Inlägg från: MuffinCake |Visa alla inlägg
  • MuffinCake

Bf Augusti 2015

Hej!

Har följt tråden en tid utan att skriva själv, men nån gång ska det väl vara dags ;)

Är 29 år och väntar mitt 3:e barn.

Är i v. 12 och har eg. BIM i slutet på juli, men känner mig helt säker på att det nog blir en augustibebis trots allt.

Har sedan tidigare ett tvillingpar som hinner fylla hela 7 år innan bebis kommer :)

Är för närvarande sjukskriven pga illamående, men jobbar annars som kock - mao var jag illa tvungen att berätta om graviditeten redan innan jul för mina chefer...

I dag har vi hunnit med både ett VUL och att berätta vår glada nyhet för de närmsta :)

Några söta babyplagg fick också följa med hem i dag, fast det är långt kvar än.

• MuffinCake

Ja det var vårt andra, gjorde ett i v.8 också, men då syntes inte så mycket. Ett litet sudd med tickande hjärta bara :)

• MuffinCake
    KramKolan skrev 2015-01-09 20:05:00 följande:

Grattis!!

Va kul! Jag är 29, 3:e barnet, beräknad i juli, men tror den kommer i augusti, mina barn är 5,5 och 7 år. Rätt lika!

Lycka till!!!

Ja, mycket som synkade där :) Såg dessutom på din press att vi bor i närheten av varandra - Jag bor i Sala.

Världen är liten ;)

Hur känner du inför att börja om med en liten nu när syskonen hunnit bli lite större?

Jag har en ny sambo denna grav, men tror ärligt inte att jag hade orkat ett tredje barn tidigare heller...
  • MuffinCake
    KramKolan skrev 2015-01-10 07:17:07 följande:

Men Gud va kul! Jämt bott i Sala?

Känner vi varandra..?

Samma här, hade nog inte orkat tidigare. Men nu är de så stora och sköter sig mycket själva och kan hjälpa till.

Ja jag har jämt bott i Sala, men jag känner inte igen dig utifrån din bild iaf?

Men trakten är ju liten, så mkt möjligt att vi har gemensamma bekanta och/eller har setts någonstans :)
  • MuffinCake
    Zora skrev 2015-01-11 14:08:35 följande:

Är det någon av er som gjort kejsarsnitt och fått ytterligare ett barn efter det? Gick det bra? Födde ni normalt efter KS?

Jag var tvungen att göra KS första graviditeten och nu är jag jättenervös att nåt ska vara fel, eller gå fel. Finns ju massor med komplikationer som kan inträffa vid en graviditet efter KS och jag har väl förmodligen googlat för mycket om det... Är rädd att moderkakan ska växa fast i ärret, att (om det blir vanlig förlossning) nåt ska gå fel och livmodern spricker, rädd för att det ska bli ett akutsnitt (tydligen ca 25% risk efter ett tidigare KS jämfört med ca 2% efter att ha fött vanligt) osv osv

Var inte alls nervös förra graviditeten, men känns helt annorlunda nu.

Det här funderar jag också över.

Gjorde KS med mina tvillingar. Första VUL:et i v.8 gjordes just för att se så att graviditeten inte satte sig i ärret efter det (vilket den inte gjorde).

Hoppas få uppleva en vanlig förlossning den här gången, men oroar mig också över ev. komplikationer..
  • MuffinCake

Hej tjejer! :)

Jag går in i v.14 i dag. Illamåendet har inte gått över riktigt 100%, men jag mår mycket bättre och känner mig lite piggare.

Jobbat min första dag i dag på 4 hela veckor!

Var lite nervöst att komma tillbaka, men det har gått bra och jag har bara hört positiva kommentarer kring min graviditet :)

Har inte jobbat så länge på min nuvarande arbetsplats så jag var lite orolig.

Kramkolan - undrar jag om inte du och magen dök upp i mitt fb-flöde för ett par dar sen?

Gemensamma bekanta var det visst ;)

Och grattis doccah till lyckat Kub!

• MuffinCake
    KramKolan skrev 2015-01-19 21:45:54 följande:

Nej va kul!!

Jag la ut en bild på fb för nån dag sen, känner du igen mig..?

Lite nyfiken på vem du är...

Ja jag känner igen dig, till utseendet iaf :)

Jag skickar en vänförfrågan, mina initialer är A.H.

Jag har dock tänkt vänta med att outa graviditeten på fb tills efter RUL ????
  • MuffinCake
    Minxy skrev 2015-01-19 22:38:45 följande:

Ähum.....jag undrar vad "seloternas" är för ord och varför min telefon tyckte att det passade in precis där?

Hur som helst skulle det stå september! :)

Jag blev tillsvidareanställd i sept efter ett halvårs prov... Sen gravid i nov...(Vi hade ju varken räknat med att det skulle gå så fort eller att jag skulle behöva vara sjukskriven i början).

Dessutom vill jag både söka havandeskapspenning och vara hemma 18-19 månader efter det..

Men men, inget negativt om det so far iaf :)
  • MuffinCake
    MammaEmm skrev 2015-01-22 22:09:24 följande:

då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne

äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...

Grattis till tvillingarna! :)

Jag väntar ett barn denna gång, men blivande storebror och storesyster här hemma är tvi?lingar.

Den "överraskningen fick vi på RUL i v.19 för snart 7 år sen ;)
Svar på tråden Bf Augusti 2015