• plett

Bf Augusti 2015

Ansluter mig även jag till denna tråd. :)

Bor med man och två katter i Stockholm och väntar första barnet med BF 2 Augusti, längtar väldigt mycket till att den lilla ska födas och hoppas på en liten tjej! Imorgon får vi förhoppningsvis veta på RUL.

• plett
    Micka! skrev 2015-03-09 20:02:45 följande:

Hejsan!

Ska också på RUL imorgon , kl 13, hoppas på ett friskt barn, vi tänker också ta reda på kön, är vårat tredje barn! Tror att det är en flicka, men blir lika glad vad det än är vi har bestämt pojknamn men vet inte riktigt alls om det blir en flicka..... har inget självklart namn som vi båda känner för! Känner småbuffar imagen, så vet att den lever, men är lite orolig för imorgon ändå! Längtar verkligen till augusti nu

Spännande med tredje barnet! Vi har faktiskt fått lyssna på det lilla hjärtat idag hos BM vilket kändes underbart. Man försöker ju att inte tänka i negativa banor och fokusera på att ens kropp förhoppningsvis säger till om något är fel, men orolig är man alltid. Antog dock att det var mer inför första barnet, men då vet jag att det inte blir enklare!
  • plett
    Micka! skrev 2015-03-10 16:54:29 följande:

Rul gick bra, väntar en frisk bebis 7 augusti, så glad Antagligen är det en flicka, hon ville inte riktigt visa allt, för att vara helt hundra! Men bm tror att det är en flicka! Så kunde inte låta bli att köpa lite rosa kläder och en klänning!

Grattis! Vi fick också beskedet att det till typ 90 % säkerhet är en flicka, så nu ska det shoppas rosa!
  • plett
    Micka! skrev 2015-03-10 17:06:53 följande:

Kul, Grattis, hon sa lika till oss, fanns inget som likna snopp eller pung, vi såg underifrån, hon sa att det borde synas eftersom jag är i v. 19! Finns mycket fint att shoppa på kappahl

Hon sa till oss att det såg ut som blygdläppar och inget annat så det känns ju säkert :)
  • plett

Min moderkaka är i framvägg och jag har känt fladder men inga säkra bebissaker :)

• plett
    Minxy skrev 2015-03-15 08:14:21 följande:

Vecka 19 (18+0) idag och bara 4 dagar kvar till RUL! Längtar längtar. Lill-humlan sparkar och har sig, hen har en tydlig vakenperiod just vid 21-22, utöver det kommer det buffar sporadiskt under dagen.

Har varit däckad i en jobbig förkylning 12 dagar nu och än är jag inte på bättringsvägen. Snuvig, täppt, otrolig huvudvärk och hosta. Blä!

Verkar ha samma rytm som vår Knoddis, vid 21-22 känns det ungefär som att någon stoppat in en sådan där bricka de har på en del matställen. :)
  • plett

Har varit på en liten mammagrupp idag, hade säkert haft roligare om den inte var 8 på morgonen. :p

Mått dåligt och haft ont i magen sedan i söndags så idag löste jag för att få tre lediga dagar från jobbet, skönt att ha en förstående chef i såna lägen faktiskt. Känner mig lite bättre redan och har kunnat äta mat men ska fortsätta vila för att verkligen återhämta mig. Känns inte kul att jag tydligen ska behöva vara sängliggande en hel dag när jag är ledig för att vila upp mig, men vad gör man inte..

• plett
    Fippla skrev 2015-03-19 19:33:02 följande:

Någon mer som upplever ont i tänderna? 
    Har ju läst att tandköttet kan bli känsligt och att man har lättare att få hål, men ikväll fick jag plötsligt ont i flera tänder i över käken, flera kindtänder! 

Gör ont när jag biter ihop och tuggar! 
    Livrädd att det är hål i allihopa! (HATAR att gå till tandläkaren!!!) 

Jag har också haft ont, fick dessutom en rejäl inflammation på vardera sida vid visdomständerna. Tog mig i kragen och gick till tandhygienisten som sa att allt ser bra ut och att jag nog bara blivit lite sämre på att borsta nu när mitt tandkött blöder så att jag ser ut som en liten vampyr efter tandborstning. :)
  • plett
    Micka! skrev 2015-03-22 16:06:30 följande:

Så häärligt... idag såg jag magen röra sig när bebis sparka, så kul att se det på utsidan, mina barn satt med spänning och väntade. ..men då blev det lugnt igen! Är i v. 21 och har moderkakan i framvägg, vi längtar så mycket till alla får känna den lilla i magen

Har ni andra känt bebis på utsidan?

Vi har både känt och sett, ibland guppar hela magen till ett par gånger och det ser verkligen jätteroligt ut. :) är i vecka 21 och har också moderkakan i framvägg..
  • plett
    Kottex skrev 2015-03-23 19:31:40 följande:

Vad kul at rul fick bra :) Du och andra får nog "gilla läget" med humöret, ja är inte så bitter kvällar/helger men på jobbet, jisses vad jag tycker synd om mina kollegor. Blir skitsur för lite och gör fel på fel på fel och blir ännu mer sur. Någon sm känner igen sig gällande att det man gör inte blir rätt? Det är tyvärr inte jag sm upptäcker felen utan andra. Känner mig så dum och blir arg på mig själv

Precis så känner jag också, har gjort en massa konstiga saker som jag aldrig hade gjort om jag inte vore gravid. I och med att jag jobbar inom service så märker dessutom flera mina misstag och då känns det så himla pinsamt. Jag har alltid varit grym på det jag gör, men nu känner jag mig snart som en belastning för min omgivning. :(
  • plett
    tessan91 skrev 2015-04-09 10:24:33 följande:

Jag undrar om någon har haft samma bekymmer som mig?. 
    Min kropp har sagt i från i ett antal veckor nu, då jag har så fruktansvärt ont i ryggen så ja knappt kommer upp efter en dag på jobbet ( lokalvårdare )  men envis som man är tänker man "det går över " . Igår slog det till ordentligt, kunde knappt gå och inatt så spydde jag även , men bara 1 gång. Kan det vara ett tecken på att kroppen verkligen har sagt ifrån på allvar? 
    Ska till BM senare idag , dock inte till min vanliga då hon hade semester. men är detta nått jag ska ta upp med henne? 
    är i vecka 21. 20+4

Min kropp säger också ifrån emellanåt (Espresso House...) och på grund av det har jag gått ner lite i timmar nu och ser till att verkligen bara vila ett dygn när jag är ledig. Funkar för mig även om det är så himla trist att ställa in sig på en hel dag i sängen. Du kanske kan få bli sjukskriven på deltid och bli befriad från tyngre sysslor? I mitt fall har de plockat bort leveranspassen och det gör också skillnad. :)
  • plett
    Minxy skrev 2015-04-11 22:28:47 följande:

Men vad tråkigt! Jag är inte alls sugen på sex och det känns jättetrist (tycker både jag och min man). När vi väl har sex tycker jag att jag känner mindre där nere, det känns helt enkelt inte som vanligt

Någon annan som upplever samma problem eller pippar ni som kaniner? :P

För mig känns det jätteobehagligt att ha sex, tror vi legat tre gånger det här året och då är vi ändå typerna som haft sex regelbundet alltid. :( känner mig väldigt taskig som säger nej hela tiden men han säger att han förstår att det inte är mitt vanliga jag och kan leva med det.
Svar på tråden Bf Augusti 2015