Inlägg från: liten giraff |Visa alla inlägg
  • liten giraff

Bf Augusti 2015

Igår fick jag kallelse till rul 1/4, känns som en evighet :)

Påtal om drömmar, hade en period för några veckor sen när jag drömde massor. En natt drömde jag att vi var på rul och såg först bebis på skärmen, sen plockade dom ut den.. och hann tänka "neeeeeej det kommer aldrig gå så här tidigt". Hmm, känslan satt i hela dagen.

• liten giraff

Jag väntar med listan till efter rul, kommer nog bli framflyttad. Men än så länge bf 24/8 :)

• liten giraff

Folk med sina smidiga kommentarer alltså.. fått höra två gånger hittils "åh då vill ni väl att det blir en tjej den här gången?" Ehhh... vad ska man svara "Ja, trist annars" eller vadå? Blir väl lika glad om det blir en brorsa eller syrra, förstår verkligen inte hur man kan säga så.

• liten giraff
    Agentkia skrev 2015-03-07 16:42:47 följande:
    Man vill svara att man hoppas att man får ett friskt barn.

Sist kommenterade många att jag hade så liten mage. Jag orkade inte bry mig om dom. Jag hade normalt SF mått. Ut kom en 55cm lång son.
    Mm eller hur!

Fick kommentarer om stor mage förra gången och massa annat, men just den om kön gör mig irriterad.
  • liten giraff
    Speck skrev 2015-03-07 22:20:24 följande:

Liten giraff: men ja! Jag har en son nu och verkligen ALLA på jobbet har frågat saker som "vad vill du helst ha?" och när jag svarar "ett friskt välskapt barn" så säger de typ "ja men de är givet, vilket KÖN vill du ha??". Jag blir uppriktigt irriterad då jag känner mig illojal mot barnet om jag skulle gå runt och vilja ha det ena eller det andra. Sen när vi får veta vad det är, vadå ska folk gå runt o tro jag är ev besviken eller? Jag ville ge min son ett syskon. Inte en syster eller en bror - ett syskon.

Alla som säger att jag har en stor mage bryr jag mig inte så mycket om, så länge min bm inte tycker nåt är onormalt är jag nöjd. Det är lite besvärligt med stor mage tidigt just med tanke på kläder, kan inte knäppa vinterjackan tex, men sånt är petitesser.

Ja, instämmer!!
  • liten giraff
    Maglizz skrev 2015-03-08 13:34:17 följande:

Känner mig jättelångt efter mina kompisar som enbart ligger 1-2v före mig. Har fina bebismagar och jag känner mig jätteavis! Jag ser mest tjock ut och mår illa på morgonen. Inget tyder på en graviditet nu... Känns inte alls normalt dethär :(

Bör man ringa BM och höra? Vill inte känna mig orolig...

Känner igen mig lite, känner mig inte speciellt gravid just nu. Visst, har en mage men den hade jag typ innan med :p Och magen syns mest på kvällen. Har hört att man har några "spökveckor" runt den här tiden som man kan känna sig ogravid. Men ta ett test för att få se ditt fina plus, eller ring/maila din bm för att få bolla lite och kanske kunna släppa på oron! Kram
  • liten giraff
    Lilla My82 skrev 2015-03-14 20:51:08 följande:
    Du är inte ensam iaf. Jag har rul 2/4. Känns som en evighet. Är i vecka 17 nu (16+1) och känner inget som gör mig säker på att det är bebis. Är nästan mer orolig den här gången, vill bara veta att bebis mår bra.

