Bf Augusti 2015
Väntar första barnet. Är i v 8+3. Första mötet med bm på torsdag :)
Väntar första barnet. Är i v 8+3. Första mötet med bm på torsdag :)
Redan för några veckor sedan började mina vanliga byxor kännas tighta. Jag försökte en dag tränga mig på ett par jeans,vilket slutade i uppknäppta byxor nästan hela dagen ( hann knappt fram till jobbet innan det spände för mkt)
Hur är det för er?
Ja går in i v.14 imorgon och har redan börjat använda mammabyxor. Jag vet att det inte är bebisen som gör magen större. Obeskrivligt skönt att få plats i byxorna :)
Jag köpte från asos.com, mkt roligare utbud där än de tantiga svenska kläderna, och man slipper den där läskiga jättemudden på byxorna. Billigt är det också och snabb leverans!
Här är den perfekta lilla varelsen! BF 12 augusti <3
Minus ??
Har UL idag 11.30 , blev en akuttid eftersom jag har haft ont lite o så, så fruktansvärt nervös och rädd nu att allt har skitit sig igen :((
Vad säger ni om gravidförsäkring tjejer? Mitt försäkringsbolag ett en "bas" försäkring som inte kostar något. En "plus" variant som kostar 1200kr engångsbelopp. Tänker att man borde ta plusvarianten men vill inte vara dubbelförsäkrad i onödan... Tankar, råd och funderingar?!
Tänker genom privat sjukförsäkring, fackförbund...
Hur tränar ni
Oj vad bra det går när man skriver på mobilen...
Tänkte fråga hur ni tränar nu? Undviker något? Tränar inte alls? Tränar mer? Gör något annorlunda? Osv
Jag tränar spinning ett par gånger i veckan.
Lagt in ren styrketräning i gymmet, endel fria lättare vikter, men mest maskiner. Känns på något sätt bra att dra ner på tempot just nu...
Ute och går promenader om solen är framme.
Gillar högintensiva, explosiva x-fit och tabata pass med mycket hopp men just dom passen struntar jag i nu.
Mysigare i sambolivet!
Jag har fått svamp.... :(
Blir så less, har haft det av och till under senaste året, dessförinnan hade jag tamefan aldrig svamp! Senaste gången var i höstas och nu är det dags igen.
Brukar ta Diflucan, men läste på Fass att man inte får ta det under graviditet! Fasen....måste hitta nåt annat som funkar klockrent. Som det är nu kan jag inte ens gå normalt, vaggar bredbent fram som en cowboy.
Jag trodde man skulle gå upp i vikt när man blev gravid =O Nu i vecka 15 och har gått ner nästan två kilo. Ska då tillägga att jag har väldigt lite illamående och har inte spytt en enda gång. Men har mycket mindre aptit, äter mindre portioner (blir fort mätt) och är inte sugen på slisk och onyttigheter. Så konstigt är det kanske inte, men det känns fel :P Någon fler?
jag har 4 veckor kvar ..men hur snabbt brukar inte veckorna gå? :)
Vi kommer att ta reda på kön så vi kan börja prata namn och så.
Jag tror jag har en liten tjej i magen.
Fy f*n vad folk stinker....... Hua vilket luktande man fått!
Luktsinne
Jag har testat Asos. Snabb leverans, fina kläder. Skickade tillbaka två för stora plagg. Supersmidigt och det gick fort att få tillbaka pengarna.
Åker iväg på semester idag, i två veckor... Det är inte utan att jag är lite orolig och nervig. Några tips inför lång flygresa? Något att tänka på på planet?