Inlägg från: Teakfreak |Visa alla inlägg
  • Teakfreak

Bf Augusti 2015

stjärnasomärdin skrev 2015-02-08 13:23:21 följande:

Äter ni ren folsyratableyt eller äter ni det i form av gravidtablett som typ acogravid? I så fall, när gick ni över från det ena till det andra? :)

Jag har ätit ren folsyra fr.o.m 2 veckor innan jag blev gravid och jag är i v 12 nu. Min BM sa att när de tabletterna har tagit slut ska jag gå över till gravidtabletter och fortsätta med det resten av tiden.
    Nu har jag också börjat att äta järntabletter då mina järndepåer visade sig vara låga. 
  • Teakfreak

Skönt att det går så bra för alla!
    Jag har UL imorgon och är så himla nervös. Men jag har en bra känsla; jag har ju molvärk och lite lätt illamående då och då och det måste ju vara bra tecken.

Vill gärna se AnnaBananas bilder från idag, men förstår inte hur man gör? 

• Teakfreak
    jenwal skrev 2015-03-19 11:34:51 följande:

Grattis till alla lyckade RUL och lycka till ni som ska göra ert idag! Så spännande. Jag har nu 2 veckor kvar till mitt och längtar massor!

Ni som känner era barn röra sig/sparka, vart känner ni dessa rörelser? Igår rörde det sig jättemycket på hö sida av naveln bara ca 2-3 cm under den. Det känns som att livmodern inte går så högt än?? Jag är i v. 17+1 idag.

Jag är i vecka 17 nu och jag har också känt mycket under naveln till höger. Det är som att den molvärk jag har haft hittills i och runt livmodern har flyttats uppåt till höger sida den senaste tiden.
    Igår när jag låg i sängen och kände efter tyckte jag att jag kunde känna en liten kullerbytta precis där - underbart! :)
  • Teakfreak

Hej!

Jag har haft RUL idag och allt såg fint ut - så skönt!

Jag var otroligt nervös innan och har sovit oroligt i natt så nu är jag så lättad!

Vi tittade på hjärnan, hjärtat och alla organ som man kan se nu. Fantastiskt!

Och kanhända att jag är en aning partisk, men det var väldigt söt bebis vi fick se! ;)

• Teakfreak
    stjärnasomärdin skrev 2015-04-20 17:18:24 följande:

Samma här, då är vi tre samma dag :)

Jag har också 29/8! :)
  • Teakfreak
    Liafiaa skrev 2015-06-19 10:20:18 följande:
    Du kan lägga till mig exempel :) "tryck på visa endast" mina inlägg så ser du mitt namn. Jag är ensam om mina namn i Sverige så det borde gå lätt att hitta mig. Skicka en vänförfrågan så lägger jag till dig :)
    Jag gör detsamma! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015