• Hetlena

Bf Augusti 2015

AnnaBanana skrev 2015-02-09 14:27:07 följande:

Hur ser era magar ut just nu ? :) går in i v 15 på torsdag och min är ganska stor. Sla se om jag kan ladda upp den här annars ligger där en bild ifrån v 11 tror jag de e i mitt bildgalleri:)

Hej alla, jag hoppar in här. BF 16 Augusti =)
    Gick in i vecka 14 idag och har ingen mage what so ever =( Å jag är sån som gärna vill ha en jättemage så jag väntar och väntar och väntar på att det ska börja bli nån! Blir ju nojig att det inte bor nån där inne... Men det gör det ju säkert, man ska inte tänka så, jag vet. 
  • Hetlena
    charlotta1985 skrev 2015-02-10 10:07:39 följande:
    Vad jag förstått efter att ha läst lite nu är det den höga halten jod i kosttillskott av alger som är skadlig, för att det är så extrema mängder. Så det är alltså jod som är boven, inte sjögräset i sig. Men nu blev jag orolig- jag saltar min mat rätt mycket med jodberikat salt :( Får jag sluta med asap!
    Har ingen kunskap vad gäller sjögräset men min bm sa att jag absolut skulle använda salt MED jod nu när jag är gravid.
  • Hetlena
    Minxy skrev 2015-02-14 14:40:27 följande:

Man läser ju ofta om allt det negativa som kan komma med en graviditet (viktuppgång, bristningar, acne, risigt hår osv), men det finns ju många BRA saker också! (Förutom barnet såklart! :P )

För mig är följande positivt:

- naglarna växer med en väldig fart, blir starka och vackra!

- håret på benen slutar i princip att växa :D

- fan vad skönt att man slipper mensen och alla jäkla bindor/tamponger/trosskydd....

- brösten växer (kan vara både positivt och negativt iofs)

- jag slutar gilla chips (vilket är bra för kroppen men lite tråkigt ändå)

Jag mår överlag löjligt bra. Är bara lite extra hungrig :)

Vad har ni för positiva "sidoeffekter"?

Fylligare hår! Vilket verkligen märks på mig som är rätt tunnhårig. =)
    Å sötsuget som bortblåst! Äter hellre en morot än en bit choklad ;)
  • Hetlena
    Lilo skrev 2015-02-15 07:23:09 följande:

Varje morgon ligger jag och känner efter om den efterlängtade magen skulle ha börjat puta, men nope. Inget ännu.

Tycker att jag borde börja känna den där bulan nu ju.. är i v 15.

Otålig och orolig att det avstannat.

Varför kan man inte bara njuta för??

Samma här =( Går in i vecka 15 imorgon och ännu ingenting... är så tradigt att vänta. Så börjar man tvivla fast man vet att man inte borde. Några symtom har man ju ändå, de finns där av en anledning. 
  • Hetlena
    Lilo skrev 2015-02-16 18:39:53 följande:

Vad sent ni har era UL!

Jag kommer att gå 6 mars och är då i vecka 18. Det är väl

då RUL görs, eller är det olika i olika län?

Idag tror jag att jag känt bebis flera ggr!! Men jag tyckte att det

kändes som en liten "knäpp" flera ggr, eller kan det vara nåt annat?

Man glömmer ju hur det "ska" kännas!

Här är det efter 18 fullgångna veckor så tidigast i V19. Får inte boka tidigare än 3 veckor innan heller så kommer ringa direkt jag vaknar nästa måndag och boka =)
  • Hetlena

Jag trodde man skulle gå upp i vikt när man blev gravid =O Nu i vecka 15 och har gått ner nästan två kilo. Ska då tillägga att jag har väldigt lite illamående och har inte spytt en enda gång. Men har mycket mindre aptit, äter mindre portioner (blir fort mätt) och är inte sugen på slisk och onyttigheter. Så konstigt är det kanske inte, men det känns fel :P Någon fler? 