Grattis till er alla som fått se att era små mirakel mår bra.
    Och jag 1/4 :)

Känner mig lite nervös för över om det ens finns nån där inne, men det ska det väl göra! Förra gången gjorde vi privat tidigt ul för att känna oss mer lugna, men inte gjort det den här gången! Tiden går saaakta nu..
  • liten giraff
    Agentkia skrev 2015-03-17 19:15:33 följande:
    Vi tar inte heller reda på kön. Ska också göra ul på torsdag men gjorde rul för två veckor sen och hon sa att vi var i vecka 17+2 då så därför får vi göra om nu. Dom kunde inte screena alla organ ordentligt för fostret var för litet.
    Jaha, förra gången vi var på rul blev jag flyttad till 17+0, de sa inget om att göra nytt då men kanske beror på om de ser allt eller inte :) Vi ska inte heller kolla kön, gjorde inte det förra gången heller!
  • liten giraff

Härligt med era fina rul idag tjejer! Här kommer bild från vårat chock-rul :) Det var två!! Många som inte tror oss heller pga 1 april.

• liten giraff

Tack :) Sån omställning, men så häftigt! Båda mår bra, en är mindre men vi ska på täta kontroller.

• liten giraff

Tack för grattis :) Vi hade inte en aning innan rul. Har ett barn som kommer fylla 2 lagom till de kommer.

itti: Fick ni veta för 2 v sen att ni väntar tvillingar? Ja det blir ju en riktig chock... händer ju bara andra tänkte jag. Grattis till er!

• liten giraff
    jenwal skrev 2015-04-02 10:15:05 följande:

Allt gick bra på RUL. Så fin liten kille som sprattlade runt där. Ansluter mig till killgänget! :) Så otroligt mysigt det var! Det datum som blev satt på kub-testet är tydligen det som står fast då det stämmer bättre än RUL. Så 25/8

Härligt grattis :)
  • liten giraff

Tyck om mig: Ja vi fick veta, hade inte tänkt det med en men nu blir det ju många ul :) Två killar blir det! Två tvillingpar sen innan? Oj.. är det nåt inom släkten eller bara jätteslump? Har alla kommit tidigt?

• liten giraff
    Lilla My82 skrev 2015-04-02 23:34:03 följande:

Grattis liten giraff till dubbel glädje och till er andra som gjort rul.

Det var min tur idag och vi väntar vad hon kunde se en frisk liten flicka till <3 Bf fortfarande 27/8 så går in i v20 i morgon. Kändes helt fantastiskt att få se henne igen.

Grattis till kommande tjejen :)
  • liten giraff
    Kickioh skrev 2015-04-03 07:03:54 följande:

Hej! Får man hoppa in här? :) Har en son på 2 1/2 och väntar nu mest troligt en liten flicka i augusti :)

Wow vad häftigt med två liten giraff! Vi hade också rul 1 april, nästan lite farligt ;) Barnmorskan sa att hon var jättesugen på att lura nåt par men hon vågade inte, kanske bra det! :D

Grattis alla till fina rul! Så underbart att få se den lilla <3

Välkommen och grattis :) Hahaha om bm skulle skämta skulle jag bli helt snurrig, jobbigt! Min man sa till vår bm innan ul "om du säger att det är fler kommer vi inte tro dig" och sen började hon undersöka och blev helt tyst först... haha ja.. hennes min!
  • liten giraff

Känner bebisarna väldigt lite hittils, är i v 19. Men det kommer :)

Börjat boa lite smått i tankarna och börjar sortera lite då jag tänker att när de är födda kommer man aldrig mer ha tid till sånt :D

• liten giraff

Har en amningskudde med vadd, men gillade den inte förra gången.. så klumpig och kändes som man hade en stor badring :) Men nu med två bebisar ska jag ge den en ny chans!

• liten giraff

Kul att läsa hur det går för er, inte varit inne så mycket på FL på senaste (mest fb, kanske borde gå med i er grupp där ändå?!).

Jag mår bra hittils men nu har den stora tröttheten kommit tillbaks. Och magen börjar bli rätt stor och svårt att böja sig eller komma åt som vanligt. Går på ul varannan vecka för att kolla att bebisarna växer som de ska, så det är skönt med täta koller. De får gärna stanna där inne till augusti för vips så ska vi flytta mitt i allting också... *pust* :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015