• Monkan81

Bf Augusti 2015

Hej!

Tänkte att jag hoppar på denna tråden efter att bara ha läst era inlägg under några veckors tid Flört Jag (vi) är beräknade till den 22 augusti och jag känner äntligen att jag kan slappna av och njuta av graviditeten. Vi har haft tre missfall innan så det har varit en ständig oro för att det ska gå åt pipsvängen denna gången oxå. Jag har sedan tidigare en son som är sex år men för min sambo är det hans första barn.

• Monkan81

Är det någon mer än jag som har STORA problem med trötthet? Jag blir galen snart och jag skulle kunna stå och sova om jag fick när tröttheten kommer. Jag har varit på vc och mitt hb låg på 117 så det var helt okej och jag behöver inte ha extra järn. Någon som har tips på vad det kan bero på annars och hur jag ska "överleva"? På helgerna brukar jag slumra till på soffan så fort jag sätter mig ner med sonen och då ropar han: snälla mamma måste du sova.. Det gör så fruktansvärt ont i mamma hjärtat och jag önskade att jag hade energi att hitta på saker med honom som förut Rynkar på näsan På jobbet måste jag resa mig upp och ta ett varv i korridoren för att somna när det är som jobbigast

• Monkan81
    Maglizz skrev 2015-04-15 13:35:12 följande:
    Jag hade också det förut, började dricka proviva och även deras proviva "att-ta-med" och blev snabbt bättre när sömnen slog till. Vitaminerna ökade på och jag piggnade till :) ett tips iallafall!
    Tack för tipset! Då ska jag köpa det idag :)
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-04-15 15:41:40 följande:
    Jag är extremt trött mitt HB va 119 på de ena och 121 på andra. Jag fick börja med järn då mitt HB brukar vara mycket högre så jag kände av de redan extremt mycket.
    Det är lite min tanke oxå men jag fick med provsvaren från vct som jag ska visa för bm imorgon. Jag har för mig att mitt hb låg på 130/140 när jag skrev in mig på mvc, på senaste besöket hos bm var det 120 och i måndags 117 så det sjunker ju. Nu vet jag iof inte hur stor skillnad det är på"resultatet" men det känns i kroppen som att någonting är fel. Det jag oroar mig för är hur trött jag är nu och hur trött jag kommer vara till sommaren så jag hoppas att det vänder snart.
  • Monkan81

Tack för alla kommentarer. Jag ska prata med min bm imorgon och om hon inte anser att jag behöver ha mer järn så ska jag stå på mig och förklara hur jobbigt jag faktiskt har det :)

• Monkan81
    tessan91 skrev 2015-05-26 09:40:58 följande:

idag har vi 88 dagar kvar :D. tycker dock att det känns som en evighet. 

Men den rör sig inte lika ofta / mycket som den har gjort, är det normalt? eller bör man oroa sig? 

Vi har också 88 dagar kvar idag och jag känner samma sak. Det har varit lite lugnare de senaste dagarna men jag försöker tänka att så länge jag känner något är det ingen fara (hoppas jag) 
  • Monkan81
    tessan91 skrev 2015-05-26 22:02:47 följande:
    Okej, ja jag har också känt lite då och då men inte alls som jag brukar, men nu ikväll har den levt rövare där inne så de är nog ingen fara. Får se om ca 1 vecka när vi ska till Bm igen :). 
    Kroppen borde väl säga till på något sätt om det skulle vara nån fara, Hoppas jag. 
    Första barnet för oss och vi längtar som bara den . :).

Spännande att vi har lika länge kvar, vart i landet bor du / ni ?:) 
    Det är nog ingen fara men det finns något som man ständigt oroar sig för känns det som. För mig är det andra barnet men det är sju år sedan jag var gravid senast så minnet är inte helt hundra och jag oroar mig minst lika mycket denna gången. Vi bor utanför Vänersborg... Ni då?
Svar på tråden Bf Augusti 2015