Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Bf Augusti 2015

Hejsan! Jag är gravid i vecka 8+6, går alltså in i vecka 10 imorgon! Detta är mitt andra barn och jag har varit så distraherad av henne att jag glömt kolla gravidtrådarna på FL!

Jag har gjort IVF, och då brukar man göra tidigt VUL, så förra måndagen fick vi se ett litet pyre i rätt storlek med ett hjärta som slog!

Jag har varit lite orolig över att denna graviditet inte alls känts som den förra. Jag har bara mått vagt illa ett par gånger den här gången och förra graviditeten var jag åksjuk i över en månad. Dessutom luktar inte kaffe så illa och jag kan äta fisk. Hoppas allt är bra ändå och att den här graviditeten bara är annorlunda men att det ändå går bra. Beräknat BF är 6 augusti men jag tror barnet kommer i juli.

• Kattflickan

Moelme: Kul att vi är så lika i fas! Jag fick hepatos i förra graviditeten och barnet kom ut med kejsarsnitt i vecka 37+0 förra gången. Har redan haft vaga känningar av Hepatosen så jag är rätt säker på att få den igen tyvärr.

• Kattflickan

Jag mår som sagt knappt illa alls, känns konstigt då jag var det förra graviditeten men hoppas det är ok med pyret ändå. Vi gjorde ju VUL för mindre än två veckor sen och fick då se hjärtat slå.

Våra föräldrar vet redan då de varit barnvakt vid läkarbesöken vid IVF en. Sen när det blev positivt graviditetstest fick de veta.

Jag ser redan så himla stor ut! Skulle vilja dölja mitt tillstånd på jobbet tills efter KUB testet om några veckor men det känns svårt.

• Kattflickan

Jag är också konstant hungrig! Idag åkte vi ut på ett ärende som skulle ta ca en timme och jag kände mig tvungen att ta med lite nötter som proviant.

• Kattflickan

Förstår dig Sasandra! Jag var jättenervös inför RUL med dottern. Helt inställd på att något var fel men hoppades att det var något litet och opererbart fel. När allt såg bra ut var jag tvungen att fråga om barnmorskan var säker

För det mesta går det bra! Försök att ta fasta på det! Jag tror det kommer att gå bra!

• Kattflickan

Jag vill inte heller vara med i nån FB grupp utan stannar gärna här.

Jag har inte mått så illa den här graviditeten. Känner mig lite orolig över det men gjorde VUL för två veckor sen och då såg det bra ut iallafall så jag hoppas pyret mår bra.

• Kattflickan

Jag äter också Levaxin. Har kollat nivåerna två gånger sen vecka 5 och TSH ligger bra. Tar 75 mg / dag.

• Kattflickan

Grattis Minxy, sommar och Zola!!!

Fantastiskt att få se det lilla hjärtat slå!

Jag har hört att risken med övergång till moderkakan inte är särskilt stor.

Tycker synd om er som mår illa. Själv har jag haft det oförtjänt bra som knappt mått illa alls den här graviditeten. Känner mig helt annorlunda den här graviditeten jämfört med förra, vilket oroar lite. Men jag fick ju också se hjärtat slå för ett par veckor sen. Går snart in i vecka 11.

• Kattflickan

Jag har en gigantisk mage, precis som förra graviditeten. Då gissade kollegorna att jag var gravid redan i vecka 8. Nu försöker jag dölja den väl, får ae hur länge det funkar.

• Kattflickan

Beklagar verkligen Moelme! Vet hur jobbigt det känns! Kram!

Svar på tråden Bf Augusti 2015