Bf Augusti 2015
Jag är beräknad till 30/8 baserat på sista mensen (dock har jag ökad risk för tidig förlossning så det blir nog inte så sent). Jag är på 16+0 i morgon söndag. Har gjort UL redan i vecka 6 samt 14 pga riskerna kring min graviditet.
På grund av långvarigt illamående så åkte jag in på akuten igår kväll. Har bara fått behålla lite mat och gått ner 3,5 kg sedan i måndags och väger ett kilo mindre än då jag blev gravid. Började därför bli orolig. Fick göra ett UL för att se så att den rackaren växt ordentligt och det hade den. Den var väldigt livlig och sparkade, vevade och vända sig uppochner. Den var exakt så stor som den ska vara :) Både mina värden och bebisens tillväxt var bra, det kändes fantastiskt att få reda på.
Idag kände jag första rörelsen! Jag låg på sidan så att magen liksom spändes lite i överkant och helt plötsligt kändes det som att någon petade mig rätt hårt mellan naveln och höftbenet. Helt olikt något jag känt innan. Sedan har det varit helt lugnt trots att jag förväntansfullt väntat nu men jag vet ju att det kan ta flera veckor till nästa gång :)
Mår så otroligt bra nu trots foglossning och veckans illamående.
1. Fostret/Bebisen mår bra och är livlig! Otroligt skönt!
2. Illamåendet börjar bli under kontroll tack vare att jag fick Lergigan och Primperan utskrivet och det verkar fungera för jag har inte kräkts än idag (nytt rekord denna vecka att få behålla mer än en måltid per dag!).
3. Foglossningsbältet som jag fick hos sjukgymnasten igår morse fungerar fantastiskt bra!
En nattsvart vecka har verkligen vänts till avslappning och lycka :) Jag hoppas att det inte dyker upp något nu och att jag minns vilken tur jag har ett tag!