• evelinac

Bf Augusti 2015

Tänkte hoppa in här :)

Jag är en tjej på 20 år som bor tillsammans med min pojkvän och våran hund.

Torsdagen den 26 mars 2015 förändrades våra liv totalt.. Jag hade besökt en läkare i tron om att jag hade fått en cysta på äggstocken, men det visade sig att jag var gravid. Jag kunde inte riktigt tro på det och jag frågade till och med om han verkligen hade sett rätt. Det hade han. Den 1 april var jag och min pojkvän till kvinnomottagningen för att kolla hur långt gången jag var. Vi båda trodde det var väldigt tidigt då jag inte har känt något och jag hade haft min mens i slutet av februari. Min pojkvän har inte heller märkt att något är annorlunda med mig. Men vi fick reda på att det hade gått så långt som 20 veckor! Halva graviditeten har gått och jag har inte märkt någonting! Både jag och min pojkvän blev rädda och oroliga. Men när vi fick se vår lilla hoppsan som rörde på sig där inne så blev jag helt varm i hjärtat och min pojkvän satt och log.

Vi är fortfarande rädda och oroliga för hur framtiden kommer bli, men även glada för det lilla livet som växer i magen. Nu har vi ca 20 veckor på oss att förbereda oss, men det kommer vi att klara! :D

Någon som varit med om något liknande?

• evelinac

Tack! :D

jenwal - Tack. Jag tycker också det är otroligt! Förstår inte riktigt hur jag har kunnat gått så långt utan att märka.. men samtidigt är det ganska skönt att slippa den första tiden med illamående och oro :) Ja den värsta chocken har ju lagt sig, vi är så klart fortfarande chokade, men vi längtar otroligt mycket efter vår lilla hoppsan :)

• evelinac

Mamma till 5 underbara barn - Tack! Oj, jag förstår att hon var chockad. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag ska få ett barn i slutet av augusti. Hade jag inte varit hos läkare för att jag trodde jag hade en cycta så hade jag nog kunnat gått ett litet tag till, men jag tror inte det skulle kunna gå så långt som till förlossningen för jag har börjat känna små buffar någon gång ibland :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015