• Hetlena
    Rosenbebis skrev 2015-02-17 12:35:46 följande:
    Jag är sugen på all sorts mat, nyttigt, onyttigt men gärna med mycket frukt och grönt. Gärna godis, glass, kakor och annat sockersött men jag lägger band på mig själv. Försöker......

Kan drömma mig bort till matvärldens förtrollade land haha. Vet inte om jag gått upp något. Fått behålla varenda liten kaksmula.
    Det där låter som mig innan jag blev gravid ;P 
    Men mitt sötsug finns knappt kvar alls. Tycker allt är FÖR sött. Glass gillar jag dock, men tror det lite är kylan jag är ute efter. Vill ha is i alla dryck nu mer :P Annars är det bara utomlands man sätter is i apelsinjuicen, men just nu sker det även hemma i kalla sverige. 
  • Hetlena
    Kottex skrev 2015-02-17 18:32:21 följande:

Har gått upp 2-3 kilo, har alltid sedan tonåren legat mellan 54-56, var uppe på 58 i söndags. Aldriig hänt men det känns bra :) äter precis vad jag känner för. Alltid varit ett sötmonster och det är ingen skillnad nu ;) frukt och grönt har alltid varit mina ovänner men försöker äta en frukt om dagen iaf, har precis börjat med nikotinläkemedel, JA, jag är rökare och vill inte ha några negativa svar angående det. Tar gärna uppmuntrande ord istället. Någon mer som syndar ciggaretter?

Tolkar det som att du försöker sluta röka och önskar dig all lycka till! =) Jag har själv rökt till och från sedan tonåren men aldrig särskilt mycket. (2-3 om dagen som mest, men oftast bara någon gång i veckan, var helt rökfri i två år vid ett tillfälle också). Jag har dock sån tur att jag inte alls är någon beroendeperson så att sluta för mig när jag blev gravid var inget problem. Innan kanske jag tog en cigg 1-2 ggr/vecka. Jag hoppas jag kommer kunna låta bli helt i framtiden men tror det finns risk att suget kommer när alkoholen åter är välkommen =/ Har dock skaffat e-cigg både jag och mannen och de funkar bra tycker jag! =) Kör nikotinfritt i min dock. Används inte nu då. 
  • Hetlena

Sparar ni nå pengar inför den kommande inkomsttappen? Jag satsar på att lägga undan mellan tre och fem tusen i månaden fram till det är dags. Förra månade blev det 3500:- å denna ser det ut att bli samma. Sen kommer även mannen kasta in en del men hur mycket det blir kan jag inte svara på, men ungefär två-tre gissar jag. Tänker använda dessa under mammaledigheten för att täcka upp så man slipper leva så hemskt fattigt. Men bara om det behövs så klart. Ska inte göra några stora utsvävningar bara för att pengarna finns. Men känns tryggt att ha ifall det blir tungt. =)

• Hetlena
    MissJP skrev 2015-02-18 14:54:05 följande:
    Jag sparar inte så mycket just nu utan "skuldsanerar" istället så jag inte har en enda onödig räkning/lån när bebis väl kommer ut. Så just nu betalar jag runt 20 papp i månaden i räkningar. Det som oroar mig mest med ekonomiska är att vi måste skaffa en större lägenhet. Här är alla stora lägenheter så sanslöst dyra i hyra.. för en fyra i normal storlek får man ge runt 10 i månaden för. När jag blir föräldraledig så kommer min inkomst att halveras.. Min karl har inte världens bästa inkomst men han har iaf fast jobb och det är värt en del. Vi får nog sätta oss ner och prata igenom det här. Vi har separat ekonomi.
    Ja vi har också sett över utgifter och plockat bort allt onödigt. Bland annat kollat igenom försäkringar och bytt till billigare. Kommer även sälja vår ena jättetörstiga bil och köpa en mindre och snålare. Sen kommer vi spara ca 2200:-/månad när jag är hemma för att jag inte pendlar till jobbet då. =)
Svar på tråden Bf Augusti 2015