• moeol

Bf Augusti 2015

Hej följer med i denna tråd :).. Jag och min man väntar vårat tredje barn,har två grabbar födda 08 och 11. Har ett inplanerat Kub test imorgon på Mama Mia(bor i nyköping),är ju skönt att man faktiskt får det betalt nu men måånga telefonsamtal har det blivit vill jag lova :).

• moeol
    moeol skrev 2015-01-30 05:39:25 följande:

Hej följer med i denna tråd :).. Jag och min man väntar vårat tredje barn,har två grabbar födda 08 och 11. Har ett inplanerat Kub test imorgon på Mama Mia(bor i nyköping),är ju skönt att man faktiskt får det betalt nu men måånga telefonsamtal har det blivit vill jag lova :).

Har bf 12 augusti :). Men blir innan då det blir ett planerat snitt.
  • moeol

Har för mig att jag skrivit i tråden förut men hoppar nu in igen. Är full rulle hela tiden med grabbarna,hunden,jobb osv :). Har gått 22 fulla veckor på torsdag,tycker tiden bara rusar iväg :).. Vi har ej kollat kön på bebisen utan får se vad det blir när lillen kommer. Ska till barnmorskan den 21 April och kommer då få moderskapsintyget vilket innebär att papprena för havandeskapspenning ska in :).

• moeol
    Tribute skrev 2015-04-08 15:41:40 följande:
    Äntligen är RUL över. Min bebis löper risk för att bli prematur på grund av att jag har dubbla livmödrar som är hälften så stora motför en vanlig. Risk föreligger också för hjärtfel på grund av medicin som jag måste äta för mitt eget hjärtfel. Därav min extrema oro inför detta facit.

Men allt såg bra ut! Livmodertapparna är långa så inget tyder på att kroppen vill starta förlossningen ännu, hjärtats kammare samt kärl såg bra ut, platsbrist råder inte ännu, hjärnan/ryggrad/ben/armar/urinblåsa finns och fungerar! Så bebisen är frisk och kommer med all sannolikhet att hålla sig inne åtminstone några veckor till! Jag kunde inte hålla mig och grät några tårar för första gången på några år då spänningen släppte.

Det är en liten pojke som är större än väntat så jag fick tidigare BF, 25/8 i stället för 30/8 :)
    Vad skönt att allt såg bra ut. Själv har jag en vägg i min livmoder(finns en liten öppning så är inte helt delat),har även två livmodertappar. Mina två grabbar och denna bebis har legat/ligger på den vänstra sidan. Är detta ditt första barn?
  • moeol
    Tribute skrev 2015-04-12 00:18:15 följande:
    Vad kul att läsa att det gått och går bra för dig! :) Jag är glad för din skull!

Ja, det är mitt första barn så allt är väldigt förvirrande överlag och det blir ju inte mindre förvirrande av att alla barnmorskor och läkare "har hört om det men inte riktigt vet så mycket". Extra skönt då att allt fortlöper normalt hittills, vågar inte lita på att de vet vad de ska göra om det INTE gör det :S
    Jag vet hur det är när barnmorskor och läkare är osäkra. När jag väntade första visste man typ inget men allt gick bra hela graviditeten,lite extra koller blev det. Mitt vatten med honom gick 37+5 och han är född 38+0. Blev akutsnittad med honom pga att jag hade en infektion i blodet. Andra pojken är född 38+4 med planerat snitt så dom båda har legat kvar länge :). Blir planerat snitt denna gång också.
Svar på tråden Bf Augusti 2015