• Cvs

Bf Augusti 2015

Micka! skrev 2015-02-01 21:40:45 följande:

På morgonen när man vaknat och inte hunnit till toa, (urinblåsan trycker upp livmodern när den är full) så är det lättast att känna, börja känna vid blygdbenet och fram till naveln ungefär, där slutar min på morgonen! Känns som en bulle som sluttar mot naveln, typ!!!

Rörelsena känns som sprattel, fladder och pågår i flera minuter...olikt mot tarmarna som bubblar mer....har känt mot urinblåsan och lite åt sidorna, känns bäst på kvällen när allt är tyst och stilla runtomkring! Känner tydligast när jag ligger på sidan. ...

Hopps ni andra känner bebisrörelser snart också så mysigt!!!!

Wow! (som tur va så sitter jag här i soffan och kan inte slita mig haha så urinblåsan är nog full :P ) Kände precis som du beskriver, en bulle som sluttar mot naveln:) Jag tycker hela graviditeten är så fascinerande! Tänk vad våra kroppar klarar av :) 
  • Cvs

Jag är nu i v.13+2 och som jag skrivit förut så spänner byxorna och jag kör på mammabyxor. Men på jobbet har jag haft mina vanliga arbetsbyxor med en snodd mellan knapp och knapphål, dock känns detta rätt så obekvämt men jag har inte velat berätta..men kanske är dags så jag kan ha mammabyxor även på jobbet?
    Jag är så rädd att det ska hända nånting så att jag ska behöva berätta för alla att det inte blir nått.. har många kollegor

Så min fråga till er, om ni har berättat för chefen när gjorde ni det? eller när har ni planerat att göra det?

• Cvs
    gabriellap skrev 2015-02-02 20:02:57 följande:

Jag har också ljusrosa små blödningar,har också pratat med en läkare idag , jag är i v 12+0 , inte kul detta :/

Jag har hitills haft fem blödningar utan att något är på tok. Två efter sex. Men smulan mår bra därinne så det behöver inte betyda något! :) Mina blödningar var färskt blod
  • Cvs
    charlotta1985 skrev 2015-02-03 13:33:01 följande:

Nu vet nästan alla på jobbet, så skönt! Ryktet sprider sig, folk jag stöter på under lunchen gratulerar spontant. Känns mer och mer verkligt att detta händer. Längtar SÅ mycket till 6 mars och RUL då vi (förhoppningsvis) får reda på kön. Efter det blir det shoppa loss och inreda barnkammare!

Skönt! Tror jag ska berätta på Lördag, går då in i v.15. Fick tid för RUL idag, 26feb är det dags! lääängtar :D
  • Cvs

Så himla irriterad på MVC! Fick en tid för RUL 26/2 på SÖS, gjorde Kub hos ultraljudsbarnmorskorna i stan så jag ringer till MVC och säger att jag gärna vill gå dit ist på RUL. Ja inga problem, får hem en ny remiss till det andra ultraljudsbarnm, i liljeholmen 14/4!! (Finns 2 mottagningar en i stan en i liljeholmen) Är då i v.25!

Min barnmorska är det i princip omöjligt att få tag på då mottagningen har en timmes teltid och en receptionist som svarar. Så nu väntar jag på den tredje kallelsen för RUL... Känns så tråkigt att det ska vara så krångligt..

Blev även krångel vid tidsbokningen för kub, gick å väntade på en remiss som receptionisten på MVC glömt skicka in..

Suck! Behövde gnälla av mig lite:)

• Cvs
    charlotta1985 skrev 2015-02-09 10:40:16 följande:

Förresten, är det någon annan som känner av generell irritation? Har varit så nöjd över att ha sluppit de där berömda humörsvängningarna, men de senaste 3-4 dagarna har varit HEMSKA. Jag blir arg och stör mig på saker jag inte alls gör i vanliga fall. Jättejobbigt :(

Precis samma här! Stormade ut hemifrån imorse efter ett jätte töntigt tjafs med sambon.. Känner knappt igen mig själv!
  • Cvs
    charlotta1985 skrev 2015-02-09 10:38:57 följande:

Men va, v25 är ju galet sent! Tanken med RUL är väl ändå att se att allt är bra i GOD TID? Nä, usch, förstår att du är irriterad. Kämpa på!

Ja fattar inte hur dem tänkte där! Blir det inte rätt nu bokar jag en egen tid.
  • Cvs
    höstjejen skrev 2015-02-09 11:40:08 följande:

Var på ultraljud idag, allt såg fint fint ut. Vart framskjuten 1 dag. Är beräknad till den 17 april och går in i v 14 i morgon <3

Härligt att allt såg bra ut! :)

Är du i v14 och ska föda 17 april?
  • Cvs
    familjenl skrev 2015-02-09 13:31:02 följande:

Det ska nog stå augusti där tror jag :)

Aa såklart! Haha här satt jag å räkna:p är själv i v15 med bf 7aug
  • Cvs
    höstjejen skrev 2015-02-09 15:20:57 följande:
    oj hahaha ja det ska stå augusti xD nu märker jag hur trött jag är :P Sorry! 17 augusti!! 
    hahaha ja så kan det gå :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015