Inlägg från: smenskelling |Visa alla inlägg
  • smenskelling

Bf Augusti 2015

Sommar15 skrev 2015-01-20 15:54:13 följande:

Men begränsning att lyssna 1 ggr/vecka eller så, har hört att det inte är bra att använda för mycket

Varför kan man inte använda den mer? Vad är det som är farligt ? Har köpt en idag nämligen som jag tänkte testa.
  • smenskelling

Ok. Det står på denna att lättast att hitta i v12. ( Caremaxx )Men min fästman hittade hjärtljuden efter lite letande på högersida nedre delen av magen. Helt underbart att höra hjärtat ! Nu va jag på vult i v 8 och såg bebis men detta va helt underbart, kan slappna av lite nu, visa dagar känner jag mig inte gravid alls och då e detta ett bra alternativ för mig. "Bara" 8 veckor till ult lilsom...

• smenskelling
    Minxy skrev 2015-01-21 06:25:04 följande:

Jihoo! Vecka 11 (10+0) idag :)

Va kul jag med första barnet för er ? Min fästmans 3e och mitt första. Jag blir 30 i år.
  • smenskelling
    MissPin skrev 2015-01-22 22:41:46 följande:

Jahopp, nu blöder jag :( vecka 9. Orkar inte med det här igen.

Ring kvinnokliniken / Gyn .

Jag va inne igår (v9+1) pga blödning. De kollade graviditet test , klamydia test och blpd värden. Sen fick jag ett vaginalt ultraljud.

Mitt foster lever, det sprattlade omkring där innne och undrade nog varför jag va orolig

Säkert ett blodkärl som brustit bara, ingen fara.

Men ta tag i detta nu och vänta inte, jag gav mig inte utan ville ha tid meddetsamma. Så du slipper oroa dig!
  • smenskelling
    MissJP skrev 2015-01-26 13:03:42 följande:

Jahapp så blir det ett fjärde vul imorgon då. Får se om ungen fortfarande lever.

Varför så många ?? Vilken vecka är du i nu ??
  • smenskelling
    MissJP skrev 2015-01-26 14:50:47 följande:

Hade misstänkt utomkved de första tre gångerna. Har även en gulkroppscysta som ställer till det. Nu är jag orolig eftersom jag har så ont och inte har några symptom kvar. De såg något som inte skulle vara i den kvarvarande äggledaren, hoppas på att det inte är något knas där med. Jag går in i vecka 10 idag.

Fattar inte ? Misstänkt utomkved ? Antingen är där ett foster i livmodern eller inte ? Och om det inte sitter i livmodern så kan den sitta i äggledare. .det borde man kunna konstatera meddetsamma ??!! Jag har haft två. Och det såg man redan i vecka 6 och 8 !
  • smenskelling
    MissJP skrev 2015-01-26 18:04:34 följande:

Första vul i vecka 6 så var det helt tomt i livmodern men de såg något som satt i vad de tror är äggledaren. Tydligen svårt att lokalisera per ultraljud. Andra vul var några dagar senare och det i äggledaren satt kvar men det syntes då en liten hinnsäck i livmodern men den var helt tom. Jag kom tillbaka i vecka 7+ och då syntes ett levande embryo. Så det krävdes tre för att de skulle konstatera att det absolut inte var ett utomkved. Ändå hade jag hcg som vid första vul låg på över 10000 men ändå helt tomt i livmodern. De har gett mig diagnosen utomkved tidigare och snodde min bästa äggledare.. samma scenario men med lite mindre ödmjuka läkare tyvärr... det var inget utomkved och de hittade efter en skrapning fosterrester och moderkaka i Hinnsäcken som de påstod var tom i vecka 5+... så de passade sig den här gången.

Har du haft två utomkved? Måste ha varit väldigt påfrestande för dig. Beklagar.

Oj okej. Jo jag har haft oturen att få två (x) så jag har inga äggledare kvar. Har blivit gravid via IVF och är idag i v 9+5 . Då får vi hoppas på att det ser bra ut på fjärde vult!
  • smenskelling
    jenwal skrev 2015-02-25 11:15:41 följande:

V.15 idag. Vill bara att det ska bli vår nu och att tiden ska gå fort!

Igår lyssnade jag med doppler och hittade till slut det lilla hjärtat som pickade på <3

Va kul vi är exakt lika gångna, bf 25 aug
  • smenskelling

Skeden är en super bra se ställning när man fått mage ! Har väl inte direkt någon sug jag heller men ställer upp för mannen min , är man torr så funkar babyoljan bra. Bara några tips!

Svar på tråden Bf Augusti 2015