Inlägg från: Lilla My82 |Visa alla inlägg
  • Lilla My82

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-03-01 07:53:59 följande:

Vecka 17 (16+0) idag - och jag och maken ska kolla barnvagnar!! smile2.gif

Åh vad roligt. Vi kommer inte att köpa en ny. Köpte en begagnad city cross när lillan kom 2012 och tyvärr så är det så bra kvalité att den fortfarande fungerar aldelens utmärkt

Kommer nog att gå och titta snart iaf. Mannen kanske ändrar sig

Ha en trevlig vagn shoppar dag
  • Lilla My82
    Minxy skrev 2015-03-01 13:26:34 följande:

Iiiih! Vagnen beställd, en Brio Happy Duo! smile1.gif

Vi tog brun liggdel och antracitgrå sittdel. Jag planerar att pimpa upp den med färg på bäddset/filtar osv smile1.gif

Leverans blir i juni/juli, det var bra paketpris nu under mars månad så vi slog till.

Åh vad kul!!! Men vilken tid det tar innan ni får vagnen. Tar det alltid så lång tid el är er special?
  • Lilla My82

Aha är det så det fungerar. Jag det var ju betydligt mer logiskt

Hänger inte riktigt med när jag inte köpt ny vagn själv men mycket bra att veta

Jag är såååå otålig nu... Vill bara att tiden ska springa iväg så att det blir dax för rul.

• Lilla My82
    doccah skrev 2015-03-02 11:13:27 följande:

Wiho kände dom första sparkarna i helgen!! Kändes som ngt knölade mot magen och sen igårkväll så lade jag handen på magen och kände en riktig buff mot handen flera gånger smile2.gif så mysigt!!

Men så mysigt! vilken vecka är du i?
  • Lilla My82
    jenwal skrev 2015-03-11 21:49:28 följande:

Jag blir nog en av de sista att ha RUL... Hela 3 lååååånga veckor kvar. Längtar så och hoppas allt ser bra ut och att vi kan få reda på könet.

Grattis till alla lyckade RUL :)

Du är inte ensam iaf. Jag har rul 2/4. Känns som en evighet. Är i vecka 17 nu (16+1) och känner inget som gör mig säker på att det är bebis. Är nästan mer orolig den här gången, vill bara veta att bebis mår bra.

Grattis till er alla som fått se att era små mirakel mår bra.
  • Lilla My82

I morse kände jag bebis sparka på riktigt!!! H*n tyckte tydligen att 04:30 var för tidigt för mamman att kliva upp. Jag höll med

Sååå skönt att fått känna bebis ordentligt. Nu kan jag sluta oroa mig. Hoppas att jag får känna lite fler sparkar framöver så att jag kan hålla mig lika lugn fram till rul. Skulle vara kul om mannen kunde få känna också

• Lilla My82

Så spännande med alla som har rul idag. Stort lycka till.

• Lilla My82

Åh vad kul att alla rul gick bra idag

Jag har 2 veckor kvar känns länge men tiden går fort. Fick lyssna på pyrets hjärta igår. Så skönt att höra starka slag. Har haft så ont i några dagar så BM tyckte att jag skulle komma in. Bara för det så fick pyret för sig att verkligen ge sig tillkänna stora delar av dagen idag <3

• Lilla My82
    komisska skrev 2015-03-23 18:29:18 följande:

Hej! Är det bara jag som inte bara känner mig överlycklig? Jag är ibland jätteglad och tycker att det är jättemysigt att vår lilla som ligger här inne. Kände första sparkarna igår. MEN ibland har jag bara sån ångest, som jag inte kan säga vad den beror på. Jag tycker heller inte att det är himmelskt att vara gravid, jag spydde flera ggr om dagen fram till v 20 men gick ändå upp 4 kg i vikt... Jag har ont och börjar bli klumpig. Igår hände nåt, skulle resa mig snabbt ur bilen för att spring o hjälpa sambon, men när jag reste mig kände jag som att jag gick av på mitten. Sån fruktansvärd smärta långt ner i magen, segnade ihop i en hög o låg kvar i 5 min, släppte sakta men har fortfarande lite ont. 1177 trodde att det kanske ´var en muskel eller ligament som gick av, ofarligt, men ändå, har ingen jätterolig graviditet. Dessutom blir jag arg på mig själv för att jag inte kan njuta o vara glad. Idag är en riktigt kass dag :( 

Du är inte ensam... Jag googlade faktiskt gravid och nedstämd igår för jag har känt mig så nere på slutet. Hittade inte mycket alls men en tråd på något annat forum stod det lite om andra människor som hade det jätte jobbigt.

Barnet är planerat och jag har velat ha en till länge men nu när det är verklighet så känner jag mig inte alls lika glad och uppspelt som jag gjorde med första. Har mååånga tankar om hur det kommer att bli när den lilla kommer och hur storasyster kommer att reagera och vara mot h*n. Är mer orolig för att något ska vara fel den är gången dessutom. Samtidigt blir jag glad när jag känner sparkar. Nä usch vad hjärnan bråkar med mig just nu :(
  • Lilla My82

Grattis liten giraff till dubbel glädje och till er andra som gjort rul.

