Bf Augusti 2015
Hejhej! Hoppar in här jag med :) Jag är i vecka 20 med bf 30/8 och mår verkligen skit efter en dag på jobbet och det blir bara värre och värre. Jobbar i livsmedelsbutik som ansvarig i delikatessen. Fruktansvärt ömmande fötter (stora, svullna, ömma hallux valgus framförallt), extrem värk i hela ryggen och även i axlar (övre delen av ryggen allra värst pga skärmaskin och att sträcka sig över delidisken). Har börjat hyperventilera och grina flera gånger på jobbet/på väg från jobbet för att jag känner att kroppen verkligen inte klarar av att stå, lyfta och arbeta så som jag i dagsläget gör. Förr kunde jag liksom enkelt jobba 17 dagar i rad... Nu klarar jag knappt 3-4 dagar i rad... Min sambo (och arbetskollega) har börjat ta pass åt mig för att underlätta utan att vi förlorar pengar men min föräldrapenning kommer pga detta tyvärr bli lidande.... Hur möjligt är det att lösa sjukskrivning tro? Om än bara halvtid? Ska träffa min bm på torsdag och berätta hur jag mår men vad tror ni? Jag har ju liksom inte foglossning eller nåt sånt, inte heller särskilt mycket besvär de dagar jag inte jobbar.