• Fippla

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-02-15 21:43:58 följande:
    Spännande, ni har lyckats hålla masken länge ändå :)

Min mamma fick veta bara dagarna efter vi plussat, hon skvallrade för pappa samma dag tror jag. Några veckor senare fick makens föräldrar veta, sedan våra syskon och så fort vi var i v.13 fick hela världen veta :D
    Har inte varit så svårt att vara tysta faktiskt... Ett par gånger har man varit nära att försäga sig men jag har tyckt att det varit skönt att det bara är jag och sambon i detta. Skönt att inte massa andra måste engagera sig och ställa 1 miljon frågor. 

Är ganska säker på att föräldrarna kommer ha åsikter som min ridning osv så fort dom vet, så jag kommer nog få jobba hårt för att värja mig! =) 
  • Fippla

Skrotat bilen in ett träd idag!

Inga direkta skador på mig, var lite orolig för "magen" dock. Försökte ringa vårdcentralen hela eftermiddagen för att få en tid för "dokumentation" men jag fick bara reda på att det inte fanns tider idag av en jädra telefonröst!! Trött jag blir!

Fick tag på barnmorska tillsist som inte trodde det var någon fara med magen, jag lugnar mig med det sålänge och försöker få tag på vårdcentralen i morgon igen!

• Fippla
    Minxy skrev 2015-02-16 18:53:25 följande:

Men huga! Otäckt, även om du och bebben klarade er bra.

Ja man är inte så mallig när man fått en airbag i fejjan, lite mörbultad men jag tror inte heller att det är någon fara med varken mig eller bäbis! Har ingen mage eller så att tala om!
  • Fippla

Berättade för familjen i helgen!! 
    Alla blev glada och förväntansfulla och plötsligt blev det väldigt verkligt...
    Har varit nöjd med att det bara är jag, sambon och vår barnmorska som vet, plötsligt blev det "en stor grej"! 

Hade ett sammanbrott innan gästerna kom, grät och var jätteledsen över att vi skulle berätta!(!?!) Skyller på hormonerna!! 

Har ni börjat köpa mammakläder? Jag har inte gått upp något direkt i vikt men har svårt att få igen vissa byxor! Dagens ridbrallor red jag i uppknäppta! Sambon skrattade åt mig och undrade om det inte fanns "mammaridbyxor"!!

• Fippla

Tror att jag blir galen av att vänta snart!!!!

Väntar otålmodigt på att det ska bli 11 mars snart, då är det ultraljud!

• Fippla
    Cvs skrev 2015-03-01 21:15:09 följande:
    Hur är det med övriga bebissaker, någon som köpt nått än? 
    Vi har sagt att vi börjar efter rul.. men har varit nära ett par gånger redan hehe

Har inte köpt någonting och vill inte göra förrän bäbisen eventuellt är här, så har jag alltid tänkt. Vill inte ha grejer hemma utifall att någonting skulle hända och man kommer hem utan bäbis. Pessimistiskt jag vet! Men mycket kan hända. 

Kommer ihåg att pappa och jag  var och köpte kläder till min lillasyster medan mamma och hon var kvar på BB! Så det är nog ett släktdrag! =) 

Planerar att köpa mammabrallor efter ultraljudet, några av jeansen börjar bli tajta! =P 

• Fippla
    Plutten120301 skrev 2015-03-03 15:32:12 följande:

Hur mår ni andra nu (jag är i v17) ? Jag har nog såna där kallade spökveckor, piggare nu och känner mig knappt gravid bortsett från ömma bröst och lite foglossning. Har heller inte känt bebis än men så sitter moderkakan i framvägg. Fler som känner så här?

Samma här fast utan ömma bröst och foglossning!

Känner mig alltså bara övergödd och fladdrig!! Kul...

RUL nästa onsdag och jag är rätt säker på att dom inte kommer se något annat än kexchoklad och glass!

Någon som vet hus ultraljudet går till? Läst lite olika, en del verkar göra drt vaginalt och andra på magen så att säga!
  • Fippla
    Zora skrev 2015-03-03 19:01:14 följande:

RUL görs väl alltid på magen? Så gjorde dem iallafall för oss förra graviditeten och har för mig att det stod så i pappret vi fick innan också. Har även gjort KUB båda graviditeterna och även dessa var på magen. I v.8 gjordes dock ett vaginalt ultraljud.

Jag var övertygad om det med men sen läste jag, minns inte vart! Att man ibland gjorde RUL vaginalt. Men det kanske var vid speciella fall, eller väldigt tidigt av någon anledning!
  • Fippla
    Minxy skrev 2015-03-03 20:14:59 följande:

Jag har för mig att man bara gör vaginalt RUL om mamman har väldigt mycket bukfett eftersom det kan vara svårt att se allt. Men då gissar jag att det handlar om relativt höga vikter där mamman väger mer än 100 kg.

Ok! Då klarar jag mig med vanligt ul!
  • Fippla

Drömde om bäbis i natt!!

Gick runt i huser, kände att jag plötsligt skulle föda, lätt som en plätt kom bäbis ut, men till min besvikelse var bäbis en katt!!! Lite halv jobbigt faktiskt....

Inte riktigt som jag tänkt men ändå!

Sambon tyckte det var jättekul när jag berättade i morse men jag får fortfarande ångest när jag tänker på det!! :-P

Svar på tråden Bf Augusti 2015