Det var min tur idag och vi väntar vad hon kunde se en frisk liten flicka till <3 Bf fortfarande 27/8 så går in i v20 i morgon. Kändes helt fantastiskt att få se henne igen.

• Lilla My82
    liten giraff skrev 2015-04-03 08:36:34 följande:
    Välkommen och grattis :) Hahaha om bm skulle skämta skulle jag bli helt snurrig, jobbigt! Min man sa till vår bm innan ul "om du säger att det är fler kommer vi inte tro dig" och sen började hon undersöka och blev helt tyst först... haha ja.. hennes min!
    Hahaha så roligt undra vad hon hann tänka
  • Lilla My82

Jag har haft tur el vad man ska säga. Vårt sexliv har inte påverkats sådär jätte mycket. Lite mer sällan blir det men det är mest för att jag är tröttare nu och mannen jobbar skift. Men suget och samma känsla är kvar. Än så länge iaf. Kan väl inte direkt säga att jag känner mig mer och mer sexig ju större magen blir, så jag nästan förväntar mig att det kommer att bli sämre och sämre.

• Lilla My82
    Teakfreak skrev 2015-04-20 22:12:40 följande:
    Jag har också 29/8! :)
    Då är vi 5 st

Har packat idag för i morgon bär det av till London. Åker med min mor och syster, ska bli så roligt. Hade tänkt se om jag hittar några kläder till bebisen men min mamma vill verkligen inte veta om det bli en kille el tjej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra
  • Lilla My82

Jag gick upp 17 kilo med första. Får se var jag slutar den här gången. Har igen våg hemma

Ska till BM igen på måndag ska bli spännande att se

• Lilla My82
    Minxy skrev 2015-05-05 12:13:02 följande:
    Lycka till hos BM på måndag, jag ska dit imorgon efter lunch. Längtar!!! smile1.gif
    Åh vad roligt tycker det är lika fantastiskt varje gång man får höra det lilla hjärtat.

Lycka till

Kom precis att tänka på er som väntar tvillingar. Hur fungerar det hos BM när de lyssnar på hjärtat? Är det lätt att hitta båda? Kanske en fånig fråga men men
  • Lilla My82
    Minxy skrev 2015-05-13 09:22:59 följande:

Jäkla skit...

Med första barnet hade jag ingen foglossning, med andra kände jag av lite grann i slutet av graviditeten.

Den här gången kom det tidigare - har känt av det i några veckors tid och nu går det inte att ignorera längre. Det strålar/hugger i ljumskarna och blygdbenet. Jag ser till att alltid hålla ihop benen, inte ta breda/långa steg, undvika trappor och jag kniper med rumpan när jag går för att stabilisera så gott jag kan. Måtte det inte bli så mycket värre....

Hur är det med alla andra, några krämpor eller glider ni fram på räkmackor? ;)

Med första barnet så kände jag inte av några krämpor alls. Iaf vad jag kommer ihåg. Men nu Var tvungen att gå hem från jobbet igår för att jag hade så ont. Som svidande känsla i magen. Känner av lite foglossning men bara när jag jobbar/har jobbat. Hoppas att det inte blir ännu värre för då lör jag måsta bli sjukskriven.

Men bebis verkar må bra iaf. Sparkar och har sig

Har gått upp 6 kilo sedan inskrivningen så nu måste jag börja äta frukt ist för godis men det är ju inte alls lika gott
  • Lilla My82

Har också 100 dagar kvar idag.

Råkade ut för dunderförkylning natten mot lördag. Fy så jag frös och hade ont i kroppen brukar inte vara förkyld så ofta så jag har en tendens att bli "riktigt" sjuk Så taskig tajming bara, var hos min syster för att fira hennes dotter. Levde på Alvedon

Nu börjar det ordna upp sig och bebisen verkar inte ha märkt av något för hon har sparkat och haft sig precis som vanligt.

• Lilla My82
    SituationW skrev 2015-05-21 06:59:39 följande:

Nu är det exakt 100 dagar kvar till den beräknade nedkomsten, det har rört sig en hel del i magen i natt, då brukar dagen bli relativt lugn. Kan ni se något mönster i era fosterrörelser??

Nja lite kanske. Tycker mest att det är aktivitet mest hela tiden. Har en känsla av att denna tjej inte alla kommer att vara lika lugn som sin syster
  • Lilla My82
    Queenxiter skrev 2015-05-29 00:23:10 följande:

Har alla som vill med i fb gruppen hittat dit? :)

Nej. Jag skickade ett medd på facebook till dig men det verkar inte ha fungerat.

Ska jag adda dig där ist?
Svar på tråden Bf Augusti 2015