Bf Augusti 2015
Vecka 17 (16+0) idag - och jag och maken ska kolla barnvagnar!! ![]()
Kommer nog att gå och titta snart iaf. Mannen kanske ändrar sig
Ha en trevlig vagn shoppar dag
Vecka 17 (16+0) idag - och jag och maken ska kolla barnvagnar!! ![]()
Iiiih! Vagnen beställd, en Brio Happy Duo! ![]()
Vi tog brun liggdel och antracitgrå sittdel. Jag planerar att pimpa upp den med färg på bäddset/filtar osv ![]()
Leverans blir i juni/juli, det var bra paketpris nu under mars månad så vi slog till.
Aha är det så det fungerar. Jag det var ju betydligt mer logiskt
Hänger inte riktigt med när jag inte köpt ny vagn själv men mycket bra att veta
Jag är såååå otålig nu... Vill bara att tiden ska springa iväg så att det blir dax för rul.
Wiho kände dom första sparkarna i helgen!! Kändes som ngt knölade mot magen och sen igårkväll så lade jag handen på magen och kände en riktig buff mot handen flera gånger
så mysigt!!
Jag blir nog en av de sista att ha RUL... Hela 3 lååååånga veckor kvar. Längtar så och hoppas allt ser bra ut och att vi kan få reda på könet.
Grattis till alla lyckade RUL :)
I morse kände jag bebis sparka på riktigt!!! H*n tyckte tydligen att 04:30 var för tidigt för mamman att kliva upp. Jag höll med
Sååå skönt att fått känna bebis ordentligt. Nu kan jag sluta oroa mig. Hoppas att jag får känna lite fler sparkar framöver så att jag kan hålla mig lika lugn fram till rul. Skulle vara kul om mannen kunde få känna också
Så spännande med alla som har rul idag. Stort lycka till.
Åh vad kul att alla rul gick bra idag
Jag har 2 veckor kvar känns länge men tiden går fort. Fick lyssna på pyrets hjärta igår. Så skönt att höra starka slag. Har haft så ont i några dagar så BM tyckte att jag skulle komma in. Bara för det så fick pyret för sig att verkligen ge sig tillkänna stora delar av dagen idag
<3
Hej! Är det bara jag som inte bara känner mig överlycklig? Jag är ibland jätteglad och tycker att det är jättemysigt att vår lilla som ligger här inne. Kände första sparkarna igår. MEN ibland har jag bara sån ångest, som jag inte kan säga vad den beror på. Jag tycker heller inte att det är himmelskt att vara gravid, jag spydde flera ggr om dagen fram till v 20 men gick ändå upp 4 kg i vikt... Jag har ont och börjar bli klumpig. Igår hände nåt, skulle resa mig snabbt ur bilen för att spring o hjälpa sambon, men när jag reste mig kände jag som att jag gick av på mitten. Sån fruktansvärd smärta långt ner i magen, segnade ihop i en hög o låg kvar i 5 min, släppte sakta men har fortfarande lite ont. 1177 trodde att det kanske ´var en muskel eller ligament som gick av, ofarligt, men ändå, har ingen jätterolig graviditet. Dessutom blir jag arg på mig själv för att jag inte kan njuta o vara glad. Idag är en riktigt kass dag :(
Grattis liten giraff till dubbel glädje och till er andra som gjort rul.
Det var min tur idag och vi väntar vad hon kunde se en frisk liten flicka till <3 Bf fortfarande 27/8 så går in i v20 i morgon. Kändes helt fantastiskt att få se henne igen.
Jag har haft tur el vad man ska säga. Vårt sexliv har inte påverkats sådär jätte mycket. Lite mer sällan blir det men det är mest för att jag är tröttare nu och mannen jobbar skift. Men suget och samma känsla är kvar. Än så länge iaf. Kan väl inte direkt säga att jag känner mig mer och mer sexig ju större magen blir, så jag nästan förväntar mig att det kommer att bli sämre och sämre.
Jag gick upp 17 kilo med första. Får se var jag slutar den här gången. Har igen våg hemma
Ska till BM igen på måndag ska bli spännande att se
Jäkla skit...
Med första barnet hade jag ingen foglossning, med andra kände jag av lite grann i slutet av graviditeten.
Den här gången kom det tidigare - har känt av det i några veckors tid och nu går det inte att ignorera längre. Det strålar/hugger i ljumskarna och blygdbenet. Jag ser till att alltid hålla ihop benen, inte ta breda/långa steg, undvika trappor och jag kniper med rumpan när jag går för att stabilisera så gott jag kan. Måtte det inte bli så mycket värre....
Hur är det med alla andra, några krämpor eller glider ni fram på räkmackor? ;)
Har också 100 dagar kvar idag.
Råkade ut för dunderförkylning natten mot lördag. Fy så jag frös och hade ont i kroppen
brukar inte vara förkyld så ofta så jag har en tendens att bli "riktigt" sjuk
Så taskig tajming bara, var hos min syster för att fira hennes dotter. Levde på Alvedon
Nu börjar det ordna upp sig och bebisen verkar inte ha märkt av något för hon har sparkat och haft sig precis som vanligt.
Nu är det exakt 100 dagar kvar till den beräknade nedkomsten, det har rört sig en hel del i magen i natt, då brukar dagen bli relativt lugn. Kan ni se något mönster i era fosterrörelser??
Har alla som vill med i fb gruppen hittat dit? :)