Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Plutten120301 skrev 2015-03-12 07:04:36 följande:

Var helt säker på att jag kände bebis första gången igår (17+4) kändes som ett ägg som gjorde kullerbyttor ; ) härligt, nu börjar jag se fram emot RUL om en vecka.

Kan även säga att jag har världens bästa chef, ny tjänst och löneförhöjning om 2 mån = )

Vad härligt med ny tjänst och lön under graviditet! Precis så en chef ska vara :)
  • charlotta1985
    Kattflickan skrev 2015-03-11 22:46:36 följande:
    Klart det är ok att se fram emot RUL! Jag önskar ju att jag kunde det!

Förra graviditeten ville jag ha TUL för att se bebisen och vi fick göra det pga min oro. Den här gången vill jag inte ha något TUL. Om det ser bra ut vid RUL vill jag slippa stressen med fler ultraljud under graviditeten.
    Jag förstår :). Det ska säkert gå bra, håller tummarna och hoppas att din oro snart släpper så du får njuta :)
  • charlotta1985
    AnnaBanana skrev 2015-03-12 12:57:44 följande:

RUL idag! Så himla glad men samtidigt lite sorgsen. Kom dit och blev inkallade, dem sa att vi fick vänta litegrann bara för dem hade fått ta in en akuttid först så kunde hända att dem inte hann med och göra hela RUL färdigt men skulle iaf göra en del av de:) sen när det här paret kom ut så grät kvinnan och mannen tröstade henne och dem fick gå till de rummet jag va i när jag skulle få ta tabletter för mitt ma.. Va väl ungefär lika långt gången som jag och där va en bbläkare med som dem skulle kontakta sen. Led verkligen med dem :( gjorde ju inte en själv mindre nervös precis heller :/. Men vi fick en extra tid inbokat om 14 dagar och allt såg bra ut än så länge, inget ryggmärgsbråck el liknande :) blev tillbakaflyttad till den 6/8 istället för 9/8 så v20 imorgon :D och by the way så väntar vi en liten pojke ^^ <3

Grattis till frisk liten pojk :)
  • charlotta1985
    Queenxiter skrev 2015-03-12 18:26:35 följande:

Hej allihopa.

När tror ni att man kan börja känna bebis vid första graviditeten och moderkaka i framvägg?

Jag väntar första och har moderkakan i framvägg, runt v 17 kände jag av bebis svagt vid kanske två tillfällen, men då låg jag på rygg och gjorde ingenting så jag tog mig tid att känna. V 18 typ samma. Senaste dagarna (v19 i måndags) har jag känt av mycket mer, dock långt ifrån hela tiden men någon gång varje dag. Inte så starkt, men otvivelaktigt att det är bebis åtminstone :)
  • charlotta1985
    TyckOmMig skrev 2015-03-12 21:04:21 följande:

Uppdatering från mig då vi varit på RUL idag och fått se mina två små igen och de visade upp sig från bästa sidan och allt såg perfekt ut.Så tacksam och lycklig!

Börjat känna dom bägge sedan i förrgår!

BF blev framflyttat 2 dgr till den 3/8!

Grattis, vad roligt!
  • charlotta1985
    Micka! skrev 2015-03-13 20:49:23 följande:

Beställde Brio smile i tisdags från Babyland, ett paketpris med vagn med sittdel, regnskydd, lite vaderad fotsäck, liggdel, babyskydd och bas för 7290kr!

Är jättenöjd, den kom idag, har klämt och grejat med den, kört den i grus, gick jättebra, så lättkörd, lätt att få in i bilen Längtar tills jag får lägga bebis i vagnen

Hur går det för er andra med vagnletandet?

