• MammaEmm

Bf Augusti 2015

vi har spenderat lite tid på vc idag då det misstänks att dottern och ev även jag drabbsts av "femte sjukan"..., nu blir det långa dagar tills provsvaren kommer....

• MammaEmm
    Queenxiter skrev 2015-02-03 21:47:03 följande:

Vad är det förnågot? Är det farligt för det ofödda barnet?

jag vet inte så mkt än, det är en helt vanlig barnsjukdom som är ofarlig för barn och vuxna som drabbas men kan vara farligt för barn i magen då det kan leda till blodbrist i vissa fall :(
  • MammaEmm
    MissJP skrev 2015-02-05 11:59:27 följande:

Ungen levde väldigt mycket där inne. Blodet vet de inte var det kom från. Nu tänker jag inte oroa mig mer! Vi ska ha barn!! Hon passade på att kolla nackspalten när hon ändå var där inne och inget tydde på kromosomfel. Men ska ändå göra kub. Shit vad underbart det här är!

åhhh vilka härliga nyheter!!!
  • MammaEmm

är det bara jag som har väldigt mkt växtvärk?

kan inte minnas att jag hade så här mkt värk med dottern...

• MammaEmm

har idag fått veta att mina provsvar på femte sjukan var positiva så nu väntar vidare samtal med läkare och förhoppningsvis ett snabbt ul....

• MammaEmm

jag har känt lite svagt fladder några ggr och första gången var i fredags. v.15. dock så är moderkakorna i framvägg så barnmorskan sa att jag skulle känna senare än vanligt så jag vet inte om det bara varit inbillning.

är för övrigt sjukskriven en månad nu då jag inte får utsättas för alla virus och infektioner på jobbet. (jobbar på förskola) ... känns lagom kul :(

• MammaEmm
    AnnaBanana skrev 2015-02-17 10:53:17 följande:

Så de e bara att ringa till någon på vårdcentralen då? Har ingen familjeläkare nämligen :/ ska man bara säga typ; hej! Jag har jättejobbigt foglossning och skulle behöva bli sjukskriven? :/

har ni ingen läkare som kommer till mödravården?

Be att få tid med den läkaren iså fall! lycka till !
  • MammaEmm

imorgon ska jac på ul! längtar och hoppas de små mår bra!

undrar om man kan se kön? är i v15.

• MammaEmm
    TyckOmMig skrev 2015-02-18 19:23:34 följande:

MammaEmm-kön kan man med säkerhet se efter 14 v-jag var hos SPEC MVC då jag var i v 14+3 och fick ett oförberett UL av min överläkare och fick då reda på könen på mina bägge tvillingar!Har RUL den 11/3 ganska sent gränsen till v 21 nästan men har ju redan fått se mina guldklimpar många gånger redan!

åhhh vad spännande!

hoppas vi får veta :)

storasyster önskar sig en av varje haha.
  • MammaEmm

vårt ul odag gick jättebra och båda två såg pigga ut :) så härligt att se!

såg inte kön ännu men bm trodde garanterat vi skulle kunna se på rul. det är samma barnmorska som ska göra det så känns skönt att veta att man inte får någon tjurig som inte vill kolla :)

• MammaEmm
    AnnaBanana skrev 2015-02-23 02:10:04 följande:

Förresten har några frågor.. Någon som börjat tycka de e obekvämt att sova i olika ställningar än? Jag har svårt för rygg, känns som all tyngd trycker på på nåt vis de som funkar bäst e att ligga på vänstersidan för mig för de känns precis som om all tyngd försvinner lite då jag tror bebis ligger där :p

Senaste 2 dagarna har jag känt ett slags obehag i benen främst i vänstra, ungefär som att nån häller gelé el liknande i dem :p nån mer?

Den här Facebookgruppen va hemlig ? Kan andra på ens vännerlista se den då om man går med i den? :/

mina ben känns oxå konstiga till och från, känns jättetunga på nåt sätt så sambon brukar få massera dom så dom "vaknar".

känner mig för övrigt väldigtvtrött och sliten, så stor skillnad på denna graviditet och min förra.
  • MammaEmm

hur gör man om det är tvillingar då? kan ju vara en av varje .... kanske borde testa

• MammaEmm
    charlotta1985 skrev 2015-02-25 19:31:43 följande:

Är det bara jag som tycker utbudet på mammakläder är förskräckligt dåligt? Hittar några fina men då kostar det 800kr för EN tröja typ. De billigare kedjorna tex HM har ju ungefär 3 plagg att välja på och ofta med fult tryck på.

Skulle vilja ha enfärgade tunikor/ långa tröjor av babydoll-typ, dvs tajtare över byst och löst vid magen. Hittar ingenstans...

tycker det är dötrist!

jag som i vanliga fall inte alls går i gulligulliga kläder och tunikor tycker inte om alla ränder/ prickar som är på allt.

webben har ju bra mkt mer än vad dom har i butikerna där det oftast bara är en liten hörna.

ett tips om man gillar fina tunikor och blusar är ju mom2mom som har mkt fint sånt!
Svar på tråden Bf Augusti 2015