• Kottex

Bf Augusti 2015

Grattis alla. Vecka 8, 7+3 här. Första graviditeten. Vi har inte berättat för någon, gör det i vecka 13 då vi varit på ul. Har inte en aning om hur jag ska kunna dölja det så länge då det ser ut som jag har gått ett par månader till, sjukt svullen och letar nu i garderoben efter lösa plagg :) har använt gummisnidd i jeansen under snart 2 veckor. Sjukt törstig. Någon mer som suktar efter vätska konstant?

• Kottex

Använder inte fb. Tycker detta är ett utmärkt sätt :) ingen runt Linköping?

• Kottex

176, 56 kg. Inte lätt alls att dölja den svullna magen. Fram till lunch går bra. Så snart jag ätit så växer den och jag veti tusan hur det ska gå att dölja den i ca 4 veckor till. Går in i vecka 9 imorgon. Blir en vända på stan och kika efter skjortor, snyggt och lite pösigt :)

• Kottex

Jag kan inte förstå att ingen på jobbet har kläckt någon kommentar ännu, men de vågar nog inte :) skulle själv inte säga något innan personen berättade det. Liten i vanliga fall och har nu en stor kula. Har inskrivning på på måndag, 9+4. Är inte alls nervös utan vill förbi 2 veckor till då är det dags för ul. Såån längtan tills dess, allt som händer fram tills dess spelar just nu ingen roll :)

• Kottex

Hur ser ni på Kub-test? Har inskrivning på måndag, sambon vill göra men jag själv är tveksam. Kommer ni/du göra Kub?

• Kottex

Ska på ul 9/2 kommer vara 12+4, om vi vill får vi göra kub samtidigt, vi har nu bestämt att göra det. Här erbjuds alla, riskgrupp eller ej. Kommer bli första ul, längtar något så otroligt.

• Kottex

Nu upptäckte jag något märkligt, det pirrar i magen. Har känt det för någon dag eller två sedan men nu är det vekligen pirr, som något innifrån kittlar inifrån. Är i vecka 11, 10+4, inte kan det väl vara fostret? Första graviditeten ska jag tillägga

• Kottex
    Surprice skrev 2015-01-29 19:37:59 följande:

Vad tycker ni? Jag och maken var först överens om att kolla om det blir en pojke eller flicka. Det är tredje barnet och de andra kollade vi inte. Nu har jag ändrat mig men maken är fast besluten att han skall veta vad det blir, vad jag än tycker. Han skall hålla det för sig själv. Jag känner mig överkörd och tycker att det här måste vi på något vis vara överens om. Jag tror inte heller att han kommer att vara helt opåverkad i sitt vetande. Frustrerande.

Ena kan inte veta och inte den andra. Jag skulle inte fixa att vara någon av dem. Någon av er behöver släppa viljan, frågan är vem. Ni hinner säkert båda ändra er om det är ett tag kvar :)
  • Kottex

Vecka 12, 11+0 idag, en liten milstolpe avklarad av många. 16 dagar kvar till först ul och kub sedan kommer både familjen och arbetskamrater få veta. Det är idag 3 personer som vet. Min chef, sambons chef och en ev pratikant då någon måste in och börja lära sig mitt jobb och hon är idag en bra kandidat. Man känner sig lite taskig att utomstående vet, hahaha. Men vad ska man göra. Har mått vädligt bra hela tiden, uppsvälld mage, ont i brösten, illamående någon enstaka stund. Det gör mig samtidigt nervös men lyckligt lottad. Hoppas ni andra mår bra

• Kottex
    Cvs skrev 2015-02-02 19:32:37 följande:

Jag är nu i v.13+2 och som jag skrivit förut så spänner byxorna och jag kör på mammabyxor. Men på jobbet har jag haft mina vanliga arbetsbyxor med en snodd mellan knapp och knapphål, dock känns detta rätt så obekvämt men jag har inte velat berätta..men kanske är dags så jag kan ha mammabyxor även på jobbet?

Jag är så rädd att det ska hända nånting så att jag ska behöva berätta för alla att det inte blir nått.. har många kollegor

Så min fråga till er, om ni har berättat för chefen när gjorde ni det? eller när har ni planerat att göra det?

Fy för byxor, har kört med snodd i snart 4 veckor så jag vet precis vad du menar, 11+4 här. Jag berättade för chefen 1,5 vecka sedan. Tänkte vända tills efter ul nästa måndag men hon hade en plan för mig som innebär mer ansvar och då kunde jag inte låta bli att berätta :) hon tog det jättebra och blev glad. Redan nu har vi påbörjat leta efter min vikarie. De som ska på intervju vet också att det gäller ett vikariat på grund av mammaledighet. Känns taskigt att andra vet före våra familjer men vad ska man göra, haha
Svar på tråden Bf Augusti 2015