Samma vagn och deal för oss! Dock svart/svart som inte fanns inne just då, så den kommer i slutet av mars. Beställde lite annat också när jag ändå höll på, lika bra att börja bocka av den lååånga listan så smått :)
  • charlotta1985
    Micka! skrev 2015-03-14 08:39:56 följande:
    Ja, vi valde mellan emmaljunga viking, brio smile och trille viper! Brion var bäst på de flesta områden tyckte vi, min karl är jättenöjd också, han är lång och jag är kort, så den funkar för oss båda!
    charlotta1985 skrev 2015-03-14 06:25:04 följande:

Samma vagn och deal för oss! Dock svart/svart som inte fanns inne just då, så den kommer i slutet av mars. Beställde lite annat också när jag ändå höll på, lika bra att börja bocka av den lååånga listan så smått :)

Fick besked att vi skulle få den i slutet på mars också, men det är basen som kommer då, blev glatt överraskad att vi fick vagnen igår! så roligt att börja göra inköp, jag har en lång lista med alla grejer för att inte glömma något, känns bra när man kan bocka av lite vad man längtar nu tills bebis kommer...äntligen har den bästa delen av graviditeten börjat, när man kan njuta
    Håller med, nu har all oro nästan släppt (förutom typ "hur kommer förlossningen bli? Hur blir jag som mamma? Hur ammar man egentligen?" Första barnet här...) Min kille var så söt och kom med en present igår, två stycken böcker om graviditet och bebis. Han hade köpt en till sig själv också, om pappaskapet :)
    Känns fortfarande heelt overkligt, men mer njutbart än i början då jag mest var orolig hela tiden. Nu vågar jag äntligen tro att det KOMMER en bebis i augusti!
  • charlotta1985
    Maglizz skrev 2015-03-15 10:02:22 följande:

*** ursäkta nakenchocken!! ***

Jag är i v.18(17+2) och idag kände jag typ som "fladder" i magen. Men jag tycker min mage är väldigt långt ner och inte alls särskilt stor när jag hört med kompisar samt sambons syster. Är dethär normalt?

Självklart är det väl "skönt" att ha en liten nätt kula... Men samtidigt känns det konstigt när alla andra får en "synlig" kula redan i v18 :/

Är jag bara sjåpig nu?

Jag är i v20 imorgon och min ser också ut sådär på morgonen, fast lite större. En boll under naveln liksom. Vartefter dagen går svullnar hela magen upp och det ser mer ut som en gravidmage från brösten och nedåt, men det är ju bara tarmarna som svullnar :)
  • charlotta1985
    Maglizz skrev 2015-03-15 10:02:22 följande:

*** ursäkta nakenchocken!! ***

Jag är i v.18(17+2) och idag kände jag typ som "fladder" i magen. Men jag tycker min mage är väldigt långt ner och inte alls särskilt stor när jag hört med kompisar samt sambons syster. Är dethär normalt?

Självklart är det väl "skönt" att ha en liten nätt kula... Men samtidigt känns det konstigt när alla andra får en "synlig" kula redan i v18 :/

Är jag bara sjåpig nu?

Jag är i v20 imorgon och min ser också ut sådär på morgonen, fast lite större. En boll under naveln liksom. Vartefter dagen går svullnar hela magen upp och det ser mer ut som en gravidmage från brösten och nedåt, men det är ju bara tarmarna som svullnar :)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-03-15 18:52:18 följande:

Hörni, hur noga är ni med kostråden? Jag är ju lite knäpp eftersom jag väldigt strängt avhåller mig från att äta brieost (pga listeria), men jag glömmer allt som oftast bort att skölja frukt och grönsaker (som också kan gd listeria). Samma sak med glass - läste alldeles nyss på nyheterna om tre dödsfall i USA som kopplas till listeria från smittad glass. Vafan....jag äter ju glass i mängder!

Jag är relativt noga, men hade aldrig hört det där om glass? Mögelost, vaccumförpackat osv äter jag inte (min älskade rökta lax!) sköljer frukt o grönt, äter inte kall färdig mat som stått framme, typ plocksallad eller buffé-sushi. Men glass? Åt jag senast idag!
Svar på tråden Bf Augusti 2015