• Maglizz

Bf Augusti 2015

Lovven skrev 2015-01-07 23:14:13 följande:
    Utan honom vet jag inte vad jag gjort. Sexlusten är också borta, min ÄLSKADE SEXLUST! Hur är det med den för er andra? Jag hade sex nästan varje dag innan nu känns det otroligt avlägset. Igår hade jag sex två gånger men då hade jag haft någon sexdröm på natten, känner att jag har otroligt lång startbana om det ens ska "vakna till liv". Det suger.
    Fu är inte ensam. Hade sex minst 5ggr/vecka, ny får sambon tigga sig till det. Som bortblåst. Måste ha en enorm lång bana innan jag kommer igång. Men antar att det kan vara såhär dom värsta veckorna när illamåendet är som värst. Man får tänka att det ligger något värdefullt inom en, det är värt allting i slutänden! :)
  • Maglizz
    MissJP skrev 2015-01-16 21:45:03 följande:

Sen jag blev gravid så har jag gått ner nästan 3 kilo.. går in i vecka 9 strax. MEN det ser ut som att jag har gått upp 10. Jag är så uppblåst och det gör ont att vara det. Jag har noll hungerskänsla och äter för lite, men minsta lilla tilltugg gör att jag vill kräkas av mättnad. En kiwi till frukost så håller jag mig mätt till sent på eftermiddagen. Någon mer som har problem?

Jag har också gått ner massor, men det är för jag inte får behålla någon mat alls :( spyr upp allt... Endast gurka och röda äpplen har jag fått behålla. Sinnesjukt faktiskt :(
  • Maglizz

Är det någon mer än jag som känner typ mensvärkkänsla i nedre delen av ryggen? Är i v10(9+3) och det känns liksom som mensen är påväg? Skum känsla. Kanske är för livmoder blir större? Brösten känns också stora och otypliga(har ju normalt C-D i kupa så är ännu jobbigare nu än innan). Jag har fortfarande illamående, kräks och kan bara äta typ gurka om jag är sugen på något. All sorts läsk är ur mitt liv då jag spyr som en gris.. Däremot saft och te är nya favvisar! När brukar dessa "spökveckorna" gå över? Vill så himla gärna göra ett ultraljud så jag får bild ocj kan överraska min mamma.. Men jag måste nog berätta tidigare än v18-20 ;)

• Maglizz
    Minxy skrev 2015-01-25 22:33:55 följande:

Nu måste jag gnälla lite.

Min syster ska gifta sig och har bett mig att binda hennes brudbukett. För typ 15 år sedan höll jag på mycket med blommor och var väl rätt så duktig (har bundit brudbuketter bland annat), men det var ju för fan 15 år sedan! Jag kan inget om det längre!

Jag har försökt förklara, men hon vill ändå att jag gör det.

Grejen är den att vi verkligen inte står varandra nära. Dels är det ett ganska långt glapp mellan oss (7 år) och dels har hon sårat mig djupt vid mer än ett tillfälle.

Jag känner verkligen noll engagemang och intresse :(

Vi pratar med varandra som mest 10 ggr/år och då bara på födelsedagskalas i släkten, julafton mm.

Jag gillar inte människan och hon gillar då fan inte mig heller. Det känns allmänt underligt att jag ska lägga tid och pengar på det här. Tack gode Gud att hon inte räknat in mig som brudtärna eller toastmaster....

Jag skulle skita i det. Förklara att "du får säga precis vad du vill, men jag vill inte göra buketten.".

Jag har en bror som har typ allt. Fru(knepig jäkel dock), 1 barn, 1 styvson, villa, 2 bilar, flådig inkomst x 2 och hund,häst och katt. Dom tror att jag frivilligt ska "hänga med dom" och passa deras ungar. Jag tröttnade på deras snofsande och deras "du skall göra såhär" och gick min egen väg... Jätte tråkigt att inte få träffa min brorsdotter som jag avgudar, men jag står inte ut med 2 vuxna människor som tror dom kan åka räkmacka för alla ställer upp i tid och otid...
  • Maglizz
    familjenl skrev 2015-01-29 10:25:40 följande:

Vilka här inne har gjort sin graviditet offentlig och vilken vecka var ni i då? Och om inte - när har ni tänkt gå ut med det offentligt? :)

Förra grav gick vi ut med det i v 13 men jag känner mig inte redo att göra det den här gången (är på 12+5 nu). Men om vi lyckas höra hjärtat på bebisen nästa gång vi lyssnar så går vi nog ut med det inom 2 veckor iaf. :)

Har inte gjort det offentligt än. Är så himla orolig vad min mamma ska säga.... Hon gillar inte alls graviditeter. Jag går in i v12 imorgon så snart måste jag öppna munnen..

Kanske kan man vinna över henne med en söt body med "jag <3 mormor"?
  • Maglizz
    malintherese01 skrev 2015-02-01 14:12:42 följande:

Hej!  Jag är beräknad den 4 Augusti... Har de börjat synas på er än? :) 
    Jag är nu i vecka 14+5, och tycker att magen är snäppet större, men vet inte om jag inbilar mig :)

Jag är 11+2 och enligt vad jag kollat beräknad 21 augusti tror jag det var och det syns redan lite på min mage :) inte sådär jättemycket, men man ser :)
  • Maglizz

Suttit och läst och läst och känner mig sjukt okunnig. Jag är i v12+1 och har mått så sjukt dåligt i flera dagar nu. Ont i höfter, ryggslutet och typ mensvärksliknande smärta i fram... Orkar liksom inte. Mitt illamående har inte gått över heller. Och hur vet man om man har moderkakan i framkant eller så??

• Maglizz

Sitter just nu hos BM och har druckit en glucosblandning. Värsta jag druckit någonsin. Alla mina prover övrigt såg jättefina ut och mitt järn var perfekt - så skönt. Fick dock ett besked jag inte ville ha och det var att jag är blodgrupp negativ, vilket min sambo också är så BM sa att hon bokar in extra koller för att kolla. Någon annan som är negativ?

• Maglizz
    Anvicra skrev 2015-02-16 22:38:04 följande:

Är nu i vecka 14 och mår fortfarande väldigt illa!!! Är jag den enda? Ligger i sängen senast nio och känner mig faktiskt lite deppad. Kub gick fint men jag har svårt att glädjas när jag mår som jag gör. När gick ert illamående över? Med min dotter försvann det nu i vecka 14. Längtar desperat efter aptit och träning!!!!!

Jag är också i v14 nu. Jag har noll graviditetssymtom, men spyr inte jag på morgonen(då väldigt illamående) så kan inte jag göra något på hela dagen... Sinnesjukt. Har fortfarande inte berättat för mina föräldrar och dom börjar nu tro att det är något fel i min kropp, särskilt min mamma... Kanske man borde berätta?
  • Maglizz

Mår så fruktansvärt dåligt. Tog ikväll mod och ringde min mamma och berättade om min graviditet... Fick tillbaka "är du dum i huvudet? Hur tänker du? Slänger bort hela ditt liv?!?!"

Känner mig tom, värdelös och... Ledsen. Vill ju bara att mina föräldrar skall glädjas med mig. Min pappa är såklart jätteglad och superlycklig för min del..

Någon annan som varit/är i samma skor?:(

Svar på tråden Bf Augusti 2015