Bf Augusti 2015
Låter helt sjukt! Jag menar, har man genomgått det ni gjort borde de väl kunde ställa upp mera. Jag har fått två extra ul nu under tidig graviditet pga 2 missfall och en onormal graviditet med en massa komplikationer efter.
Låter helt sjukt! Jag menar, har man genomgått det ni gjort borde de väl kunde ställa upp mera. Jag har fått två extra ul nu under tidig graviditet pga 2 missfall och en onormal graviditet med en massa komplikationer efter.
Vi har också gjort ivf och bor i Värmland. Som du skriver är det inga extrakontroller alls. Vi hade dock tur och fick en kub tid i Örebro, men jag vet många andra som fått besked att det inte funnits tider. Det känns ju så surt att de nya kubreglerna infördes 15/1. Om vi hade lyckats på vår första ivf hade vi liksom haft rätt till kub här... Hoppas allt går bra för er!
Jag gick in i vecka 12 idag. Har BF 15/8. Hittills har allt flutit på förutom att jag behövt vara sjukskriven pga kraftigt illamående. Jag tror inte heller att Charlottamottagningen utför kub. Vi fick distansstimulering via dem, men sen när jag blev gravid ville de inte hjälpa till med ultraljud, eftersom jag blev gravid på frysförsöket. Gjorde ni också ivf i Örebro? Jag försöker tänka att det är sista gången vi behöver åka nu. RUL får vi ju göra här i a f :)
På tal om annat har jag haft en smärta som hugger till precis ovan vänstra skinkan.
Det händer lite nu och då och gör riktigt ont!
Någon som har/haft liknande?
Berättade för min chef idag, det gick hur bra som helst. Phew! Jag sa att min plan var att vara borta ca 6 mån, han bara skrattade och sa "jaja, vi får väl se" :)
Hastigt och lustigt fick jag en tid för KUB imorgon redan, hade skrivit till en privatklinik i Göteborg som hörde av sig om en plötslig ledig tid och eftersom man tydligen bara kan göra KUB under v13 så måste det bli imorgon annars är det försent. Så får stänga restaurangen imorgon och åka 30mil enkel resa till Göteborg. Men de ska bli skönt att få bekräfta att allt är som det ska.
Oj!
Lycka till och trevlig resa!
Vi berättade för min bror och min bästa vän direkt när vi plussade, dom visste att vi kämpade. Berättade för mina och sambons föräldrar i v8 efter lyckat UL.
Berättade för några mer släktingar i v10.
Än har vi inte gjort det helt offentligt på Facebook eller liknande, är i v13 nu och efter ett lyckat KUB test igår är jag ganska sugen på att berätta för hela världen.
Men väntar nog lite till, kanske efter RUL i v18 med att lägga ut på Facebook eller Instagram.
Jag mår ibland så bra att jag glömmer att jag är gravid, ibland som idag har jag mått dåligt hela dagen.. Trodde det skulle bli bättre efter man gått in i v13, men känns inte så än iallafall.
Jag började också med mammabyxor denna veckan (v13) allt annat klämmer och är obekvämt. Dessa byxor måste vara världens skönaste. Nu gäller bara att hitta en bekväm bh, har använt en sportbh i flera veckor. Alla bh:ar skaver på mig oavsett om jag är gravid eller inte, dom skaver i sidorna under armarna. Har 85B vanligtvis, har inte blivit så mycket större än, bara fastare.