• Sanandra

Bf Augusti 2015

Måste tipsa om next direct (se.nextdirect.com/en/) om ni ska köpa mamma-kläder men även alla andra kläder. Billigt och mkt fint!Glad

Signe 1 juli 2011
  • Sanandra

Jag är berättigad till AFA men den bygger på att du får ut 10% av din grundlön i 6 månader om du tar ut 5 dagar per vecka. Tar du ut färre dagar får du mindre från AFA

• Sanandra

Undra när man ska hinna vila under denna graviditet?! Är det inte renovering så är det jobb eller annat. När jag väntade dottern jobbade jag mkt dygnspass å var ledig mkt, hann vara ute osv. Nu tycker jag veckorna springer förbi å man knappt hinner med, mer än hälften gjord redan.:)

• Sanandra
    Minxy skrev 2015-04-07 10:18:05 följande:
    Ja det är stor skillnad om man jämför den första graviditeten med de efterföljande smile1.gif

Jag minns att jag var mycket hos min mamma (eftersom min kille ofta jobbade/jobbar borta), vi handarbetade, fikade, pratade osv.

Nu är det full rulle med jobb, dagis, skola, fritidsaktiviteter osv.
    Samma här, var mkt hos mamma både när jag väntade å när hon var född (vattnet gick tom när jag var hos henne:)). Då jag var själv mkt eftersom maken jobbade borta.

Nu tycker jag det är så mkt annat, även om inte dottern tar all tid då jag har henne på halvtid men man jobbar å stökar.???? Hinner knappt fundera på sparkar osv.
  • Sanandra
    KramKolan skrev 2015-04-07 14:50:51 följande:

Gick in i v.25 idag! smile1.gif Känner bebisen varje dag sen 2-3 veckor. Det är underbart!! smile2.gif

På fredag åker vi till Cypern en vecka. Ska bli underbart att komma bort med familjen!!

Är såklart lite nervös inför flygresa och sånt, men hoppas att allt ska gå bra. Nån som har nå speciella tips?

Jag flyger också på fredag, till London över helgen och jag tänker ta stödstrumpor, lätt att svälla när man är gravid å flyger.:)
  • Sanandra
    jenwal skrev 2015-04-07 22:42:55 följande:

Har ni funderat eller bestämt namn än? Vi hade så många fina flicknamn och ett favoritnamn men nu måste vi tänka om då det visade sig vara en pojke. Det är så svårt med fina pojknamn tycker jag! Inget känns 100 % rätt...

Vi vet inte vad det blir men troligen blir det en Elmer om det är en pojke. Om dotter får bestämma blir det en Lilly om det blir en flicka men jag är mer inne på Lo, Ester eller Juni.:)
  • Sanandra
    Monkan81 skrev 2015-04-09 11:28:52 följande:

Hej!

Tänkte att jag hoppar på denna tråden efter att bara ha läst era inlägg under några veckors tid Flört Jag (vi) är beräknade till den 22 augusti och jag känner äntligen att jag kan slappna av och njuta av graviditeten. Vi har haft tre missfall innan så det har varit en ständig oro för att det ska gå åt pipsvängen denna gången oxå. Jag har sedan tidigare en son som är sex år men för min sambo är det hans första barn.

Välkommen!

Låter lite som vår historia. Har haft 2 missfall och en rätt komplicerad felaktig graviditet innan denna. Har en dotter på snart 4 år men detta är sambons första.:)
  • Sanandra

Iiihhh, imorgon drar jag å min bästa kompis till London. Ska bli grymt skönt att komma iväg, käka god mat å shoppa en massa. Primarks bebisavdelning ser jag framemot. Dock har jag en känsla av att benen och fötterna inte kommer må lika bra! Inlägg i skorna å stödstrumpor is the shit!;)

• Sanandra
    tessan91 skrev 2015-04-09 20:11:13 följande:
    Okej, andra gången jag blir riktigt sjuk sen jag vart gravid:( men är väl bara att gilla läget antar jag. 
    Jag håller koll, den rör sig då och då . :) Försöker kämpa med vätska , oftast vatten då det går lättast ner . Men är så varm så ja inte vet vart ja ska ta vägen,fick tips om att äta ipren men det verkar inte vilja bita på febern :( .

Hoppas du blir bättre:) skönt med semester:)

Tack:)  
    Hmm, har du verkligen fått rådet att använda Ipren när du är gravid? På 1177 står det såhär:
  • Sanandra

Min bm sa att jag skulle hålla nere febern med alvedon då fostret inte mår bra av den höga tempen i kroppen

• Sanandra

Sitter på Arlanda å väntar på flyget hem efter en helg i London! Mkt shopping å så mysigt att gå runt och klämma å känna på alla bebiskläder men helt slut i fötter, höfter å ljumskar. Undra när man ska återhämta sig från detta.:) 21+0 idag.:) Det går framåt!

Svar på tråden Bf Augusti 2015