• TantB

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-01-06 16:36:54 följande:

Har haft min bror med familj här senaste 5 timmarna. SHIT vad svårt det är att ha långbesök av folk som inte vet att man är gravid! Jag är konstant hungrig och måste äta, annars mår jag illa. Både min bror och hans fru skrattade åt mig där jag försökte smyga med mackor ute i köket.

Nu har dom precis gått. Måste ordna middag bums!

Hihi känner igen mig. För övrigt har jag varit hos min pappa och var tvungen att berätta efter att han erbjudit mig vin för femte gången haha. Var ganska skönt för då hade de förståelse för att jag låg i soffan och mådde dåligt. Kunde inte riktigt njuta av den goda maten vilket var synd men men får längta till nästa år helt enkelt .

Tror du inte att de misstänkte något då?
  • TantB
    Sanandra skrev 2015-01-06 17:18:39 följande:

Vi hade en brio happy kombi med dottern men den är så klumpig och osmidig även fast vi bor långt uppe i norr.:)

Blir en brio go next eller buggaboo Buffalo, troligen den senare när den går att köpa från Holland rätt mkt billigare.:)

Hade tänkt mig en Kronan duovagn. Fast tror nog att jag ska kika runt lite till
  • TantB

Minxy mitt hår har blivit känsligt. Det gör riktigt ont att sätta upp det. Aldrig varit med om det förut. Har försökt googla på bra hårprodukter vid graviditet utan att hitta något bra.

• TantB

Jag hade det tufft på jobbet idag och somnade på soffan efter middagen. Hoppas att illamåendet och tröttheten vänder snart

• TantB
    jenwal skrev 2015-01-08 21:00:20 följande:

Ok då kanske det stämmer med att jag var i 6+1 och fostret var 5,1 mm.

Konstigt bara att det tog exakt 1 vecka efter vi hade sex som ägget fäste. Enligt sista mens skulle jag vara i 7+0.

Jag har läst någonstans att det ibland kan ta flera dagar innan ägget fäster. Sen kan ju spermierna leva i upp till fem dagar. Det stämmer nog som de säger. Grattis till bebisen
  • TantB
    Sanandra skrev 2015-01-08 21:46:29 följande:

Har ul imorgon, så grymt nervös. Men efter 2 missfall och en onormal graviditet kanske nervositeten är befogad. Ska dock till den bästa överläkaren på gyn. Samma som skrapade mig i somras. Känns tryggt det jag, är ngt fel så är hon rätt person att upptäcka det. Vill verkligen att det ska gå vägen nu!:)

Lycka till. Håll oss uppdaterade
  • TantB
    jenwal skrev 2015-01-09 06:43:24 följande:

Jag är enligt VUL i v.7 (v.6+3). Jag började blöda igår morse och fortsätter blöda idag. Har rejäl mensvärk. Får se hur det utvecklas under helgen.

Hoppas att det går bra för dig.
  • TantB
    Moelme skrev 2015-01-09 11:47:42 följande:

Va in till gynakuten imorgon pga blödning och magont. Tyvärr så har graviditeten stannat av i v 6+2. Skulle idag gått in i v 10+0. Ska tillbaka nästa fredag för att göra en skrapning, eftersom kroppen inte verkar fixa detta själv. Jag som skulle på inskrivning idag

Men jag önskar er all lycka och hoppas allt går bra för alla.

Vad ledsamt. Jag beklagar sorgen.
  • TantB

Det blev inget jobb idag. Mådde galet illa och kräktes på morgonen. Sen sov jag i typ fyra timmar till. Jag blir tvungen att berätta för chefen snart om det inte blir bättre.

• TantB

Vilken lycka! Har gjort vul och där fanns en bebis med ett slående hjärta. Den var exakt så stor som den ska vara (om man räknar enligt sista mens) och jag är i vecka 8 +1. Nu ska jag sluta oroa mig och börja njuta! Den enorma tröttheten har inte varit så enorm idag. Det kanske betyder att illamåendet också ger med sig snart. Wiiiieeeee

• TantB

Ohh jag längtar också efter att få känna bebisen. Jag kände ett fladder, typ som att jag hade en fisk i magen, runt vecka 13 med sonen. Sparkar kände jag nog runt vecka 18.

Jag vill bara säga att jag läser alla inlägg och känner med er glädje, längtan, oro och sorg. Tyvärr hinner jag inte svara på allt.

• TantB
    Sanandra skrev 2015-01-13 12:54:05 följande:

Inskrivning idag, bara det känns som en milstolpe efter de tidigare misslyckade graviditeterna där vi inte hunnit så långt.

Vad härligt. Heja heja
  • TantB

Jag har också berättat för chefen. Kändes skönt då jag fortfarande mår dåligt. Julledigheten har verkligen varit min räddning. Hade behövt vara sjukskriven annars.

Jag har också svårt att sova och det är riktigt jobbigt. Hoppas att det ger med sig innan man blir så där härligt stor och inte kan sova på grund av att det trycker och sparkas m.m.

• TantB

Hej igen allihopa! Det var väldigt längesen jag skrev något men jag har i vanlig ordning följt er andra med spänning :).

Vi var på rul i måndags och allting såg jättefint ut. Bebisen var dock lite svårflörtad och ville inte riktigt göra som hon som utförde ultraljudet ville. Envis som far sin är min gissning hihi. När jag låg där och såg bebisen väcktes en enorm känsla av längtan inom mig så nu vill jag att bebisen ska komma på en gång. Vi blev flyttade två dagar så nytt bf 23/8. Även vi väntar en pojke :).

I övrigt mår jag sådär. Är fortfarande lite illamående och kräks ett par gånger i veckan. Jag har ganska ont överallt också men men det går ju över hihi. Jag känner hur han rör sig i magen rätt mycket trots att jag har moderkakan i framvägg.

Jag vill också vara med i FB GRUPPEN. Lägger till dig under dagen Lotta.

Svar på tråden Bf Augusti 2015