Bf Augusti 2015
hej!
jag kikar in här och hoppas det är ok.
vi väntar vårt andra barn i augusti.
jag mår dock så fruktansvärt illa och kräks flera ggr om dagen, någon som har något bra tips?
hej!
jag kikar in här och hoppas det är ok.
vi väntar vårt andra barn i augusti.
jag mår dock så fruktansvärt illa och kräks flera ggr om dagen, någon som har något bra tips?
nu är jag inskriven hos barnmorskan och allt känns lite verkligare :)
fick lergigan comp utskrivet mot mitt hemska illamående... förhoppningsvis blir jag mindre trött av dom än av postafen för just nu skulle jag kunna somna stående lite då och då under dagarna :(
frågade om ul och hon rekommenderade mig att försöka boka ett privat om jag gärna ville göra ett och det vill jag ju!
ser fram emot helg och sovmorgon ;)
jag fick äntligen tid för ul på torsdag! är så nyfiken !
då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne
äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...
[quote=74732838][quote-nick]TyckOmMig skrev 2015-01-23 09:01:57 följande:[/quote-nick]Grattis till två underverk!
Vilken v är du i?
Jag väntar också tvillingar ska på KUB den 29/1 är i v 13.[/
v12! så spännande !
igår åkte jag till HM och köpte nya byxor, pallar inte för små jeans längre ;)
orkar inte heller bara gå och tro det värsta. nu har jag ju sett att dom två små liven mår hur bra som helst!
ska dessutom på middag med jobbet på fredag och vill kunna ha snygga kläder då!
så glad att HM börjat med mammakläder även i str 34 och xs, när jag väntade dottern började dom på 36 och S.
lycka till alla som har UL inplanerade i veckan!
eftersom vi verkade vara några här inne som väntar tvillingar har jag även skapat en "tvillingtråd" om vi vill följas åt även där.
tvillingar bf aug 15 heter den ????
[quote=74765720][quote-nick]Fippla skrev 2015-01-29 10:05:44 följande:[/quote-nick]Här kommer en till!
Appen har räknat ut Bf till 16/8 och barnmorskan 13/8.
Var på vårat första möte med barnmorskan i fredags. Många här verkar göra KUB och tidiga ultraljud, vilket vi inte kommer göra då vi inte ligger i någon farozon.
Känns lite jobbigt att vänta ända till vecka 17! Vi är nu i vecka 12.
Fler som snällt fått vänta?
Har känt väldigt lite av graviditeten än så länge![/
vi gör inte heller KUB men gjorde ett tidigt ul då sista grav slutade i ett missfall så vi ville vara säkra innan dottern fick veta.
annars får vi oxå vänta till RUL i v18-19 någonstans
Vilka här inne har gjort sin graviditet offentlig och vilken vecka var ni i då? Och om inte - när har ni tänkt gå ut med det offentligt? :)
Förra grav gick vi ut med det i v 13 men jag känner mig inte redo att göra det den här gången (är på 12+5 nu). Men om vi lyckas höra hjärtat på bebisen nästa gång vi lyssnar så går vi nog ut med det inom 2 veckor iaf. :)
Så var KUB gjort idag och bägge bebisarna är perfekta fick bra siffror och fina bilder så ännu en milstolpe är nu avklarad.
Om 4-5 veckor är det RUL men nästa vecka blir det SPEC MVC för upplägg av resten av graviditeten.
Mår tyvärr fortfarande väldigt illa och värst är kvällar och nätter och haft besvär med ryggen ett par dagar.
Men man hoppas varje dag att det ska försvinna!