• AS92

Bf Augusti 2015

Hej allihopa! 

Jag väntar äntligen första barnet med min älskade sambo och är så spända!

Jag är i vecka 9 (8+5) och har beräknat bf 24 augusti. 
    Jag har mått lite illa och varit riktigt trött under de första veckorna, har också haft svårt för dofter, men nu börjar det släppa och helt ärligt känner jag mig inte speciellt gravid längre. Längtar till kub den 10/2 så att man kan få se att allt är okej med vårat hjärta. 
    Man kan ju inte låta bli att bli orolig när man nästan helt slutar känna symptom :/

Såg att det finns en fb grupp? hur går man tillväga för att få vara med?

Kram på er alla <3

• AS92

usch jag är så himla nervös att berätta för mina arbetskollegor. Jag är visserligen bara timanställd och studerar samtidigt, så kommer ju göra ett studieuppehåll. så på skolfronten är jag inte ett dugg orolig, men på jobbet kommer det bli betydligt jobbigare, är ett sånt intimt arbete och vi är bara 12 personal, så skitsnack är väldigt populärt, tyvärr har ju de ordinarie redan lyckats skrämma bort många timvikarier, så är väldigt orolig till hur de kommer ställa sig till min graviditet. :/
    Vill bara få det överstökat, haha. 

• AS92

Usch, fick en blödning nyss, väldigt ljusrosa till färgen och den va fortfarande kvar när jag gick på toaletten lite senare, ringde till gyn och dom sa att det är väldigt vanligt och att jag inte behöver oroa mig. Sambon har pustat ut men jag har som en klump i magen och sitter här och gråter. Jag vill bara att det ska bli den 10/2 nu så jag får göra kub o se hur allt står till.
    v. 10+6 idag. 

• AS92
    gabriellap skrev 2015-02-02 20:02:57 följande:

Jag har också ljusrosa små blödningar,har också pratat med en läkare idag , jag är i v 12+0 , inte kul detta :/

Nej usch verkligen inte, ska du göra något ul inom snar tid? Man blir verkligen skitorolig, men har inte ont eller något sånt än sålänge, och nyss när jag va på toa så hade blödningen nästan försvunnit, men kommer inte kunna slappna av innan ul :/ 

• AS92
    gabriellap skrev 2015-02-03 09:37:23 följande:

Ja jag ska göra kub på torsdag så då får man se , mina blödningar kommer och går , när ska du på ul?

Håller tummarna för dig! Jag har ul på tisdag nästa vecka, men ska prata med bm idag och se om det finns en chans att jag kan få komma in den här veckan istället, men den chansen känns väl ganska liten. :/
  • AS92
    Cvs skrev 2015-02-03 08:48:16 följande:
    Jag har hitills haft fem blödningar utan att något är på tok. Två efter sex. Men smulan mår bra därinne så det behöver inte betyda något! :) Mina blödningar var färskt blod
    Väldigt skönt att höra, man stressar upp sig något otroligt. Min blödning var också färskt blod, men väldigt väldigt ljusrosa, nu är den borta, och jag hoppas att det inte kommer tillbaka nått nu, väntan till kub nästa tisdag känns som evigheter bort. :/
  • AS92
    MissJP skrev 2015-02-04 19:42:53 följande:

Fick en akuttid imorgon. Vul nummer 5. Börjar bli löjligt... Jag är så trött på det här. Inställd på att inte se något hjärta slå imorgon. Blä!

*styrkekramar* Håller tummarna för dig och hoppas det går bra imorgon.

• AS92
    MissJP skrev 2015-02-05 11:59:27 följande:

Ungen levde väldigt mycket där inne. Blodet vet de inte var det kom från. Nu tänker jag inte oroa mig mer! Vi ska ha barn!! Hon passade på att kolla nackspalten när hon ändå var där inne och inget tydde på kromosomfel. Men ska ändå göra kub. Shit vad underbart det här är!

Men ååh vad glad jag blir av att höra detta! 
    Så underbart! 

• AS92
    LindizJ skrev 2015-02-06 17:20:54 följande:

hoppar ur tråden. fick missfall i veckan.

Beklagar verkligen :(
  • AS92

Hopp, en blödning till då, likadan som jag fick i måndags. Känns inte bra alls :(
    Ringde gyn o hon jag pratade med sa att med tanke på att blödningarna varit likadana och att ingen smärta har förekommit (utöver växtvärk) + att jag varit på jobbet vid båda tillfällena (jobbar inom vården) så trodde hon att blödningarna berodde på brustna blodkärl pga ansträngning eller liknande. 

Vet dock inte om det känns logiskt, eller vad tycker ni?
    Usch tankarna flyger runt i så många banor :/

• AS92
    MissJP skrev 2015-02-06 20:11:16 följande:
    Blöder du mycket?

Min läkare läkare sa att ett missfall efter typ vecka 9-10 märks ganska omedelbart. Om det inte varit ma sedan långt tidigare. Men alltså, mindre blödningar utan smärta ganska sent i första trimester eller tidigt i andra är ganska säkert ofarligt. Har du varit inne på kontroll?

Nej jag blöder inte speciellt mycket, båda gångerna så har det mer varit utav en blodig flytning, så mer åt det rosa hållet. är i vecka 12. 

Jag har kub på tisdag, så då får jag veta om allt är okej, men känns jobbigt att vänta :/

• AS92
    MissJP skrev 2015-02-06 20:45:51 följande:
    Det är långt till tisdag.. men låter inte som att du har så mycket att oroa dig för. Konstigt dock att du inte fått komma in och kollat innan. Om du velat det dvs.

Ja det är långt :/ nej på ett sätt så känns det bra, men kan inte låta bli att tänka det värsta, det gör jag alltid och jag hatar det med mig själv :( Nä jag sa att jag va jätteorolig osv men dom tyckte inte att jag skulle komma in, det verkar som att dom inte tror att det är nånting, men skulle vara skönt att bara få stilla oron :/

• AS92

Kub imorgon, ska bli så himla skönt att få veta hur det står till därinne, efter 3 blödningar på 1 vecka så är oron maxad Obestämd

Går in i vecka 13 imorgon och känner mig bara trött konstant, har inte så mycket fler gravsymptom. har haft det så nästan hela graviditeten så det spär ju på oron det med. Men nu ska vi tänka positivt här Tungan ute

Eftersom jag är överviktig så känner jag enbart fett på magen, undrar hur lång tid det tar innan man känner en bula? Förvånad

• AS92

Kub gjordes idag och wow.. så mycket känslor. lillen vinkade där inne och såg ut att trivas. Sån himla lättnad över att det såg bra ut. Nu har vi också gått ut med graviditeten offentlig ocksåt, så härligt! 

Hjärta

• AS92

Mina vänner, vem kunde man bli vän med för att bli inbjuden i facebookgruppen? ^^

Svar på tråden Bf Augusti 2015