Inlägg från: AnnaBanana |Visa alla inlägg
  • AnnaBanana

Bf Augusti 2015

Sommar15 skrev 2015-02-08 09:22:21 följande:

Jag håller med dig annabanana, vi bär alla på olika bagage och en del oro är "normal" och annan är helt tärande. Jag själv har den senaste varianten. Jag tror att man får försöka hantera det på sitt eget lilla vis, och inget sätt är rätt eller fel. Själv hjälper det mig mycket att ibland kunna titta till bebisen och se att den lever, medan andra tycker att "den kan ju lika gärna dö om en timme", (vilket jag ärligt talat tycker man i så fall kan hålla för sig själv med tanke på hur många vi faktiskt är som har upplevt just det och helst inte vill vara med om det igen.) En lite mindre orolig mamma tror jag är nyttigt för bebisen, och då kan ett ultraljud/koll på hjärtat hjälpa mer än det "skadar". Men viktigt att poängtera att alla gör som de vill och inget sätt är rätt eller fel. Jag tror att det är vår tur nu och att våra små bebisar är friska och starka och kommer att komma till oss denna gång! <3

Tack för att du håller med och de känns ändå "skönt" att inte vara ensam så sett . Ja de e samma här, man känner sig tryggare och lugnare när man ser att det faktiskt rör sig därinne eftersom man inte kan känna de riktigt än :/ jag hoppas verkligen du har rätt att det är vår tur nu för annars vet jag inte vad jag gör :( kan inte beskriva hur gärna jag vill ha denna lilla krabaten i min famn och känna och klämma på honom/henne och se dess ögon för första gången :,)
  • AnnaBanana

Äter ren folacin 5.0 + aco gravidvitaminer (deb med mest vitaminer i , 12 el så tror jag) ska göra så genom hela graviditeten :) sen blir de väl Niferex omkring v 20 :) fick ta järnvärdet i v9 och de låg på 138/139 så helt perfekt tyckte dem då så dem trodde inte jag skulle behöva förrän senare i graviditeten :)

• AnnaBanana

Hur ser era magar ut just nu ? :) går in i v 15 på torsdag och min är ganska stor. Sla se om jag kan ladda upp den här annars ligger där en bild ifrån v 11 tror jag de e i mitt bildgalleri:)

• AnnaBanana
    charlotta1985 skrev 2015-02-09 14:41:52 följande:

Vecka 15 (14+3) och nu ser jag gravid ut. Folk på jobbet som nyss fått reda på det kommer förbi och gratulerar och säger att det syns. "Hur har du kunnat dölja det där?" Var det någon som undrade. Hrmf :).

Häromdagen när jag stod och provade kläder (inget passar längre) och blev på dåligt humör för att jag kände mig så stor, så sa jag till mig själv att skärpa mig. Herregud, jag är gravid liksom. Det får vara så här.

Så var allt frid och fröjd i typ 20min. Då såg jag en fd kollega som lagt ut en bild på sin mage v22, PYTTELITEN. Hela 7 v längre gången än mig, och typ samma strlk på magen om inte mindre. Då blev jag deppig igen :)

Förstår hur de känns! Har inte kunnat komma i mina byxor på ett par veckor :p fick köpa mina första mammakläder i v 10 och nu e de bara leggings el liknande som gäller :p hade väl räknat med de eftersom min mamma va gigantisk också men men så länge allt e bra med den lille i magen :) ska få inbokat ett UL till innan RUL fick jag reda på nyss så om allt e bra då så ska vi berätta de för våra vänner :)
  • AnnaBanana

Jag tänker då inte ta vaccinet, tror inte på dem längre. Min sambo fick biverkningar av svininföuensavaccinet :( Tror att vi behöver lite bakterier i denna värld också för den e redan för "ren" , vi blir sjuka för minsta lilla nu och så va de inte innan. Då menar jag inget illa till dem som väljer att ta vaccinet eller så utan det är bara vad jag tycker :)

• AnnaBanana

Har UL idag 11.30 , blev en akuttid eftersom jag har haft ont lite o så, så fruktansvärt nervös och rädd nu att allt har skitit sig igen :((

• AnnaBanana
    familjenl skrev 2015-02-11 09:36:51 följande:

Åh, håller tummarna för att allt ser bra ut!

Micka! skrev 2015-02-11 10:10:52 följande:

Ligamenten kan kännas en hel del, när livmodern växer, hoppas att det är det du känt!! Styrkekramar

Troligtvis har de varit de, har ju tyckt mig känna av foglossning också :/
    Rosenbebis skrev 2015-02-11 10:19:29 följande:

Hoppas allt ser bra ut! Styrka till dig!

Minxy skrev 2015-02-11 10:32:05 följande:

Åh, hoppas allt ser bra ut!

Tack alla! Va riktigt nervös när jag skulle lägga mig där, sambon kunde inte följa med heller eftersom han jobbade så va alldeles ensam:/ MEN allt såg perfekt ut ! Sparkade som tusan och ville knappt bli mätt :p enligt hennes data va jag i 14+2 medans min app är jag bara i 13+6 så de kändes ju bra att bli tillbakaflyttad ( el hur de nu räknas) , blir lika lycklig varje gång :D tyckte mig tom ana kön men lite osäker :) finns bilder i mitt galleri för den som har lust att gissa :) där är även en bild på min mage i v 12 så som ni isf ser så kommer jag nog bli rätt så stor :p men bara bebis mår bra! Min far fyller år idag så han blev jätteglad över nyheterna ^^
  • AnnaBanana
    excalibur skrev 2015-02-11 17:28:54 följande:

Skönt! :)

Alltsp, jag är nog trög men hur kollar man folks galleri? Går jag in på andras så ser bara presentationen men inget mer.. inget galleri eller nånting man kan trycka på..

Jadu har faktiskt aldrig gjort de själv så jag vet inte :p
Svar på tråden Bf Augusti 2015