går upp och kissar 1 gång per natt.

Just nu är jag inställd på att det har gått åt skogen, vågar inte glädjas förens jag har sett om det finns någon som lever där inne. Vi har läkartid den 2 feb.
  • MissPin
    Sommar15 skrev 2015-01-15 20:08:08 följande:
    Förstår dig! Jag har ändå sett att den lever o frodas, iaf tills för en vecka sen. Nu vet jag inte och det är osäkerheten som är jobbig.

Men 2 feb var väldigt sent, du kan inte få en tidigare tid? För att minska din oro?

Tycker också det är så himla svårt att glädjas när man gått igenom något sådant. Det är inte lätt när alla säger "tänk positivt!" :)
    Jag kommer va i vecka 11 när jag är hos läkaren, jättesent! Jag började blöda i den veckan sist.. Men dom sa att dom inte hade någon tidigare tid. Jag är glad att jag slipper vänta tills rutinultraljudet i alla fall.

Det är svårt att inte oroa sig. Skönt att du har fått se att den lilla lever. Men ja man oroar ju sig ändå! Ska bli skönt när sparkarna kommer, om jag kommer så långt. Då känner man att bebisen lever i alla fall

Får se hur det blir i februari, jag försöker hålla mig lugn tills dess.
  • MissPin
    charlotta1985 skrev 2015-01-15 20:36:45 följande:

Fina magar! Jag är någonstans mittemellan. Svårt att hitta kläder som passar.

Jobbigt att vara så orolig, men jag antar att vi alla är det i någon utsträckning. Illamåendet är bättre, men har märkt att det kommer när jag blir lite stressad. Går in i v 12 om två dgr. Längtar tills ul 26/1, då kommer jag vara i v13 och ser allt bra ut då tänker jag fasiken sluta oroa mig!!

Skönt att snart vara i vecka 12! Ja jag tycker inte du ska vara orolig efter ultraljudet. Då är det bara att njuta. Efter att jag har varit på ultraljudet och det ser bra ut så tänker jag inte heller oroa mig något!
  • MissPin
    Sommar15 skrev 2015-01-16 07:13:35 följande:
    Håller tummarna för oss bägge! Kommer också göra ett ul i v 11 (fast för mig blir det om en vecka). Klarade inte av att vänta tills kub-ul eftersom det var där mitt ma upptäcktes. Måste liksom veta att allt är bra innan jag gör kub igen, annars kommer jag inte klara att ens gå dit! Så då blir det ett par stycken ganska tätt för mig, men det sägs ju att det är bättre att minska oron något än att skippa ultraljud. Idag ska jag på inskrivning men jag kommer inte ta hem några broschyrer eller annat, det känns bara psykiskt påfrestande att ha sånt hemma just nu. Har ju ändå koll o kan ta med den hem efter nästa besök om jag kommer så långt.
    Jag håller också tummarna! Vad skönt med en koll om en vecka. Jag förstår din oro. Idag har jag faktiskt känt molande värk, så något händer ju i alla fall. Tiden går så sakta, vill bara att det ska bli februari nu!
  • MissPin
    Lilla My82 skrev 2015-01-16 15:21:29 följande:

Har alla svårt att dölja sina magar?

Jag är inte direkt svullen alls och jag är i v 7+5...

Är ruskigt orolig för ma den här graviditeten. Var mycket lugnare förra gången. Kanske just är för att jag inte har någon mage fastän jag "borde" ha en...

Jag är med i 7+5 och jag har ingen mage. Är med orolig. Men förra graviditeten fick jag en liiiiten mage i vecka 25.
  • MissPin

Typiskt, fick en brun flytning ikväll. Behöver ju inte betyda något, men blir ändå rädd.

• MissPin
    Minxy skrev 2015-01-16 19:59:19 följande:
    Jag förstår att du blir nojig, men tänk på att bruna/mörka flytningar är jättevanligt. Man kan få mindre "blödningar" av sex eller gå på toa och göra nummer två, speciellt om man är hård i magen och måste ta i.
    Ja jag försöker tänka så! Jag är glad att det inte var färskt blod. Hade det varit efter sex så hade jag inte blivit orolig. Men nu var det vid ett vanligt kiss-besök haha. Och jag har bara tagit det lugnt idag.

Men jag har inte ont så jag har bestämt mig för att bara slappna av, händer det så händer det. Förra gången så sa min magkänsla att det var kört, den här gången känner jag faktiskt inte så.
Svar på tråden Bf Augusti 2015